Bobcat-újdonságok: a jövő megérkezett

Online gépbemutatót tartott a dél-koreai Doosan Group tagjai közé tartozó, amerikai gyökerekkel rendelkező Bobcat. A NEXT IS NOW 
(„a jövő most van”) mottóval futó rendezvényen soha nem látott 
mennyiségű újdonságot sorakoztattak fel.

Az európai piacra szánt gépek látványos online prezentációját az AgrárUnió is megtekinthette a Bobcat magyarországi forgalmazója, a szigetszentmiklósi DM-KER Nyrt. jóvoltából.

bobcat l28

Az L28-as kis derékcsuklós rakodóra alacsony tömeg, redukált talajtaposás, szűk fordulókör és nagy teherbírás jellemző

A Bobcat márkát sokan a csúszókormányzású rakodók kifejlesztőjeként ismerik, de 1999 óta gumihevederes járószerkezetű, 2001-től pedig teleszkópos rakodók is szerepelnek a kínálatában. A legnagyobb hangsúlyt az R széria csúszókormányzású, illetve kompakt hevederes rakodóira helyezték, amelyek az elmúlt hat évtized legnagyobb átalakításán estek át. Ezt sugallja a feltűnő, merész dizájn is, amelynek leglátványosabb elemei az egy darabból álló, öntött acél emelőkarok, valamint a hasonlóan masszív, robusztus Bob-Tach hidraulikus szerelékváltó. Az új gépekkel a Bobcat mintegy 100-féle adaptere teljesen kompatibilis. Az R sorozat T66 és T76 (vagyis gumihevederes), illetve S66 és S76 (csúszókormányzású) tagjai 74 LE-s Bobcat D24 motorokkal vannak felszerelve, amelyek megfelelnek a Stage V károsanyag-kibocsátási normáknak. Az öntött acél emelőkarok 20 százalékkal növelik az emelési kapacitást, a nagyobb stabilitásról pedig a megnövelt tengelytáv gondoskodik. A 360 fokos kilátást nemcsak az átgondolt gépkialakítás, valamint az ellenálló polikarbonátból készült ablakok garantálják, de a hátul elhelyezett kamera is, amelynek képe a fülkében elhelyezett 5 vagy 7 colos érintőképernyős kijelzőn jelenik meg. Az Auto Ride Control rendszer és az ötpontos torziós felfüggesztés egyenetlen talajon is sima futást biztosít. Újdonságként mutatták be az L23 és L28 típusjelű kis derékcsuklós rakodókat is, amelyekre a kis tömeg, redukált talajtaposás, szűk fordulókör, ugyanakkor nagy teherbírás jellemző. A kisebbik modell emelési kapacitása 633 kg, maximális emelési magassága 2,17 méter, míg a nagyobbik változatnál ugyanezek az értékek 696 kg, illetve 2,65 méter. A meghajtásról mindkét esetben 25 LE-s motor gondoskodik, a rakodók legnagyobb sebessége 13 km/h. A Bob-Tach hidraulikus szerelékváltó ezeknél a derékcsuklós gépeknél is rendelkezésre áll. A fülkés változat mellett bukókeretes kialakítás is elérhető, amely eleget tesz a ROPS/FOPS szabványoknak.

Az online show szereplői voltak az L65 és L85 kompakt kerekes rakodók is, amelyek nagy nyomatékú, 55, illetve 68 LE-s erőforrásokkal vannak ellátva. A masszív felépítés és a 100 l/min teljesítményű hidraulikaszivattyú révén nincs számukra teljesíthetetlen feladat. Az L65-ös kanálmérete 0,6–1 köbméter, míg az L85-ösé 0,8–1,2 köbméter között változhat. A rakodók csúcssebessége 30 km/h, a 2,5 méter alatti magasság révén pedig az alacsony, szűk helyek sem jelentenek problémát. A biztonságról éjszaka is nappali fényességet biztosító LED-lámpák, valamint hátsó kamera gondoskodik, amely tolatásnál automatikusan aktiválódik. Az ülésbe applikált joystick egyenetlen terepen is magabiztos irányítást tesz lehetővé.

bobcathirdetes min 

Szerző: AgrárUnió

Tags: újdonság, Bobcat, DM-KER Nyrt.

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom