Akik kitalálták 
a piros traktort: 
Case IH

A világ traktorgyártásának óriása, a Case IH gazdag története egy apró amerikai műhelyből indult a 19. század közepén. 
Ők használtak elsőként benzinmotort a mezőgazdasági erőgépekben, később pedig fontos szerepet játszottak 
a fokozatmentes (CVT) hajtóművek elterjedésében, illetve 
a gumihevederes járószerkezet kifejlesztésében. Az élenjáró technológiát alkalmazó gépek hazai forgalmazója 
az Invest Gépkereskedelmi Kft.


titantraktorAz első nagy siker: a Titan traktor

 

Az amerikai Jerome Increase Case 1842-ben alapította meg cséplőgépgyártó vállalkozását a Nagy-tavak szomszédságában lévő Wisconsin államban. Az indíttatást édesapjától kapta, aki Angliából szerzett be hasonló eszközöket, de a fiú nem volt megelégedve azok minőségével és teljesítményével, ezért inkább saját cséplőgépet fejlesztett ki. Olyan nagy sikert aratott vele, hogy 1847-ben már egy háromemeletes üzemben folytatta gyártásukat a Michigan-tó partján elterülő Racine-ben. Az ambiciózus üzletembert egy évtized múlva a kisváros polgármesterévé választották. Az amerikai polgárháború (1861–65) kapóra jött a cégének, hiszen a déli élelmiszer-termelő államoktól kieső készleteket valahogyan pótolniuk kellett a velük hadban álló északiaknak, így felfuttatták a mezőgazdasági termelést.

jerome

Jerome Increase Case

 

A mai Case IH másik ágának története 1847-ben indult. Cyrus McCormick 
(a jelenleg az olasz Argo S.p.A. által tulajdonolt McCormick traktormárka névadója) ekkor hozta létre Chicagóban az aratógépeket gyártó társaságát, amely a következő évtizedekben dinamikusan fejlődött. 1871-ben azonban óriási tűzvész pusztította el az üzemét, így ideiglenesen a J.I. Case Company gyártotta számukra a gépeket, vagyis a két márka története ekkor fonódott össze először. A Case volt az innovatívabb fejlesztő, hiszen 1869-ben gőzhajtású traktort, 1892-ben pedig benzinmotoros erőgépet dobott piacra, bár utóbbi széles körű elterjedésére még két évtizedet várni kellett.

 

 

 

1902-ben a McCormick és néhány kisebb cég összevonásával megalakult az International Harvester Company (IH). Az ő termékük lett a méltán népszerű Titan Type D traktor, amelyet egyhengeres, 25 LE-s motor hajtott, a súlya pedig elérte a 8 tonnát. Nem volt túl komplikált szerkezet, hiszen egy előre- és egy hátrameneti sebességfokozattal rendelkezett, és legfeljebb 5 km/órás tempót tudott kipréselni magából. A következő nagy lépést a legendás Farmall traktor jelentette: ebből 1923-ban csupán néhány tucat tesztpéldányt készítettek vállalkozó szellemű farmerek számára, de annyira bevált, hogy a munkába állításával néhány éven belül több ezer lovat ki lehetett vonni a mezőgazdasági termelésből. A Farmall legjellegzetesebb eleme a két első kerék volt, ezeket ugyanis olyan közel helyeztek el egymáshoz (így tudott könnyedén „futkározni” a sorok között), hogy szinte háromkerekű erőgépnek tekinthetjük. Érdekesség, hogy 2003-ban a Case IH újjáélesztette a sokoldalúsággal és megbízhatósággal azonosított Farmall szériát, amely ma már többféle változatban is létezik a 32–140 LE-s teljesítménytartományban. Az 1930-as években e típus kapcsán született meg a traktorok (ma már természetesnek tartott) piros festése. A kezdeti időkben az erőgépeket a „csatahajószürkének” nevezett kékesszürke színre festette minden gyártó, ám a Farmallnál merészen szakítottak ezzel a hagyománnyal. Vörösre festették, amivel nemcsak a láthatóságát növelték meg (és ezáltal a munkavégzés biztonságát), de már mindenki messziről észrevehette, ha egy gazda ezt a márkát használta. Innentől nem volt megállás, hamarosan a konkurensek is kialakították a maguk egyedi színvilágát.

farmaiiregfarmallma

 

 

 

 

 

 

 

A Farmall típus régen... és ma

 

case4994

A 400 LE-s 4994-es erőgép

 

A Case 1984-ben mutatta be addigi legerősebb traktorát, a 4994-est. 
A négykerék-hajtású erőgép turbófeltöltéses motorja 400 LE leadására volt képes, ami abban az időben kiemelkedőnek számított. A következő esztendőben hozták létre a ma ismert Case IH vállalatot, amelyhez 1986-ban a Steiger is csatlakozott. A gigacég első közös „gyermeke” a Magnum lett, s ez azóta családdá bővült, sőt újabb szériák is felsorakoztak mellé: az Optum, a Puma, a Maxxum, valamint a már említett Farmall és Steiger sorozatok.

 

magnum1996-ban, vagyis kereken két évtizede fejlesztették ki a gumihevederes járószerkezetű Steiger Quadtrac traktort, tavaly pedig elkészült a talajtömörödés szempontjából előnyös technikai megoldás újragondolt formája, a Magnum Rowtrac erőgép, amelynél csak a hátsó kerekek helyén alkalmaznak gumihevederes kialakítást.

2009-ben ők szereltek elsőként fokozatmentes (CVT) hajtóművet a traktoraikba, s ez is azt mutatja, hogy a lassan 175 évre visszanyúló gyökerekkel rendelkező Case IH tovább---
ra is az egyik leg-innovatívabb, élenjáró szereplője az erőgépgyártásnak.

 

 

Az Invest Gépkereskedelmi Kft. 2002-ben vált a Case IH mezőgazdasági gépek hazai vezérképviseletévé és importőrévé. Egy évtized alatt országos szintű értékesítői és szervizhálózatot építettek ki, s ma már több mint 70 munkatárssal országosan 7 területi központban szolgálják ki partnereiket. A Case IH traktorai mellett az amerikai gyártó Axial-Flow kombájnjai, Farmlift teleszkópos rakodói, valamint RB szögletes- és körbálázói is megtalálhatók a kínálatukban. 
A precíziós gazdálkodásban is élen járnak saját RTK-hálózatukkal, amely lehetővé teszi a gépek számára a 2,5 cm alatti pontosságot.

Invest Kft. – 2941 Ács, Invest Park,
M1 autópálya, Ács-lehajtó
Telefon: 06 (34) 558-900
Fax: 06 (34) 558-906
E-mail: info@investkft.hu
Web: www.investkft.hu

 

2016-ban a Case IH Optum CVX szériát választották az év gépének. Az Invest Kft. ácsi telephelyére 2016 májusában érkeztek meg az első darabok, így az érdeklődők már idehaza is kipróbálhatják a legújabb Case IH traktort. Az Optum CVX kétféle (270, illetve 300 LE-s) modellváltozatban készül, hathengeres, 6,7 literes motorral felszerelve. A sokoldalúan használható, kompakt felépítésű gép bruttó tömege 16 000 kg, hasznos terhelhetősége pedig az 5500 kg-ot is elérheti. A fokozatmentes váltó megbízhatóan kezeli a 270/300 lóerős motorok nagy teljesítményét, miközben maximális kényelmet nyújt a kezelő számára. Maximális sebessége 50 km/h is lehet 1600 ford/perc mellett. A 4 fokozatú TLT alapfelszereltség az új gépen, a 2 fokozatú mellső TLT pedig opciós tételként érhető el.

 

Alkatrész-kereskedelmi 
üzletág:
Telefon: 
(34) 558 911 / 558 912
Fax: (34) 558 913

Vevőszolgálat:
Telefon: (34) 558 914
Fax: (34) 558 913

Szerviz:
Telefon: (34) 558 916
Fax: (34) 558 913

2015-ben a Magnum lett az év traktora




  • 1
  • 2
  • 3

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom