TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 63.738,05 Ft (tonna)
Napraforgómag: 139.787,90 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 57.469,20 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 52.667,06 Ft (tonna)
Repcemag: 154.021,93 Ft (tonna)
Full-fat szója: 209.053,63 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 648 Ft
Benzin ára: 638 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 394,87
USD: 364,71
CHF: 402,86
GBP: 460,48
Hirdetés
Az első svájci a gépparkban

Az első svájci a gépparkban

Traktorok - 2015.11.13

A bicskei telephelyű cég 2400 ha-on végez bérmunkát, ebből 
az új Hürlimann 400 ha kaszálón teljesít immár két hónapja. A két tulajdonos felváltva hajtotta a traktort a zöld sorral a szálastakarmány 
betakarítása során. Eddig 200 üzemórát dolgoztak együtt. Egy kiöregedett 820-as MTZ lecserélésének tervezgetése közben jött a képbe 
a svájci traktor. Egyáltalán nem bántuk meg, hogy végül emellett az egyszerű felszereltségű 
de sokrétű, minőségi, nyugati traktorra esett a választás.

Hazai megjelenését követően hamar gazdára talált az első Hürlimann XB 105.4 MD traktor. Utána jártunk hova került és megkérdeztük az új gép tulajdonosait, hogy miért épp erre a márkára esett a választásuk.
Nem sokkal dél után érkeztünk meg az Újhajtás 89 Kft. bicskei telephelyére ahol már várt minket Andorfer László és Sulymosi Norbert. Körbevezettek minket a telephelyükön és közben elmondták, hogy cégük a környék nagy állattartó telepének területein, 2400 hektáron bérmunkázik. Nagy teljesítményű New Holland 7250-es traktorukkal a Vicon család front és hátsó kaszáját üzemeltetik és báláznak. A Hürlimann traktor szintén a zöld sor munkálataiban segédkezik. 
A géppark újfiúja a 2400-ból 400 hektáron végzi a feladatát a Vicon család kaszájával, rendterítőjével, és rendkezelőjével.

A fülke nagyon kényelmes és akadálytalan kilátást biztosít. Minden kar és gomb könnyen megtalálható és kézre áll. A munka kevésbé fárasztó, mint bármely eddigi traktorban, amelyekkel eddig dolgoztunk.

A fülke nagyon kényelmes és akadálytalan kilátást biztosít. Minden kar és gomb könnyen megtalálható és kézre áll. A munka kevésbé fárasztó, mint bármely eddigi traktorban, amelyekkel eddig dolgoztunk.

Érdekes egybeesés, hogy az 1929-es legelső Hürlimann típust, a már legendássá vált egyhengeres 1K8-ast is elsősorban kaszálásra tervezték, így már gyárilag egy alternáló oldalkaszával volt felszerelve.
– Arra a kérdésünkre, hogy a Magyar piacon régen jelenlevő, ismert és már bizonyított számtalan traktormárka közül miért éppen a frissen debütáló svájci Hürlimann XB 105.4 erőgépet választották, Lászlónak a következő volt a válasza:
– Régóta szükségünk volt egy 100 LE körüli egyszerű, kategóriájában olcsó, de mégsem fapados traktorra, aminek úgymond a kiszolgáló munkát szánnánk. Akkori piaci rálátásunk alapján ez az erőgép egyértelműen az MTZ lett volna. Tudtuk, hogy a hozzánk legközelebbi, szintén bicskei telephelyű Interat Zrt. forgalmazza ezt a márkát. Felkerestük őket és felvázoltuk az elképzelésünket, miszerint valami egyszerű, masszív, megbízható, mégis komfortos traktort keresünk. Ekkor Mészáros Gábor üzletkötő felhívta a figyelmünket, hogy 2015 májusától ők is a Hürlimann traktorok hivatalos márkakereskedői és rámutatott az udvarban álló jóképű zöld-piros, készletes erőgépre.
„Meglátni és megszeretni”

Andorfer László

Andorfer László

Hürlimann

Már az első benyomás alapján is nagyon impozáns volt a gép és ez az érzés csak fokozódott miután beültem a fülkébe. Kényelmes légrugós ülés fogadott, a nagy hőség ellenére a gyári légkondicionáló kellemes hűvös levegőt áramoltatott a túlnyomásos csendes kabinba. Norbert kollégám tűkön ülve várta, hogy én kiszálljak és végre ő is beülhessen, de inkább helyet kínáltam neki a segédvezető ülésen, ami szintén kényelmesnek és megfelelő méretűnek bizonyult. Belülről szuper! Nézzük tovább.
Körbejárva a traktort rájöttünk, hogy nincs rajta semmi felesleges extra felszerelés, ugyanakkor mégsem hiányzik róla semmi. Rajta a 320 kg orrsúly, légfék berendezés, 540/750 fordulatú kardán, 16+16 fokozatú Hi-Lo váltó, mechanikus-, szinkronizált irányváltó, alsó húzó, Piton-fix, vonólap, automata magasságban állítható pótkocsi vonófej, két pár hidraulika csatlakozó és még az emelőkarok is vezérelhetők kívülről. Akkor már tudtuk, nekünk erre a traktorra van szükségünk. Egy kicsit félve kérdeztük meg az árát, viszont mikor meghallottuk, hogy 35500 Euró-ba kerül, nehéz volt leplezni, hogy többre számítottunk. Rövid tanácskozás után megvásároltuk a gépet.

– Harmadik hónapja használják, mi a véleményük a traktorról?
– Jelenleg 200 üzemórát hajtottunk bele felváltva. Összességében nagyon pozitívak a tapasztalataink. Szépen, erőlködés nélkül viszi gépeinket. Megbízható munkatárs. Egy kicsit nehezményeztem, hogy gyárilag nem rendelhető hozzá fronthidraulika és front-TLT, azonban azóta megtudtam, hogy a német Sauter gyár fronthidraulikája megrendelhető a Hürlimann márkakereskedőknél és természetesen kérésre fel is szerelik azt.
– Kinek ajánlja ezt a kategóriát?
– Véleményem szerint univerzális munka-társ lehet olyan gazdaságokban, ahol szükség van egy üzembiztos, nyugati színvonalú kiszolgáló erőgépre, de ugyanakkor lehet zászlóshajó is egy az MTZ flottáját leváltani kívánó gazdaságban. Látogatásunk végén megköszöntük Lászlónak és Norbertnek, hogy időt szakítottak ránk és kívántunk jó egészséget munkájukhoz.

Címkék:
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Tartsuk a vizet a tájban! Vízigény-felmérés mély fekvésű ...

Országos vízigény-felmérést végez a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara falugazdász-hálózata márciusban. Az ...