TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 90.220,68 Ft (tonna)
Napraforgómag: 211.990,54 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 83.714,60 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 85.148,95 Ft (tonna)
Repcemag: 217.271,85 Ft (tonna)
Full-fat szója: 207.804,24 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 619 Ft
Benzin ára: 600 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 399,99
USD: 368,55
CHF: 416,63
GBP: 476,46
Hirdetés
A mezőgazdaság F1-es 
technológiája – Massey Ferguson nyílt nap a Hungaroringen

A mezőgazdaság F1-es 
technológiája – Massey Ferguson nyílt nap a Hungaroringen

Traktorok - 2015.11.13

Különleges és stílusos helyszínen, a lóerők legnagyobb hazai szentélyében, a mogyoródi Hungaroringen mutatta be Massey Ferguson traktorait az Austro Diesel GmbH szeptember 17-én. 
A több száz meghívott nemcsak távolról csodálhatta meg a vörös erőgépeket, de ki is próbálhatta azokat – köztük az új 7700-as széria egyik darabját is, amelynek most tartották a magyarországi premierjét.


A Massey Ferguson nyílt napján bárki a világbajnokok nyomába léphetett, vagyis próbára tehette ügyességét és rátermettségét a fővároshoz közeli Forma–1-es versenypályán – egy traktor volánja mögött. A résztvevők jó része (szubjektív felmérésünk alapján) még nézőként sem járt soha a Hungaroringen, így valóban életre szóló élményt jelenthetett számukra, hogy ott körözhettek, ahol néhány hete még Hamiltonék nyomták a gázt.
A nyárias melegben tartott bemutató egyértelmű sztárja a Massey Ferguson vadonatúj MF 7700-as szériájának legnagyobb darabja, az MF 7726-os erőgép volt, ezt ugyanis reggeltől késő délutánig szabadon nyüstölhettek a gazdák és más érdeklődők. A 7600-as sorozat utódjának számító traktorcsalád ezen tagját 6 hengeres, 7,4 literes AGCO Power (korábbi nevén: Sisu) motorral szerelték fel, amely 255 (EPM-mel 280) LE leadására képes. A fél-PowerShift Dyna–6, illetve fokozatmentes Dyna-VT váltóval rendelkező erőgép megbízható, kényelmes és az elődjénél alacsonyabb költséggel üzemeltethető, kiváló szántóföldi traktor. 3 méteres tengelytávja egyedülálló a piacon, s ez gondoskodik arról, hogy a gép nagy tömegű munkaeszköz esetén is stabilan, maximális vonóerőt kifejtve dolgozhasson. Ráadásul kevesebb pótsúlyra van szüksége, ami a művelési és vetési munkák során kifejtett talajnyomás jelentős csökkenését eredményezi. A kényelmet nemcsak a hangszigetelt és rugózott fülke, valamint az optimális ergonómiai jellemzőkkel bíró kezelőszervek biztosítják, de az olyan extrák is, mint az automata kormányzást lehetővé tévő gyári előkészítés.
A show-t megnyitó Johann Gramtól megtudtuk, hogy ennél szélesebb modellpalettát felvonultató rendezvényen idén már nem vehetnek részt a Massey Ferguson márka iránt érdeklődők. Az Austro Diesel GmbH ügyvezetője kifejtette azt is, mi indokolta a rendkívüli helyszínválasztást: cége és a Massey Ferguson célja ugyanaz, mint a Forma–1 szereplőié, vagyis az ügyfelek igényeinek maximális kielégítése. A kanadai gyökerekkel rendelkező, ám 1995 óta már az amerikai AGCO Corporation tulajdonát képező „vörös” márka ráadásul a mezőgazdaság F1-es technológiáját képviseli, hiszen ne feledjük, hogy – egyebek mellett – a Massey Ferguson találta ki a hárompont-függesztőművet, illetve a komoly üzemanyag-megtakarítást eredményező SCR (szelektív katalitikus redukció) technológiát. Ez olyannyira hatékony, hogy ma az ő traktoraik képesek a legtöbb hektárt megművelni egységnyi üzemanyaggal. A nyugodt munkavégzésről a fejlett szervizháttér gondoskodik, a maximális komfortérzetről pedig az, hogy 70-től 400 LE-ig szinte tökéletesen egyforma fülkeelrendezést biztosítanak a felhasználóknak. Johann Gram kiemelte még a Massey Ferguson kombájnjait (180 és 500 LE közötti teljesítménysávban kínálnak ilyen eszközöket), a masszív és robusztus, a hazai körülményekhez igazodó nagykocka-bálázókat, valamint a terménymozgatás megbízható eszközeit, a homlokrakodókat, illetve az MF 555-ös szériához tartozó, verhetetlen magadagoló egységgel rendelkező szemenkénti vetőgépeket.
A Hungaroringen felvonultatott traktorokat a magyarországi marketingigazgató, Lőwi Barna mutatta be az egybegyűlteknek. A 7726-oshoz hasonlóan a pályán is ki lehetett próbálni az 5610-es „kistestvért”, amelynek Allround erőgépként a szántóföldön és az állattenyésztésben egyaránt jó hasznát lehet venni. A kompakt, gyári homlokrakodóval felszerelt 5609-es traktort rakodási ügyességi feladatokban lehetett próbára tenni, míg a 3640 F (keskenyített) típust egy bójákkal kirakott szlalompályán. A csúcskategóriát ezúttal a 370 (EPM-mel kereken 400) LE-s MF 8737-es képviselte, amely a közepes méretű gazdaságok vezérgépeként vagy a nagygazdaságok megbízható traktoraként költséghatékonyan és környezetkímélő módon szolgálhatja tulajdonosát.


Szerző: AgrárUnió ©

Címkék:
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Egyensúly a szakértelem és a megfizethetőség között

Tudta Ön? A HungaroMet mérési adatai alapján a 2024-es év tavaszának középhőmérséklete 2,3 °C-kal haladta meg az ...