TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 90.220,68 Ft (tonna)
Napraforgómag: 211.990,54 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 83.714,60 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 85.148,95 Ft (tonna)
Repcemag: 217.271,85 Ft (tonna)
Full-fat szója: 207.804,24 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 619 Ft
Benzin ára: 600 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 399,99
USD: 368,55
CHF: 416,63
GBP: 476,46
Hirdetés
Meglepően szűk a nagytraktorok afrikai piaca

Meglepően szűk a nagytraktorok afrikai piaca

Traktorok - 2018.11.13

Az afrikai kontinensen egyelőre nem mutatkozik nagy kereslet a csúcsteljesítményű erőgépek iránt. A Daimler Chrysler motorral, ZF váltóval szerelt Agrico nagytraktorokból három évtized alatt 600 darab talált gazdára, de a felfutás talán már nem várat sokáig magára.

Az afrikai mezőgépgyártó cégek világszinten nem számítanak nagy szereplőknek, pedig némelyikük meglehetősen patinás történelemmel bír. Az Agrico Machinery históriája például a 19. század legvégéig nyúlik vissza, az alapító német Paul Andrag ugyanis 1896-ban érkezett Fokvárosba, ahol akkor még elsősorban kereskedelemmel foglalkozott. Korán felismerte, hogy a fekete földrész gazdálkodói szűkén vannak mezőgazdasági gépeknek, ezért John Deere és Lanz traktorokat, Fahr kombájnokat és Deutz motorokat kezdett importálni.

Andrag és a vele együtt dolgozó fiai honosították meg Afrikában az első gumikerekes traktort, az esőztető öntözőberendezést, valamint a csillagfürtöt és más haszonnövényeket. 1950-ben alapították meg az Agrico Machinery céget, amely 2016 óta szinte kizárólag saját gyártmányai fejlesztésével és értékesítésével foglalkozik, nagy hangsúlyt fektetve a vízgazdálkodással kapcsolatos termékekre.

A 4+ sorozatú traktoraik 1986 óta vannak a piacon, és bár folyamatosan fejlesztik őket, egyelőre csupán 600 darabot értékesítettek belőlük. Az egyetlen Dél-Afrikában tervezett és épített erőgépek pedig nem rossz termékek, csupán a kontinensen mutatkozó alacsony kereslet miatt ilyen csekélyek az eladások. A meghajtásról Daimler Chrysler motorok gondoskodnak (a hengerűrtartalom 6,4-től 14 literig terjed), amelyek a 180–550 LE-s tartományt fedik le.

A palettán 6 különböző modell szerepel, és mindegyiket elsősorban nagy tömegű munkagépek vontatására tervezték. A 4 legkisebb traktor ZF gyártmányú, 6/3-as Powershift váltóval rendelkezik, a 2 nagyobbik változat pedig az amerikai Allisontól kapja a 6/1-es Powershift váltót. Az Agrico jelenleg 3 gyárban 900 alkalmazottat foglalkoztat, éves forgalma egymilliárd dél-afrikai randot (mintegy 62 millió eurót) tesz ki.






Szerző: AgrárUnió

Címkék: traktor, mezőgépgyártás, Dél-Afrika, Agrico , Daimler Chrysler
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

TRIKA ESPERT, startolunk és védünk!

A hatóanyag-visszavonások és -korlátozások egyre nehezebb döntés elé állítják a termelőket. A rovarkártevők ...