TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 75.698,84 Ft (tonna)
Napraforgómag: 204.935,91 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 74.016,13 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 67.247,84 Ft (tonna)
Repcemag: 188.867,59 Ft (tonna)
Full-fat szója: 193.774,48 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 586 Ft
Benzin ára: 582 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 389,72000
USD: 334,12000
CHF: 421,60000
GBP: 448,69000
Hirdetés
Nagyot dobna a Case ezzel a rakodóval

Nagyot dobna a Case ezzel a rakodóval

Munkagépek - 2019.05.03

Dögös dizájnt kapott a CNH (Case-New Holland) csoporthoz tartozó metánüzemű homlokrakodó. Egyelőre csupán koncepciógépről van szó, ám az újításai egyenesen forradalmiak. Nemcsak 80 százalékkal tisztább a dízel változatoknál, de arcfelismerő rendszerei révén csakis az illetékes személyt engedi be a fülkébe.

A Case Construction Equipment által kifejlesztett, a müncheni Bauma szakkiállításon bemutatott homlokrakodó-prototípus metán hajtóanyaggal üzemel, vagyis nemcsak jól néz ki, de csendesebb és tisztább is a dízelüzemű változatoknál. A Tetra névre hallgató gép lényegében ugyanannak a projektnek a szülötte, amely révén a New Holland metánhajtású traktora is létrejött.

A homlokrakodóban dolgozó FPT erőforrás 230 LE maximális teljesítmény leadására képes. A gyártó szerint a motor 50 százalékkal csendesebb a hasonló dízelerőforráshoz viszonyítva, illetve 95 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki. A nitrogén-oxid emisszió 90 százalékkal alacsonyabb, míg a szilárdszennyezőanyag-kibocsátást 99 százalékkal sikerült csökkenteni.

A Case szerint az egyelőre csak egyetlen példányban létező gép ugyanazon munkák elvégzésére képes, mint gázolaj-meghajtású testvérei. Az üzemanyagot a homlokrakodó végén és két oldalán elhelyezett tartályokban tárolják. A vadonatúj fülkekialakítás 360 fokos panorámakilátást biztosít a kezelőnek, ez az érték 16 százalékkal jobb a hagyományos verziókhoz képest. A tetőpanel is jobb rálátást tesz lehetővé, és a gép különlegessége (az ebben a kategóriában még szokatlan) tolóajtó, amely a szűk helyeken sem akadályozza a kezelőt a ki- és beszállásban.

Az egyéb megoldások révén a Case a jövőbe is előretekint, ilyen például a biometrikus arcfelismerő rendszer, amely csak annak engedélyezi a gép elindítását, akinek erre jogosultsága van. De még ennél is továbbmennek: egy arcszkenner ajtóra szerelt érzékelője már a rakodóhoz közelítés során felismeri a kezelőt, és csak akkor nyitja ki neki a tolóajtót, ha valóban az illetékes személy próbál beszállni a gépbe. Az elképesztő masinához a Michelin fejlesztett ki speciális, levegő nélküli abroncsokat.




Szerző: AgrárUnió

Címkék: Case, dízel, homlokrakodó, arcfelismerés, metán
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Indul az aranyszínű sárgasággal fertőzött szőlők drónos ...

A szőlőültetvények bejárása mellett október 9-től országszerte drónokkal is keresik az aranyszínű sárgasággal ...