traktor

Meglepően szűk a nagytraktorok afrikai piaca

Az afrikai kontinensen egyelőre nem mutatkozik nagy kereslet a csúcsteljesítményű erőgépek iránt. A Daimler Chrysler motorral, ZF váltóval szerelt Agrico nagytraktorokból három évtized alatt 600 darab talált gazdára, de a felfutás talán már nem várat sokáig magára.

Az afrikai mezőgépgyártó cégek világszinten nem számítanak nagy szereplőknek, pedig némelyikük meglehetősen patinás történelemmel bír. Az Agrico Machinery históriája például a 19. század legvégéig nyúlik vissza, az alapító német Paul Andrag ugyanis 1896-ban érkezett Fokvárosba, ahol akkor még elsősorban kereskedelemmel foglalkozott. Korán felismerte, hogy a fekete földrész gazdálkodói szűkén vannak mezőgazdasági gépeknek, ezért John Deere és Lanz traktorokat, Fahr kombájnokat és Deutz motorokat kezdett importálni.

Andrag és a vele együtt dolgozó fiai honosították meg Afrikában az első gumikerekes traktort, az esőztető öntözőberendezést, valamint a csillagfürtöt és más haszonnövényeket. 1950-ben alapították meg az Agrico Machinery céget, amely 2016 óta szinte kizárólag saját gyártmányai fejlesztésével és értékesítésével foglalkozik, nagy hangsúlyt fektetve a vízgazdálkodással kapcsolatos termékekre.

A 4+ sorozatú traktoraik 1986 óta vannak a piacon, és bár folyamatosan fejlesztik őket, egyelőre csupán 600 darabot értékesítettek belőlük. Az egyetlen Dél-Afrikában tervezett és épített erőgépek pedig nem rossz termékek, csupán a kontinensen mutatkozó alacsony kereslet miatt ilyen csekélyek az eladások. A meghajtásról Daimler Chrysler motorok gondoskodnak (a hengerűrtartalom 6,4-től 14 literig terjed), amelyek a 180–550 LE-s tartományt fedik le.

A palettán 6 különböző modell szerepel, és mindegyiket elsősorban nagy tömegű munkagépek vontatására tervezték. A 4 legkisebb traktor ZF gyártmányú, 6/3-as Powershift váltóval rendelkezik, a 2 nagyobbik változat pedig az amerikai Allisontól kapja a 6/1-es Powershift váltót. Az Agrico jelenleg 3 gyárban 900 alkalmazottat foglalkoztat, éves forgalma egymilliárd dél-afrikai randot (mintegy 62 millió eurót) tesz ki.



Szerző: AgrárUnió

Tags: traktor, mezőgépgyártás, Dél-Afrika, Agrico , Daimler Chrysler

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom