A milliárdosok klubjába vágyik a Landini tulajdonosa
Egymilliárd eurós forgalmat szeretne elérni az olasz Argo Tractors öt éven belül. A terv impozáns, hiszen a Landini, McCormick és Valpadana márkák birtokosának ezzel meg kellene dupláznia jelenlegi bevételeit.
Az Argo elsősorban kereskedelmi hálózatának bővítésében látja a megoldást, amely éves forgalmának egymilliárd euróra emeléséhez szükséges. A cég 2017-ben több mint 22 ezer traktort értékesített, így érte el az 500 millió eurós bevételt. „Azt hiszem, nem rossz egy kis családi vállalkozástól, ráadásul a teljes összeg kizárólag erőgépek eladásából származik” – mondta Alberto Morra, az Argo Tractors menedzsmentjének tagja.
Szavai arra is utalhatnának, hogy az olasz cég a jövőben szélesíteni kívánja termékportfólióját (esetleg a munkagépek felé), ám a bejelentés helyszínéül szolgáló nemzetközi sajtókonferencián ezt nem említették. A tervek között szerepel viszont a traktorkínálat további erősítése, valamint a külföldi jelenlét növelése, különösen a rengeteg potenciált rejtő orosz és kínai piacokon.
Fontos lépés, hogy Indiában a közelmúltban kötöttek stratégiai megállapodást az International Tractors Ltd (ITL) vállalattal, amely a Solis és Sonalika márkákról ismert Európában. Az olaszok kiemelt célpontnak tartják Dél-Afrikát is, a johannesburgi leányvállalatot a fekete kontinens meghódításához szükséges első lépcsőfoknak szánják.
Az Argo jelenleg az éves bevételei 5,5 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre. Készen állnak ennek további növelésére, hiszen az a céljuk, hogy a traktorkínálatot az alsó és felső teljesítménytartományok felé is jelentősen kibővítsék. A közelmúltban máris előrukkoltak a McCormick X8-as sorozattal, amelynek legizmosabb tagja (X8.680) már a 300 LE fölötti kategóriát képviseli.
Szerző: AgrárUnió