TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 71.062,51 Ft (tonna)
Napraforgómag: 203.519,33 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 72.796,38 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 64.307,74 Ft (tonna)
Repcemag: 184.593,39 Ft (tonna)
Full-fat szója: 197.845,94 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 584 Ft
Benzin ára: 578 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 386,25000
USD: 334,73000
CHF: 414,17000
GBP: 438,43000
Hirdetés
Nyúlhús – az európai minőség, amit a család együtt élvezhet

Nyúlhús – az európai minőség, amit a család együtt élvezhet

Hírek - 2025.09.22

Ünnepélyes nyitórendezvénnyel indult el a nyúlhús fogyasztását népszerűsítő, hároméves, Európai Unió által társfinanszírozott promóciós program, amelyet a spanyol INTERCUN és a Magyar Nyúl Terméktanács közösen valósít meg. A program célja, hogy felhívja a figyelmet a nyúlhús táplálkozási értékeire, gasztronómiai sokoldalúságára és fenntarthatósági jelentőségére, valamint újrapozícionálja a terméket a hazai fogyasztók körében.

nyitórendezvényre az OMÉK keretében, a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban került sor. A rendezvényt Nagy István agrárminiszter nyitotta meg, aki hangsúlyozta, hogy a nyúlhús ágazat támogatása illeszkedik Magyarország fenntartható élelmiszer-fogyasztási és agrárstratégiai céljaihoz.

A nyúlhús nem csupán kulináris érték – része Európa gasztronómiai örökségének és a mediterrán étrendnek. Sovány, magas biológiai értékű fehérjeforrás, alacsony zsírtartalommal, kiemelkedő vitamin- és ásványianyag-tartalommal, valamint könnyű emészthetőséggel. Európában a legszigorúbb élelmiszer-biztonsági és állatjóléti szabványok szerint állítják elő, így fenntartható és etikus választás.

Az ágazat azonban veszélyben van: az EU nyúlhústermelése az elmúlt években jelentősen

csökkent, a fogyasztás pedig folyamatosan visszaesik. Magyarországon a termelés 92%-

a exportra kerül, a belföldi fogyasztás alig 0,05 kg/fő/év. A kampány ezért kiemelten célozza a 60 év feletti korosztályt – akik hagyományosan legnagyobb fogyasztói –, valamint a 25–44 éves Y-generációt, akik számára a nyúlhús újra trendi és családi asztalhoz illő étellé válhat.

A program egyik különlegessége az „influenszer nagyszülők” koncepció: olyan hiteles, életvidám idősebb emberek mutatják be a nyúlhús sokoldalúságát, akik saját hagyományaikat és receptjeiket adják tovább a fiatalabb nemzedékeknek. A kampány kóstoltatásokkal, éttermi hétvégékkel, közösségi média aktivitásokkal (Instagram, Facebook, YouTube), televíziós megjelenésekkel, valamint gasztronómiai portálokon való jelenléttel éri el célközönségét.

A cél ambiciózus: három év alatt 2%-kal növelni a piaci penetrációt, és a nyúlhúst a családi közös étkezések egészséges, fenntartható és ízletes szereplőjeként pozícionálni.

Ezt követően Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője köszöntötte a résztvevőket, kiemelve a fogyasztói edukáció és az uniós promóciós együttműködések jelentőségét.

Juráskó Róbert, a Nyúl Terméktanács elnöke átfogó képet adott a hazai és európai nyúlhús ágazat jelenlegi helyzetéről, és felhívta a figyelmet arra, hogy bár Magyarország jelentős exportőr, a belföldi fogyasztás növelése elengedhetetlen.

Végül Dr. Gál Tímea, az InnoFood Marketing Kft. nemzetközi projektmenedzsere ismertette a kampány fő elemeit, beleértve a kóstoltatásokat, éttermi hétvégéket, közösségi médiás aktivitásokat és a különleges „influenszer nagyszülők” koncepciót, amely generációkat köt össze az asztal mellett.

A kampány egyik fontos eseménye, hogy idén először kerül megszervezésre az Európai Nyúlhús Napok október 4-5-én, amikor legalább 40 hazai étterem fogja várni a vendégeket ínycsiklandozó nyúlhúsból készült ételekkel. Az éttermek jelentkezését még várják.

Nyúlhús – az íz, amely generációkat köt össze.

Címkék: nyúl, nyúlhús
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Orvhalászat miatt történt feljelentés a Sugovicánál

Jogosulatlan halászatról tett bejelentés alapján ellenőrzést tartott a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági ...