A magyar gazdálkodók szakmai közössége
Genezis
Corteva Verben Queen

Almadömping: keresik a megoldást

Kertészet - 2016.05.22

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az elmúlt napokban sajtóközleményt adott ki, amely szerint egyeztetést folytattak a Földművelésügyi Minisztériummal és több élelmiszer-kereskedelmi vállalattal az almapiacon tapasztalható értékesítései problémák megoldási lehetőségeiről. Ennek eredményeképpen a kamara a készletek felmérésével, a kereskedelmi láncok pedig fogyasztásösztönző programokkal segítenék a kedvezőtlen helyzet rendezését.

Almadömping: keresik a megoldást


Tisztelt Látogatónk!

A cikk megtekintése előfizetéshez kötött!

Amennyiben rendelkezik online előfizetéssel, jelentkezzen be az előfizetéshez tartozó felhasználói fiókba.

Belépés

Ha még nem előfizetőnk, ismerje meg előfizetési ajánlatainkat, hogy hozzáférhessen lapunk korábbi cikkeihez is!


A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei almatermelők az elmúlt hetekben súlyos piaci nehézségekről tájékoztatták a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarát, amelynek fő kiváltó okát az orosz embargóban látják. A kamara ezért egyeztetésre hívta a Földművelésügyi Minisztérium és az élelmiszer-kereskedelmi láncok képviselőit, hogy közösen tegyenek javaslatot a kedvezőtlen piaci helyzet megoldására. A megbeszélésen a kamara vállalta, hogy pontos felmérést készít a tárolókban lévő jó minőségű étkezési alma mennyiségéről, és arról tájékoztatja a kereskedelmi láncokat. Az áruházláncok pedig fogyasztást ösztönző marketingprogramokkal segítenék a közeljövőben – a hazai és uniós versenyszabályok maradéktalan betartása mellett – az almapiacon tapasztalható nehézségek megoldását. Továbbá a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara célul tűzte ki, hogy rendszeresen felhívja az ágazat szereplőinek figyelmét az etikus kereskedelmi magatartásra. Emellett tájékoztatja a termelőket a minőségi áru feltételeiről, hogy a termények még inkább megfeleljenek a fogyasztók által támasztott követelményeknek.
A kamara tervei szerint a jövőben rendszeresek lennének az ilyen jellegű egyeztetések, így a fogyasztói igények alakulásáról adott tájékoztatás alapján a magyar termelők hatékonyabban fel tudnának készülni a piaci kihívásokra.

Etikátlan üzleti viselkedés

A sajtóközleményben foglaltakkal kapcsolatosan megkerestük a magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezetet (FruitVeB), hiszen kíváncsiak voltunk arra, hogy mennyire érzik hatékonynak ezt a kezdeményezést. A szakmaközi szervezet állásfoglalásáról Hunyadi István zöldség-gyümölcs szakreferens tájékoztatta lapunkat.

Szerző: Szöőr Bea (Fotó: MTI)

Címkék: