Kabin+silómaró

14–30 m³-ig megújulva – RMH Vulcan és Turbomix önjáró etetőgépek

A közelmúltban az RMH négykerék hajtású és négykerék kormányzású teljes flottája megújult, két vadonatúj szériát mutatva be a szarvasmarha tej-, és húságazat képviselőinek


RMH Vulcan gépcsalád 14–20 m³ kapacitással

A Vulcan széria megjelenése valóban hiánypótló volt, mivel korábban egy keverőcsigás kivitelben csak első- vagy hátsókerék-kormányzású modellek álltak rendelkezésre. Ezek manőverezőképessége sokszor nem volt elég jó az Európában és itthon is oly jellemző, erősen tagolt, szűk közlekedő- és etetőutakkal rendelkező tejelőtehenészetekben. A kétcsigás nagyobb kocsik tapasztalatait felhasználva így elkészítették a Vulcan gépcsaládot.


MH Turbomix széria 20–30 m³ kapacitással

A Turbomix gépek a jól ismert és sok díjat beseprő Mixellent gépcsalád leszármazottai, megörökölve annak robusztus létraalvázát, silómaróját és keverőszerkezetét, de új színt hozva a Turbomix száműzte az elektronika jelentős részét. Ezzel a gép egyszerűbb lett, üzembiztossága nőtt számos meghibásodási lehetőség kizárása révén, és végül, de nem utolsósorban az ára is kedvezőbb lett.


Mindkét gépre jellemzőek a következők:

Átgondolt, szellős motortér, könnyen tisztítható és karbantartható a gépÁtgondolt, szellős motortér, könnyen tisztítható és karbantartható a gép

 

A silómaró az RMH Mixellent gépcsaládból származik, rozsdamentes házzal és rostkímélő, de a lehető legnagyobb betöltési sebességet garantáló késelhelyezéssel a maródobon. A maró meghajtása 80 LE-ben van limitálva az erjesztett tömegtakarmányok rostjainak védelme érdekében, és persze a felhordószalag, valamint a maródob védelme miatt.
A motor továbbra is hátul helyezkedik el, ahol a legjobban védve van a silómaró porától, ahol legegyszerűbben megoldható a hűtése, és ahol a legkevésbé zavarja a gépkezelőt a zajával és rezgéseivel. Függően a gép kapacitásától Deutz vagy Volvo Penta 6 hengeres motorokat használnak 208 vagy 270 LE teljesítménnyel.

A keverőszerkezet a Vulcannál, mint mondtuk, egycsigás és gyakorlatilag a közel harminc éve gyártásban lévő VSL szériából származik, míg a Turbomix a Mixellent díjnyertes kétcsigás keverőszerkezetét örökölte.

A hazánkba kerülő önjáró RMH kocsik mindegyikére igaz, hogy legendásan hosszú élettartamot produkálnak. Ezt a gyártó anyagválasztása biztosítja: 
A keverőtartály palástja az alsó egy méter magasságban a silómarónál már megismert, 3CR12 jelű kopásálló és rozsdamentes anyagból készül teljes keresztmetszetben (!), míg a keverőcsiga csigalevelei ugyanebből az anyagból kapnak élvédő felhegesztést. E két dolog biztosít közel 20 000 üzemórás élettartamot az önjáró RMH etetőkocsiknak.

Ami a meghajtást illeti, a két nagytestvérből, a Mixellent és Platinum rendszeréből kölcsönözték a gépek a rendszert és az alkatrészek nagy részét is. Road módban, országúti haladáskor az elektronikus gázpedál egyszerre emeli a motorfordulatot és a hidraulikus meghajtást. Farm módban a motorfordulatszám állandó 1750 
1/perc, a részegységek hidraulikus meghajtása és annak méretezése biztosítja, hogy ezen a fordulaton is rendelkezésre álljon a mindenkor szükséges vagy annál akár 20-30%-kal több teljesítmény.
A kabin és az ergonómia a jól ismert RMH minőséget hozza, de ez egy profi önjáró takarmánykeverő-kiosztó kocsinál már alap. Egy ilyen gépben napi 6-11 órát ül a kezelője, így itt nem lehet hibázni: légkondicionáló berendezés, joystick a funkciók egyujjas működtetésével, légrugós ülés, tolató- és keverőtartályba néző infrakamera, fűthető tükrök mind hozzátartoznak a hazai szokásos alapfelszereltséghez. A gép hosszú élettartamát szolgálja és a rendkívül sok zsírzási pont miatt már szinte kötelező az automata központi zsírzó megléte. Egy ilyen értékű gépnél ez ma már nem szokott kérdés lenni, a forgalmazó felelőssége, hogy ennek előnyeiről tájékoztassa az ügyfeleket, ők pedig szinte kivétel nélkül kérik a géphez.

Mind a négy keréknél külön hidraulikus rugós tagok biztosítanak átlagon felüli terepjáró képességet és kezelési biztonságot a gépnek
Mind a négy keréknél külön hidraulikus rugós tagok biztosítanak átlagon felüli terepjáró képességet és kezelési biztonságot a gépnek

A mérlegrendszer:

Gépeink a 2016-os hódmezővásárhelyi állattenyésztési vásár díjazottját, az 
I Feed Good számítógépes mérlegrendszert használják. Ennek lényege, hogy 
a takarmányozási vezető a receptúrákat a számítógépén, az etetőkocsival együtt leszállított Farm Manager Network szoftverrel írja meg. A program használata a sokéves fejlesztői munkának köszönhetően igen egyszerű, felhasználóbarát. 
A receptúrákat vezeték nélkül (opcionális) vagy egy úgynevezett T-Data kit adathordozóval lehet átvinni az etetőkocsi kabinjában lévő I Feed Good fejegységre. Ugyanígy a T Data kittel hozhatók a korábbi tényadatok vissza a számítógépre, ahol néhány kattintással terv-tény elemzés készíthető. Ez pontosan mutatja a gépkezelő munkájának precizitását, a receptúra megvalósítását és az egyes TMR-összetevők betöltésénél történt százalékos eltéréseket.
A két széria sikerességét jellemzi, hogy az importőr, az Axiál Kft. 2016-os és 2017-es eladásai egy kivétellel ezekből a szériákból kerültek ki.

műszaki adatok

Fehér Ottó
Axiál Kft.



Tags: silómaró, etetőgép, RMH, Vulcan, Turbomix

  • 15
  • 29
  • 33
  • 35
  • 39
  • 4
  • 40
  • 5
  • LAT-logo
  • amazone
  • benedeczki
  • cont-eco
  • dupont
  • gepkozvetito_logo
  • stihl_logo

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom