
Jelen és jövő a McCormick nagyobb traktorainál
Traktorok - 2016.01.11
Az utóbbi években a McCormick igen sokat fejlesztett a 110 LE feletti traktorkategóriában, a fejlesztés során a német ZF hajtóműgyárral működött együtt, ennek és a saját fejlesztőmunka eredményeként jöttek létre az X generáció traktorai. Nevesítve a 110 LE feletti kategóriában a McCormicknál az X6, X6 LWB, X7 Pro-Drive és X7 VT-Drive sorozatok elérhetőek, és 2016-tól két új sorozattal bővül a kínálat egészen a 310 LE teljesítményig. De ne szaladjunk előre, nézzük, milyen nagyobb gépek közül választhatnak a gazdák a McCormick kínálatából.
A négyhengeres, 4,5 literes motorokat 110–176 LE teljesítménykategóriában építik be, míg a hathengeres, 6,7 literes motorok 150–212 LE teljesítménnyel kerülnek a traktorokba. Ezek az FPT (köznyelvben IVECO) motorok mind üzemanyag-takarékos Common Rail befecskendezőrendszerrel és AdBlue-s kipufogógáz-utókezeléssel vannak ellátva a Tier 4i környezetvédelmi normák teljesítése érdekében. A vásárlói visszajelzések mind kedvező fogyasztásról és rugalmas, kellemes karakterű motorról számoltak be.
McCormick X6 sorozat (111–140 LE)
Négyhengeres motorral és 36 plusz 12 sebességgel készül minden X6 sorozatú traktor. A váltó három csoporttal, csoportonként négy sebességgel, azon belül pedig három, terhelés alatt kapcsolható fokozattal rendelkezik. A négy sebesség kézi kuplunggal is kapcsolható, így a kezelőnek a kuplungpedált kevesebbszer kell taposnia, kényelmesebb a munka. A kényelmet szolgálja továbbá az elektrohidraulikus irányváltó, amelynél a kapcsolási finomságot-határozottságot potméterrel állíthatjuk a végzett munkának megfelelően, így mindig optimálisra tekerhetjük. A váltó alacsony motorfordulatszám mellett elérhetővé teszi a 40 kilométer per órás sebességet, az 50 kilométer per óra pedig rugózott első híddal együtt, még mindig névleges motorfordulatszám alatt elérhető. A függesztőkarok emelési képessége 5400 kg, amely elektronikusan, potméterrel állítható a precíz munkavégzés érdekében. A hidraulikarendszer lehet hagyományos 38 plusz 66 liter per perc teljesítményű vagy terhelésérzékelős, 110 liter/perc teljesítményű. A TLT kényelmesen, elektrohidraulikusan kapcsolható, és négysebességes, tehát az 540-es és 1000-es fordulatszám akár alacsonyabb motorfordulatszám mellett is rendelkezésre állhat. Ez üzemanyag-megtakarítást és a kezelőnek csökkentett zajterhelést jelenthet. A jól áttekinthető és színekkel kategorizált kezelőszervek (sárga – TLT, narancssárga – hajtás, kék – hidraulika) és a kényelmes, kézre álló karok, kapcsolók mind már a McCormick új generációjára jellemzők, hisz a cég az autóiparból csábított át belsőtervezőket. A finom, puha műanyagok használata már csak a ráadás a minőségérzethez, amit sok érdeklődő és több vásárló is megjegyzett. A kényelmi extráknak ezzel nincs is végük, hiszen minden hazai X6 traktor alapfelszereltsége a rugózott fülke, amelyet a gazdák örömmel használnak. Az X6 sorozat sikerének titka továbbá a nagy, 5400 kg-os menetkész tömeg.
McCormick X6 LWB sorozat (141–175 LE)
Négyhengeres motorral és 18 plusz 18 sebességgel készül minden X6 LWB sorozatú traktor. A váltó szinkronizált irányváltós, három csoporttal és csoportonként hat szinkronizált sebességgel gyártják az egyszerűség jegyében. Az egyszerűség mellett a robusztusság is kiemelendő ennél a sorozatnál, hiszen annak ellenére, hogy a környezetvédelmi előírások miatt elveszített két hengert a korábbi hatból, minden külmérete és tömegjel-lemzője megegyezik az előd G-Max sorozattal. Érdekes, hogy az új négyhengeres motor nyomatéka sem marad el a korábbi hathengeresétől, sőt esetenként nyomatékosabb is. A menetkész tömeg pedig 7000 kg felett van keréksúlyok nélkül. A modernizálás a fülkében látszik igazán, elektronikus a TLT-kapcsolás és a függesztőkar-mozgatás.
McCormick X7 sorozat (141–212 LE)
Négy- és hathengeres motorral, Pro-Drive powershiftes és VT-Drive fokozatmentes váltóval készülnek az X7 traktorok. A Pro-Drive váltó hat csoporttal és csoportonként négy PowerShift-fokozattal rendelkezik, teljesen robotizált, és automataváltó-funkciója is van. Tehát a megbízhatóságról mindkét váltónál a német ZF gyár, a kényelemről pedig az új, tágas Premiere fülke gondoskodik, amelynek felszereltségében a dinamikusan rugóztatott, szellőztetett üléstől kezdve a kartámaszba integrált váltóvezérlőn keresztül az italhűtőig minden megtalálható, ráadásul fülkerugózással is rendelkezik. Mindezen luxus ellenére a hazai gazdák elérhető áron vásárolhatják meg a McCormick traktorokat. A gyár folyamatosan fejleszt, nagyobb, megbízhatóbb és kényelmesebb traktorokat kínálva.
McCormick X8 sorozat (264–310 LE)
Hamarosan…
Címkék:
Megvan a parlagfű legnagyobb ellenfele, már csak egy kis idő ...

Kútügy: törvénytervezet a törvénymódosításra

Csemegekukorica és zöldborsó: ború jöhet, sőt égszakadás

Szarvast gázoltak az autópályán, videón egy hasonló rémisztő ...

Ha bolond, ne szedjék le: innen ismerhető fel a májusi pereszke

Dúl a vihar az AÖP programban felhasznált növény- és ...

Milyen az igazi, hamisítatlan mádi bor?

Bőven terem a dinnye, jelenleg 115 forint kilója a földről eladva ...

Szedd magad és vedd magad földieper lelőhelyek 2023-ban
