TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 64.203,61 Ft (tonna)
Napraforgómag: 140.553,90 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 60.021,85 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 55.089,02 Ft (tonna)
Repcemag: 159.621,06 Ft (tonna)
Full-fat szója: 210.961,02 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 653 Ft
Benzin ára: 643 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 393,76
USD: 368,76
CHF: 405,86
GBP: 459,99
Hirdetés
Kubota-újdonságok lepik el Európát

Kubota-újdonságok lepik el Európát

Traktorok - 2021.01.17

A jövőbe mutató megoldások a jelenben segítik a gazdák munkáját Látványos és informatív online show keretében mutatta be az európai piacra szánt újdonságait a Kubota. A japán vállalat környezetkímélő motorokkal felszerelt, hatékony 
és strapabíró új traktorai 2021-től Magyarországon is elérhetők lesznek.

A bemutató egyértelmű sztárja az M6002-es traktorsorozat volt, amely három modellt (M6122, M6132 és M6142) foglal magában. A 121, 131 és 141 LE-s gépek négyhengeres, 6,1 literes motorjai már a legmagasabb szintet képviselő, Stage V emissziós normákat elégítik ki, ráadásként 20 LE boostot is képesek biztosítani nehezebb munkák esetén. A DPF rendszer tisztítására 3000 üzemóra helyett elegendő 6000 üzemóránként sort keríteni.

Az M6002-es széria átviteli rendszere is teljesen új: 8 fokozatú powershift váltóval rendelkezik. Ráadásul kétféle beállítási lehetőség is a kezelő rendelkezésére áll, aki eldöntheti, hogy a magas sebességhez igazodjon vagy a legnagyobb vontatási erőt érje el. Ezek a powershift modellek már tartalmazzák az új Xpress újraindulási funkciót, amely közvetlenül a fékpedál aktiválásával vezérli a főtengelykapcsolót, így a vezető a kuplungpedál használata nélkül megállíthatja a traktort. A fülkében a multifunkciós kartámasz a legnagyobb újdonság, amely irányváltóval, motormemóriával, függesztőkar-vezérléssel és automatikus váltóvezérléssel rendelkezik.

Az M6002-es széria tagjai új, nagy teherbírású hátsó és első tengellyel vannak felszerelve, az alapfelszereltséghez tartozó Kubota Bi-speed rendszer pedig csökkentett (4,5 méteres) fordulási sugarat biztosít. A 115 liter/perc sebességű, zárt rendszerű CCLS szivattyúval ellátott hidraulikus rendszer az erőgép reakcióképességét javítja. Meggyőző a 7 tonnás hátsó emelési kapacitás is.

Hamarosan Európába érkezik a sikeres M4003 sorozat következő generációja is. A fülkével vagy bukókerettel szerelt (66, illetve 74 LE-s) M4063 és M4073 modellek Stage V emissziós szintű motorokat kaptak (ezt a motorburkolat alá integrált DPF-fel teljesítik), valamint 36/36-os váltót, 540/540E – opcionálisan 540/1000 – fordulatszámú TLT-t és már alapfelszereltségként LED munkalámpákat. A 63 liter/perc teljesítményű hidraulikaszivattyú és a 2,5 tonnás hátsó emelési kapacitás szintén említésre méltó.
A felfrissített M5002-es széria szántóföldekre, állattartó telepekre és kommunális célokra egyaránt alkalmas. Modelljei a négyhengeres, 3769 köbcentiméteres motorokkal a 94–115 LE-s tartományt fedik le. Az Overdrive rendszer (ez megtalálható az M4003-asoknál is) segíti az alacsony zajszint és üzemanyag-fogyasztás biztosítását 40 km/h sebesség és 1945 f/perc motorfordulatszám mellett.

Ki kell emelnünk a Kubota harmadik generációs zászlóshajóját, a 130/150/170 LE-s (M7133, M7153, M7173) modelleket magában foglaló M7003 sorozatot is, amely Standard, Premium és Premium-KVT változatokban érhető el. Különlegességük a hathengeres erejével felérő, négyhengeres, 6,1 literes motor, ez 
a Kubota innovatív SCR technológiájával képes teljesíteni a Stage V károsanyag-kibocsátási normákat. Meggyőző a 9,4 tonnás hátsó, illetve 3,5 tonnás front emelési kapacitás is. Jövőbe mutató megoldás a TIM (traktormunkaeszköz-kezelő, Tractor Implement Management) rendszer, amely kétirányú kommunikációt tesz lehetővé az erőgép és a csatolt munkagép között.

A Kubota felfrissítette népszerű G szériáját is, amely 2009 óta érhető el a piacon. A G231-es és G261-es fűnyíró traktorok kétféle (háromhengeres, Stage V emissziós szintű) motorral vannak felszerelve, 22, illetve 25 LE-s teljesítményváltozatokban.
A bemutatón megismerhettük a Kubota új, EK1–261 kompakt traktorát is, amely a japán vállalat és az indiai Escorts Limited konglomerátum együttműködéséből született meg. Az erőgépet háromhengeres, 1318 köbcentiméteres, a Stage V káros­anyag-kibocsátási normának megfelelő, 25 lóerős motor hajtja. Az összkerék-meghajtású traktor mechanikus, állandó áttételes sebességváltója 9 előre- és 3 hátrameneti fokozattal rendelkezik. A hidraulikaszivattyú 20 liter/perc teljesítményű, a hidraulika-rendszer 750 kg-ra bővíti 
a hátsó függesztőmű emelési kapacitását. Az EK1–261 az egyetlen olyan traktor a piacon, amely egyaránt rendelkezik helyzet- és erőszabályzással, így egyszerűbben végezhet vontatási munkákat.

 kubotahird

Nagyítás a képre kattintva!




Szerző: AgrárUnió

Címkék: traktor, Kubota, Bi-speed
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Miseran Flexx-hatás felpörgetve a varázsló csomagjában

A kukorica gyomirtása nem megoldhatatlan feladat, ugyanakkor mégis egyre nehezebb. Túl vagyunk az aranykoron: ...