TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 69.094,72 Ft (tonna)
Takarmánybúza: 61.647,58 Ft (tonna)
Napraforgómag: 135.244,11 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 62.359,11 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 51.815,37 Ft (tonna)
Repcemag: 162.038,58 Ft (tonna)
Full-fat szója: 231.530,42 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 686 Ft
Benzin ára: 662 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 385,61
USD: 361,87
CHF: 398,93
GBP: 445,24
Hirdetés
Tovább dolgozik a gázüzemű traktor

Tovább dolgozik a gázüzemű traktor

Traktorok - 2017.08.20

Ugye emlékszünk, hogy a Deutz-Fahr 5120C traktor sűrített földgázzal (CNG) működő prototípusát a 2015. évi Agritechnica kiállításon láthattuk először?

Eltűnődött már azon, hogy vajon mi lett a sorsa? Nos, a Hannover Fairgrounds elhagyását követően ez a kísérleti traktor már több mint 500 órányi tereprendezést végzett.

A Rostocki Egyetem és a Thünen Intézet közös projektjének vizsgálatai során a Deutz 4-hengeres TCD 3.6 dízelmotorját üzemeltették földgázzal, de ezt a motort egy SDF (Same-Deutz-Fahr) traktorba is be kívánják építeni – egy további projektpartner bevonásával.

A cél a szennyező anyagok és a szén-dioxid-kibocsátás mérséklése teljesítménycsökkenés nélkül. A földgáz használatával kevesebb szén-dioxid kerül a levegőbe, és a nitrogén-oxidok, valamint a koromszemcsék kibocsátása is mérsékeltebb. 
Ez utóbbi kettő viszonylag könnyen kezelhető a modern kipufogógáz-utókezelő rendszerekkel, a motorgyártó Deutz szerint ennél fontosabb, hogy a földgáz akár 24%-kal is csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást.

A Deutz-Fahr prototípusánál a 236 liter CNG hét tartályban oszlik meg. Ennél több, akár nyolc tartály elhelyezésére is van lehetőség, amivel a tárolható mennyiség 316 literre növekszik. Egy tartályban körülbelül 60 kg CNG lehet, ami nagyjából 77 liter gázolaj energiatartalmának felel meg.

A motor földgázzal történő üzemeltetéséhez több fődarab adaptációjára volt szükség. Az öngyulladást megoldó, nagy nyomású dízeladagolókat szikrával gyújtó rendszerrel kellett helyettesíteni, de számos más átalakításra is sor került a dugattyúknál és a hengerfejeknél.

A CNG-projektet 2012-ben indította a Német Környezetvédelmi Alapítvány. A munka töretlenül folytatódik.

Címkék: traktor, Deutz-Fahr, gázüzemű traktor, motor, dízelmotor
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Szárbontás és talajoltás Natur Technológiával – tegye meg az ...

A Natur Agro Technológia szárbontásra, talajkezelésre és célzott állománykezelésre épül. Jön a tarlóbontás és a ...