TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 65.934,70 Ft (tonna)
Napraforgómag: 141.894,57 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 63.049,15 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 53.080,68 Ft (tonna)
Repcemag: 160.540,57 Ft (tonna)
Full-fat szója: 207.331,58 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 605 Ft
Benzin ára: 607 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 387,87
USD: 357,68
CHF: 393,49
GBP: 452,43
Hirdetés
Akkumulátor nélküli drón készült, ez sok mindent megváltoztat

Akkumulátor nélküli drón készült, ez sok mindent megváltoztat

Növényvédelem - 2023.04.13

Az elektromos árammal működő mezőgazdasági drónok teherbírása ma már megfelelő, az akkumulátorkapacitás viszont továbbra is gyenge pontnak számít. Alternatív üzemanyag kell, és úgy tűnik, meg is találták.

A drónok, vagyis a távolról irányított, pilóta nélküli, viszonylag kis méretű repülőgépek egyre elterjedtebbek a mezőgazdaságban is. Elsősorban a növények állapotfelmérésére, valamint permetezésre, de akár hozambecslésre is lehet használni őket, vagyis jól megtalálták máris a helyüket a precíziós gazdálkodásban.

A korlátjaikat elsősorban a teherbírásuk jelenti, másrészt pedig az, hogy az akkumulátortechnika még mindig nem elég fejlett ahhoz, hogy a drónok akár egy teljes munkanapon folyamatosan röpködjenek a levegőben.

Ezen segítene az izraeli Heven Drones nevű start-up cég, amelynek a drónja akku nélkül, hidrogénmeghajtással üzemel. Ez is új és élenjáró technológia, már a személyautó- és traktorgyártók is javában kísérleteznek vele: az üzemanyagcella hidrogént elegyít a levegő oxigénjével, így keletkezik elektromos áram és tiszta víz.



A Heven Drones már piacra érettnek tartja a H2D55 nevű modelljét, amely 100 perc repülési időt garantál, és nagyjából 7 kg a teherbírása. Az üzemanyagcella újratankolása pillanatok alatt megtörténhet, nem kell hosszasan tölteni, mint egy akkumulátort. A gyártó igyekezett minden alkatrészt a lehető legkönnyebbre tervezni, hogy a hasznos teher a lehető legnagyobb lehessen.

Az izraeli cég 4 éve dolgozik a drónon, és a további fejlesztések a repülési idő, valamint a kapacitás emelésére irányulnak. Kísérleteztek hagyományos, elektromos hajtású repülő eszközökkel is, amelyek teherbírása már a 30 kilót is meghaladta, ám az akku továbbra is gyenge pontnak bizonyult: hiába növelték 10-ről 20 százalékra a hatékonyságát, ez csupán 5 perccel növelte a repülési időt. A hidrogénhajtásban ezért több fantáziát látnak, szerintük ez lehet a jövő útja ezen a téren.

Címkék: drón, repülés, mezőgazdaság, izrael, start-up, permetezés, felmérés, akkumulátor, hidrogén, üzemanyagcella
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

A választás az Ön kezében van - HerbBacto-Vital

Magyarország ismét bizonyítja innovációs erejét egy új, hazai fejlesztésű, mikrobiológiai termékcsalád révén.