TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 85.393,76 Ft (tonna)
Napraforgómag: 215.090,65 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 75.592,82 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 80.251,50 Ft (tonna)
Repcemag: 207.187,88 Ft (tonna)
Full-fat szója: 207.009,72 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 660 Ft
Benzin ára: 641 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 411,92
USD: 394,3
CHF: 436,03
GBP: 487,51
Hirdetés
NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow Mezőfalva  beszámoló II.

NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow Mezőfalva beszámoló II.

Hírek - 2024.07.01

Június-Júliusi magazinunkban már bemutattuk 8 cég újdonságát, illetve az Ő általuk ajánlott gépeket, a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow 2024 kiállításról. Most itt újabb 9 cég termékeinek ismertetése következik.

AgroVario Kft.

NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow Mezőfalva  beszámoló II.

Az AgroVario Kft. a Fendt új 6-os sorozatból, a Fendt 620 Vario-t mutatta be a kiállításon, mely széria először most látható itt Magyarországon. Előtte csak az láthatta, aki járt kint tavaly Hannoverben az Agritechica kiállításon.

Nem teljesen új a 6-os széria, mivel a 70-es évek végén, 80-as évek elején már volt a Fendt-nek ilyen típus jelölésű traktora, a Fendt Favorit 600-as sorozat, melyből a mai napig sok dolgozik még a gazdálkodóknál. A Vario váltós traktorok megjelenésével újra éledt ez a széria is. A 620-as mutatkozott be Mezőfalván, mely egy kompakt méretű gép, 4 hengeres, 5 literes, AgcoPower motorja 224 LE csúcsteljesítményre képes és a VarioDrive (50 km/h-s sebességre képes) hajtásláncot kapta meg. Opcionálisan felszerelhető a Fendt VarioGrip guminyomásszabályzó rendszerével, ami egy integrált szerkezet és eddig csak a nagyobb típusoknál volt elérhető. Szerelhető erre a szériára is a frontfüggesztés és frontkardán is, csakúgy, mint a gyári Cargo homlokrakodó, de minden egyéb más is, ami a Fendt választékában megtalálható. Az ISOBUS csatlakozás kiépítése már nem kérdés hátul alap, de ennél a gépnél előre is kérhető opcionálisan, így a traktor egyszerre öt ISOBUS-os munkagépet képes a Fendt ONE felületen kezelni. Ez az egység jelent meg már szinte az összes Fendt traktorban, ami egy plusz terminállal is rendelhető.

Chemical-Seed Kft.

NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow Mezőfalva  beszámoló II.

A Chemical Seed Kft. műszaki üzletága az XTRAtech, az ATK-s pályázatok miatt, a Joskin szervestrágyaszóróra helyezte a hangsúlyt, amiből már több is működik Magyarországon. Nagy előnye ennek a vízszintes tépőhengerrel felszerelt gépnek, hogy többféle szervestrágya, illetve más anyag pl. tőzeg, mész, kiszórására is képes. Működési elve az, hogy a horizontális tépőhengerek lemarják az anyagot, a repítőtárcsák pedig kiszórják, akár 22 m munkaszélességben, kisebb darabokban, így sokkal könnyebb a trágya bedolgozása a talajba. A gép Tornado névre hallgat és már a 3. szériája ennek a típusnak. A Joskin teljesen újra tervezte az oldalfalát, így sokkal inkább beomlik a szállított anyag, emiatt sokkal egyszerűbb a leürítés. A nagyobb térfogat elérése érdekében oldalfal magasítókkal szerelhető fel, ahogy ez a helyszínen is látható volt. Ez a gép egy 5,5 m hosszúságú felépítménnyel rendelkező, 14 m3 űrtartalmú, 13 t terhelhetőségű, keskeny kialakítású, egytengelyes szervestrágyaszóró pótkocsi. Ebbe a kategóriába tartozik még a Siroko névre hallgató típus is, de a Joskin választékában természetesen vannak nagyobb térfogatú és terhelhetőségű, szélesebb típusok is, amiket a szolgáltató cégeknek ajánlanak. Ezek között is megtalálhatóak a függőleges és vízszintes tépőhenger elrendezésű szervestrágyaszóró pótkocsik. Ez utóbbi megoldás nem újdonság a gyártó választékában, mivel már 5 éve elérhetőek a Joskin választékában.

Deraland Kft. - Michelin Hungária Kft.

NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow Mezőfalva  beszámoló II.

A Deraland Kft. a Michelin-nel közösen egy látványos „LASAGNA” teszt, talajtömörödés bemutató kertében prezentálta, hogy milyen hatással van a talaj szerkezetére, ha a traktorunkon alacsonyabb, illetve magasabb guminyomást alkalmazunk. A „lasagna” elnevezés itt abból adódik, hogy rétegezve vannak a különböző talajrétegek. Egy 80 cm-es talaj szelvény lett kiásva, ahol a helyi talaj és a folyami homok 5 cm-enként váltakozik egymás után abból a célból, hogy ha a traktor rááll alacsonyabb, illetve magasabb guminyomással, akkor igen szembetűnő a különbség, mennyivel kisebb a talaj tömörödés kisebb guminyomás mellett. Hátrébb egy „FOOTPRINT” bemutatót láthattunk, ami azt mutatta meg, hogy alacsonyabb guminyomás eredményeként a gumiköpeny felfekvő felülete kb. kétszerese, mint amikor nagyobb guminyomással dolgozunk. Ezeket az előnyöket elérhetjük, ha Michelin Ultraflex technológiás gumiabroncsot használunk, de ha nem ilyen gumiköpennyel szereltek a gépeink, akkor utólag is alkalmazhatóak a PTG gyártmányú gumiabroncs nyomásszabályzók, amiket a Deraland Kft. forgalmaz. Ilyen lehet a legegyszerűbb PTG Airbooster plus, mely egy kézi készlet és a gép álló helyzetében kerekenkénti guminyomás szabályozást tesz lehetővé, de lehetőség van a gépre szerelt, automata, AIRBOX/drive menet közbeni guminyomás változtatására alkalmas rendszereket is felszerelni. Ezen megoldások alkalmazása már azonnali eredményeket és költségcsökkentéseket eredményez, amikor elkezdjük használni, mind kerékcsúszásban, gumiabroncs kopásban, pillanatnyi üzemanyag fogyasztásban és területteljesítményben. A megtérülés annál előbb jelentkezik, minél több üzemórát használjuk. A kézi készülék ára kb. 200 liter gázolaj ára. Az alkalmazásuk nem csak traktorok esetében lehetséges, más önjáró, illetve vontatott gépeknél is használhatóak. Lehet egy és két vezetékes, valamint pneumatikus, digitális és ISOBUS vezérlésű megoldás is.

Dorker Kft.

NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow Mezőfalva  beszámoló II.

A LandStal egy gyorsan és dinamikusan fejlődő Lengyel gépmárka, amely egyre népszerűbb és ismertebb a hazai gazdálkodók körében. Hivatalos magyarországi márkaképviselete tavalyi évtől a DORKER Kft. Megjelenésében, kivitelében masszív és robosztus gépről beszélhetünk. Ár/érték arányában kimagasló, amely párosul a minőséggel.

A rövidtárcsa kínálat egyik legnépszerűbb típusa a BT 300, amely elsősorban kis és közepes gazdaságok számára ajánlott. Prémium OFAS tárcsalapokkal és gondozásmentes csapágyakkal szerelt. Alapfelszereltségben mechanikus munkamélység-beállítással, ékgyűrűs elmunkáló hengerrel, késes sárkaparóval. Munkaszélesség: 3,0 m, teljesítményigénye: 90-130 LE, tárcsalapok száma: 24 db, munkamélység: 14 cm.

Készenlét Zrt.

NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow Mezőfalva  beszámoló II.

A Készenlét Zrt. részéről egy SAMPO Comia C12 Gen3 kombájn került kiállításra a mezőfalvi NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-n.

A kombájn 300 LE-s SISU motorral, 6 darab szalmarázó ládával és 5,7 méteres gabona vágóasztallal szerelt, amely automatikus talajkövető rendszerrel van ellátva.

Ez már a 3. generációs C12 fejlesztés, ami megnövelt szelelő fordulatszám tartományban, a jelentősen megemelkedett magfelhordó képességben és a cséplőrendszer meghajtásának automatikus feszítésén alapul.

A cséplés 3 dobos rendszerben történik, a dob fordulatszáma 420-1250 fordulat/ perc.

Ürítési sebessége 100 liter/s, ürítési magassága 4,4 m.

 A légkondicionált kabin, 12,3 hüvelykes Comvision II érintőképernyővel, a kategóriájában a legnagyobb belső térrel, légrugós vezetőüléssel, illetve segédüléssel ellátott. A könnyebb tájékozódást és a kényelmet 2 kamera segíti.

A rosták állítása a fülkéből elektromosan történik, felületük 4,5m². A szállítókocsi kapcsolódását, vontatását, automata vonófej segíti.

A gépre a TOPCON által gyártott precíziós eszközök, a hozam és nedvességmérő és az automata kormány szükség szerint bármikor utólag is beépíthető.

Pappas Auto Magyarország Kft.

NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow Mezőfalva  beszámoló II.

A Pappas Auto olyan kuriózummal jelent meg Mezőfalván, ami a „régi világban” kedvenc gép volt néhány állami gazdaságban, de az elmúlt időszakban nem terjedt el itthon a mezőgazdasági felhasználók körében, így kiállításokon is csak ritkán látható.

Ez a gép pedig nem más, mint a Mercedes-Benz UNIMOG U 535, ami már úgy hagyja el a gyárat, hogy az Európai Unióban mezőgazdasági vontatóként forgalomba helyezhető. Ez a legnagyobb teljesítményű típus ebben a kategóriában, motorja 7700 cm3-es, 354 LE maximális teljesítménnyel, 1380 Nm nyomatékkal. A sebességváltó fokozatok száma, 8+8 előre/8+6 hátra, a fokozatváltás automatikusan történik. Hidraulika rendszere 2 körös, 4 szelepes, 110 l/min teljesítménnyel, 240 bar nyomással, Loadsensinges szabályzással. Saját tömege: 8750 kg, a megengedett össztömeg 13.500 kg. Kimondottam mezőgazdasági felhasználásra szánt kiegészítőkkel látták el, elöl egy 2500 kg, hátul 6000 kg terhelhetőségű hárompont függesztő szerkezet került felszerelésre kardán hajtással, platója 3 oldalra billenthető. Akár 90 km/h-s sebességre is képes, így autópályán is közlekedhet, ha nem mezőgazdasági vontatóként van levizsgáztatva, hanem teherautóként. Jelen esetben nyilván az előbbi érdekesebb, annál is inkább, mivel akkor traktorvezetői jogosítvánnyal vezethető, nem kell útdíjat fizetni és tachográfot sem kell használni. Ez - a forgalmazó - Pappas Auto Magyarország Kft. bemutató járműve, így aki közelebbről szeretne vele megismerkedni, megteheti Budapesten a XI. kerületben a cég telephelyén.

Obsol Kft.

NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow Mezőfalva  beszámoló II.

Az Obsol Kft. a NOVAG T-ForcePlus 650 névre hallgató, 6 méter munkaszélességű direktvető gépet mutatta be a szántóföldi körülmények között.

A NOVAG egy Franciaországban fejlesztett és gyártott direktvetőgép kifejezetten no-till technológiához. A cég alapítói az Új-zélandi Nordham munkagépgyártó vetőegységeit felhasználva és továbbfejlesztve tervezték meg az európai felhasználási körülményeknek megfelelő vetőgépet, amiből az első darabok 2009.-ben gördültek ki a gyár kapuján.

Egyedülálló sornyitó egység kialakítása révén a Novag gépek fordított „T” betűt vágnak a talajba, amelyet a két darab szárnyas penge kombinációja eredményez, egy a központi csipkés tárcsa két oldalán.  A fordított „T” alak lehetővé teszi a magok és a műtrágya külön elhelyezését. Közel vannak egymáshoz, de kellően elkülönülnek. A maglehelyezést egyáltalán nem befolyásolja a sok szármaradvány. A szalma vagy takarónövény itt is bejuthat a barázdába, de a T-horony formának köszönhetően nem érintkezik a vetőmaggal, mert a mag nem esik közvetlenül a tárcsabarázdába. 

Robusztus paralelogramma kialakításuknak és a hidraulikus leszorító munkahengereknek köszönhetően vetőgépek minden talajtípust és szármaradványt képesek a legmegfelelőbb módon kezelni. A T-ForcePlus vetőgépek IntelliForcePlus rendszere biztosítja az állandó vetésmélységet. Automatikusan beállítja a hidraulikus nyomást a talajnyomás fokozó munkahengerek segítségével, amely nyitóegységenként 100-500 kg leszorító erő között változtatható menet közben is.

A vetőegységek 18,75 cm-es vagy 25 cm-es sortávolsággal specifikálhatók a munkaszélesség 3-9 méterig érhető el maximum 4 független tartállyal.  Saját 7”-os monitorral vagy ISOBUS-osan is rendelhető.

További információt az OBSOL Kft. weboldalán kaphatnak.

Strautmann Hungária Kft.

NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow Mezőfalva  beszámoló II.

A Strautmann Hungária Kft. a Verti-Mix 1801 Double típusú, vontatott, 2 keverő csigás (vertikális elrendezésű) takarmánykeverő-kiosztó kocsit ajánlott a figyelmünkbe, mely 18 m3-es űrtartartalmával a középmezőnybe tartozik a méretét illetően. Van ebből a típusból kisebb és nagyobb is, utóbbiból egészen 31 m3-es kivitelig.

Elöl egy úgynevezett V-keresztirányú szalaggal van ellátva, amelynek a sajátossága, hogy jobbra és balra is 25-25 cm-t képes kimozdulni vízszintes irányban. Amikor eléri a 25 cm-es kitolást a kihordó asztal, akkor saját magában megtörik és ekkor képes akár 1,2 m-re is kijuttatni a takarmányt. A Verti-Mix 1801-es vonóerő igénye 90 LE, illetve ami a működtetéséhez szükséges. A csigák bálabontó késgarnitúrával, mágnesrendszerrel, illetve rozsdamentes kopóelemekkel vannak felszerelve, amivel a legtökéletesebb, homogén takarmány keverék kijuttatását lehet elérni. Opcionálisan szinte a tartály minden sarkára elhelyezhető a kijuttatási pont, etetőútra történő takarmánykiosztáshoz, vagy kihordó asztal, különböző szalagvariációkban. Felszerelhetők az egyszerűbb mérlegtől a legmodernebb adat kommunikációra képes, wifin kommunikáló megoldásokig, ahol a receptúrák a hozzájuk kapcsolódó állatcsoportok és komponensek rögzítésre kerülnek, csakúgy, mint a napi szintű etetés nyomon követése. Amennyiben a kiszolgáló traktor teljesítménye kisebb lenne az elvártnál, úgy az etetőkocsira való sebváltó felszerelésével lehet javítani a helyzeten. Az egyedi igények figyelembevételével lehet személyre szabottan összeállítani a Verti-Mix takarmánykeverő-kiosztó kocsikat.

Verbis Kft.

NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow Mezőfalva  beszámoló II.

A Verbis Kft. 2024. januárjától a Dél-Koreai Kioti traktormárka hivatalos importőre, így ezúttal a két legújabb, a HX1201 típusszámú 120 LE-s és a HX1402-es 140-LE-s szántóföldi modell bemutatására helyezte a hangsúlyt, mely utóbbi a demózáson, munka közben is megtekinthető volt.

Az importőr nagy reményeket fűz a márka értékesítéséhez, mert a Kiotinál az egész értékesítés és aftersales rendszer átalakult, mivel eddig az amerikai leányvállalathoz tartozott az Európai piac, de most már közvetlenül a Dél-Koreai központhoz. Új vezetőséggel, nagyobb raktárkészlettel, komolyabb alkatrészellátással és előremutató fejlesztési tervekkel indulnak az átalakított felállásnak. A traktorok mindent tudnak, ami ma elvárható az ilyen kategóriájú erőgépektől. A márka nagy előnye, hogy házon beül gyártanak szinte mindent, saját gyártásúak a dízel motorok, az erőátvitel, a hidak, hidraulika szivattyúk, hidromotorok, ezzel is garantálva egy nagyon jó és megbízható minőséget. A magyar standard (alap traktor) tartalmazza az orrsúlyt, a légfékrendszert, a PowerShiftes váltót, alsó húzót, állítható magasságú vonófejet és minden egyebet, amit ebben a kategóriában elvárt. A hidraulika szivattyú szállítása max. 165 l/min, úgy a 130, mint a 140 LE-s változatnál. Az ISOBUS-os csatlakozó kiépítésre került.

A traktor újdonságok mellett kiállításra került az Avant rakodógép család legújabb elektromos meghajtású változata is, amit a gyártó most áprilistól kezdett leszállítani. Új elnevezéseket kaptak a modellek 513 és 527 típusszámmal. Ami nagyon pozitív, hogy lecserélésre került a Valtra Automotiv által szállított vezérlés és akkumulátor csomag, saját fejlesztésű lítium akkucsomag került bele, így kb. 25 %-al olcsóbbak lettek a gépek, mint az előző elektromos szériák. Az újdonságok többet is tudnak elődeiknél, például az 527-es verzió egy feltöltéssel kb. 6 óra munkavégzésre képes. Ezekből már értékesítésre is került néhány, önkormányza

Címkék: nak szántóföldi napok, agrárgépshow
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

A mezőgépek veteránjai – KÜHNE HUNGÁRIA DRILL vetőgép

Nagyzolás nélkül kijelenthetjük, hogy ez a magyar gép forradalmasította a vetést. Bemutatásához sok segítséget ...