Hirdetés
Új név, régi csapat: UPL Hungary

Új név, régi csapat: UPL Hungary

Növényvédelem - 2020.03.13

A fenntartható növényvédelmi megoldásokat keresik és fejlesztik Az újjáalakulását követően névváltoztatáson is átesett UPL Hungary első kereskedelmi szakmai rendezvényét tartotta, amelyen az elmúlt év eredményeiről és az elkövetkező év 
és évek kihívásairól, feladatairól kaphattunk tájékoztatást.

Az UPL Hungary country managere, Piyush Kumar köszöntőjében elmondta, hogy az elmúlt évben komoly feladatot jelentett az UPL és az általa 2018-ban megvásárolt Arysta LifeScience vállalatok integrálása. Jelentős sikerként értékelte, hogy ez a folyamat egy év alatt lezajlott, ami egyedülálló az iparág történetében. Elmondása szerint a két vállalat jól kiegészíti egymást, hiszen az Arystának erőteljes volt a piaci jelenléte, míg az UPL komoly gyártóbázissal rendelkezik.


Ötödik legnagyobb növényvédőszer-gyártó

A vállalat regionális marketingvezetője, Richard Matei előadását időben távolabbról indítva az UPL történetének fontos eseményeiket, a vállalat felépítésének, fejlődésének mérföldköveit mutatta be. 
A cég 50 éve, 1969-ben indult el, hogy piaci magatartása, minőség iránti elkötelezettsége révén töretlenül fejlődve 2018-ra a növényvédőszer-iparág ötödik legnagyobb vállalatává váljon. Készítményeikkel minden földrészen, összesen 136 országban, minden jelentősebb növénykultúrában jelen vannak. Legfontosabb céljuknak azt nevezte, hogy a generikus növényvédőszer-gyártók között az UPL legyen a legjelentősebb piaci szereplő. 
A vállalat fejlesztés iránti elkötelezettségét jól érzékelteti, hogy bár a termékkínálatukban főként generikus készítmények találhatók, a fejlesztési tevékenységre is komoly energiákat fordítanak. Gyártókapacitásaikat folyamatosan bővítik, de eközben sem veszítik szem elől a fenntarthatósági szempontokat, sem azt, hogy minél kevésbé szennyezzék környezetünket. Ebben az évben vállalásuk szerint a vállalat ökológiai lábnyomát 30%-kal kívánják csökkenteni. Ebbe a törekvésükbe illeszkednek a biológiai készítmények, valamint a biostimulátorok fejlesztésére tett erőfeszítéseik, mivel ezekben látják a növényvédelmi tevékenység jövőjét.

A tradicionális növényvédelmi készítmények, valamint a biológiai megoldások biostimulátorokkal történő együttes felhasználásáról már Alan du Rieu, az UPL Közép- és Kelet-Európáért felelős kereskedelmi vezetője beszélt. Elmondása szerint egyre fontosabbak azok a megoldások, amelyek ezek kombinálásával nyújtanak megoldást egyes növényvédelmi problémákra. Tapasztalatai szerint a politikai hangulat növényvédőszer-ellenes, a területet érintő döntések sokszor nem szakmai, hanem politikai alapon születnek, így folyamatos feladatot jelent számukra a termékportfolió megóvása. Ugyanakkor, látva a közvéleménynek és a döntéshozóknak a növényvédelmi tevékenység iránti hozzáállását, fokozottan figyelni kell a biológiai megoldások kidolgozására, amibe az UPL már jelenleg is jelentős energiát és pénzt invesztál.

Új kihívások – új megoldások

A rendezvény folytatásában Véglesi János, az UPL Hungary kereskedelmi vezetője már Magyarországra fókuszált előadásában. Beszámolója szerint több mint 100 termékkel foglalkoznak, amelyek kezelése időnként komoly energiát kíván 
a cég munkatársai részéről. Kiemelte, hogy ezt egy jó és összeszokott csapat nélkül nem lehetne végrehajtani. A 2020. évi kereskedelmi feltételeken kívül az előadó bemutatta, hová helyezi a hangsúlyt a jövőben az UPL Magyarországon. Ezek a termékkörök a csávázószerek, 
a szelektív egyszikűirtó készítmények, valamint a biostimulátorok. Az UPL jelmondata, az „OpenAg” a kereskedelmi vezető szerint egyben azt is jelenti, hogy nyitottak a partnereik felől érkező jelzésekre, velük együtt keresik a megoldásokat a felmerülő problémákra.

Nádudvari Éva, az UPL Hungary marketingvezetője részletesebben is beszélt az új jelmondat, az „OpenAg” jelentéséről, amely elmondása szerint a nyitott mezőgazdaság üzenete. A vállalat olyan új, nyitott mezőgazdasági hálózatot kíván felépíteni, amely fenntartható, korlátok és határok nélküli növekedést biztosít az abban résztvevőknek. A mezőgazdaságot ért újabb kihívások megoldására az UPL filozófiája szerint „új ötletekre, új megoldásokra, új válaszokra van szükség”. Ennek a gondolkodásnak felel meg a cég által kifejlesztett „ProNutiva®” program, amely a növény életciklusának egészére koncentrálva a hagyományos növényvédő készítmények, valamint a biostimulátorok együttes felhasználásával biztosít új technológiát. Ettől az évtől Magyarországon is bevezetett program első növénye a repce lesz, ahol is leginkább az innovatív repcetermesztőket célozzák meg.


ProNutiva®: komplex program repcetermesztőknek

A „ProNutiva® programmal kapcsolatban már Valovics Attilától, az UPL Hungary fejlesztőmérnökétől kaptunk részletesebb tájékoztatást. Eszerint a repce termesztéstechnológiájában a program négy fő területre koncentrál, így a kórokozók elleni védelemre, a növekedésszabályzásra, a biostimulátor készítmények különböző fejlettségi állapotban történő felhasználására, valamint a betakarítást megelőző becőragasztásra. Ez a komplex technológiai megközelítés azt eredményezte, hogy a kísérletek szerint a kezelt területeken 600 kg-mal nőtt a betakarított termés mennyisége, illetve 1,4%-kal annak olajtartalma. A tapasztalatok szerint 
a technológiába befektetett költségek 
a mennyiségi és minőségi területen egyaránt megtapasztalt hatásnak köszönhetően megtérültek, így az gazdaságos 
a gazdálkodók számára. Az előadó végül bemutatta a UPL Hungary termékportfoliójában történt változásokat, az új, valamint a hatóanyag-kivonások által érintett termékeket.

A rendezvényen több előadó is kiemelte, hogy az UPL számára elsődleges fontosságú a partnereikkel való korrekt, kölcsönös előnyökön alapuló együttműködés. Ezt kínálja az UPL Hungary 2020-ban is kereskedelmi partnereinek és felhasználóinak.

 




Szerző: AgrárUnió

Címkék: repce, UPL Hungary, növényvédőszer-gyártó, repcetermesztők
Kiemelt hírek