Tankolás, szállítás, tárolás – Farkas Szerviztechnika: újdonságok és őszi akciók
Hírek - 2021.11.05
A különféle üzemanyagok, valamint az AdBlue adalékanyag és a Nitrosol folyékony műtrágya kezelése nem egyszerű feladat, hiszen veszélyes anyagokról van szó, amelyeknek a szállítása és tárolása is szigorú előírásokhoz kötött. Hogyan lehet szakszerűen és hosszú távon megoldani mindezt? Partnereink termékkínálata segít eldönteni.
A májusról szeptember végére halasztott, hódmezővásárhelyi Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napokon a Farkas Szerviztechnika Kft. standján számos újdonsággal találkoztunk. Ami a legfontosabb: a Nitrosol-tartályok egy őszi akció keretében október 31-ig minden korábbinál alacsonyabb áron vásárolhatók meg. Létezik belőlük 12,5 és 20 ezer liter kapacitású is, de a legnépszerűbb a 22 ezer literes változat, amely több éve bizonyít a magyar piacon. Kényelmesen belefér egy kamionnyi mennyiség, ráadásul még puffer is marad, bár az aljában nem kell állandó készletet hagyni. Nagy alapmérete miatt nem kell rögzíteni, nem borul fel, a 22 ezres változat például 3,40 méter átmérőjű, és mindössze 2,98 méter magas. Ezáltal a tetejére is fel lehet menni, ha a folyadékszintet kívánják ellenőrizni. A tartály 2 vagy 3 colos csatlakozással, illetve szintén ekkora csőhálózatokkal érhető el. A Farkas Szerviztechnika Kft. kínálatából ki kell emelnünk a 2500 és 5000 literes Sibuso telepített tartályt is, amely most szintén akciós áron, raktárról megvásárolható.
Az újdonságok közé tartoznak a 900 literes „normál” gázolajos, illetve 900+100 literes, gázolaj és AdBlue egyidejű tárolására, szállítására szolgáló kombitartályok. Utóbbinál a 90+10 százalékos arány azért ideális, mert a felhasználási arány is nagyjából ekkora, így az üzemanyag és adalékanyag egyszerre fogynak ki, vagyis egyszerre tankolhatók. A tartályok a méretüknél és kialakításuknál fogva a legtöbb pickup platójára felférnek, de utánfutón is szállíthatók. Szemből villázhatók, ugyanakkor emelőfüleket is elhelyeztek rajtuk. Az AdBlue-tartály utólag is megvehető, addig pedig marad hely például a szerszámoknak.
„A rendkívül masszív kombitartály közúti ADR-tanúsítvánnyal, vasúti RID-tanúsítvánnyal, valamint hajózási tanúsítvánnyal is rendelkezik, ezáltal bárhol szállítható. Rendkívül szigorú, rezgés, ütés és nyomás elleni teszteknek felel meg, például megtöltött állapotban ledobták 3 méteres magasságból, amit szintén kibírt a közel 1 cm-es falvastagságának köszönhetően” – emelte ki Farkas Gábor, a siófoki Farkas Szerviztechnika Kft. ügyvezető-tulajdonosa.
A 900+100 literes kialakítás egyedülálló a piacon, ráadásul az AdBlue-tartályt már automata pisztollyal, sőt mérőórával is fel tudják szerelni. Alapból 8 méteres nyomótömlő jár hozzá, de ez akár 12 méterig növelhető. A 12 V-os, 40 l/min teljesítményű szivattyú helyett gázolajhoz 70 l/min kapacitású is kérhető, míg az AdBlue-hoz 16 l/min teljesítményű merülőszivattyú érhető el. A két rész közötti elválasztás egyben hullámtörőként viselkedik, így a folyadék nem mozgatja a szállítójárművet. A tartályt maximum 5 évig lehet szállításra alkalmazni (addig érvényes az ADR-tanúsítvány), utána pedig tárolásra használható, hiszen elnyűhetetlen. Létezik kisebb, 400+50 literes kivitele is, akár szintén automata pisztollyal ellátva. A 6 méteres nyomótömlővel ellátott eszköz keresztben elfér egy pickupban.
„Lesz újdonság a Farkas Tank System (FTS) háza táján is, ugyanis éppen tart a tesztüzeme a telefonos mobilapplikáción keresztül működő tankolási rendszernek. Ez olyan projektekhez is alkalmas, ahol előválasztás szükséges, így a kezelő nem tud többet kitölteni az előre beírtnál. A rendszer használata regisztrációhoz kötött, ezáltal a felhasználókat mindig a telefon azonosítja. Nem kell tehát folyton belépési kódokat megadni, viszont a rendszerbe jelszóval kell belépni, és 8 különböző adat kérhető le tőle. További előnye, hogy bármilyen rendszerbe integrálható” – ismertette Farkas Gábor.
Nagyítás a képre kattintva!
A siófoki cég egyedüliként 7,5 és 10 ezer literes, dupla falú műanyag tartályokkal is foglalkozik. Ezek különösen felértékelődtek azóta, hogy a Mol 6500 literre emelte fel a rekeszméretet, ám még a kisebbik (7,5 ezer literes kapacitású) is elegendő a 95 százalékos töltöttség eléréséhez, sőt egy akár 200 literes tartalékkészlethez. A rendszerek szintén elérhetők klasszikus tankolóautomatákkal (kívülre vagy belülre szerelve). A Farkas Szerviztechnika Kft. piacvezető a 450 liter alatti szállítható tartályok kategóriájában is. AdBlue-hoz 110–440 literes, benzinhez 110–330 literes tárolóeszközöket kínálnak, míg gázolajhoz 110-től 400+50 literig, illetve kapcsolt tartályban 440+440 literes változatot.
Címkék: szállítás, tárolás, Farkas Szerviztechnika Kft, tankolásVéleményezhetők a termelői öntözésfejlesztést támogató ...
Megújul a gyakorlati képzés a Magyar Agrár- és Élettudományi ...
Mire figyeljünk a karbamid műtrágya használatában AÖP ...
A kisállatklinikai munka jelentősége kis kedvenceink ...
Mit tudnak a legújabb nemesítésű kalászos fajták?
Régi ellenfelünk, a gabonafutrinka
Folyékony szerves és granulált, kénes foszfor alaptrágyázási ...
Öröklési szabályok változásai
Itt az új KAP menetrend, változások történtek!
A sikeres ÁTK-pályázat alapja a körültekintő felkészülés