TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 71.404,91 Ft (tonna)
Napraforgómag: 204.419,51 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 72.063,08 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 64.767,32 Ft (tonna)
Repcemag: 188.736,46 Ft (tonna)
Full-fat szója: 194.618,32 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 578 Ft
Benzin ára: 566 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 383,88000
USD: 327,18000
CHF: 411,60000
GBP: 437,86000
Hirdetés
A John Deere a kerekekre teszi a pótsúlyokat

A John Deere a kerekekre teszi a pótsúlyokat

Traktorok - 2017.12.28

A kerekekre egyszerűen felrakható pótsúlyok révén a traktorok üzemanyag-fogyasztása és gumikopása jelentősen csökkenthető, miközben szállítási kapacitásuk közel tizedével is megnövelhető. A ballaszt ráadásul egyemberes munkával, csavarok nélkül rögzíthető.

A megfelelő súlyelosztás alapvető fontosságú a traktorban rejlő teljesítmény elővarázsolásához, ráadásul az üzemanyag-fogyasztás és az abroncskopás csökkentéséhez is hozzájárul. A John Deere 2015-ben mutatta be az EZ Ballast nevű pótsúlyozási rendszert, amelynél egy 1,7 tonna tömegű öntöttvas pótsúlytömböt rögzítenek a traktor hasa alatt az alvázkerethez.

A 2017-es Agritechnica szakkiállításon a rendszer továbbfejlesztett változata mutatkozott be, ennél a pótsúlyok a keréktárcsáknál jelennek meg. Az ezüstéremmel díjazott megoldás lehetővé teszi, hogy a kezelő viszonylag gyorsan 1,5 tonnás ballaszttal növelje meg az erőgép tömegét. Az első kerekekre egy-egy, a hátsókra pedig két-két 250 kg-os pótsúly illeszthető.

A John Deere szerint mindez csupán öt percet vesz igénybe kerekenként, és az egyemberes munka csak egy raklapvillás rakodógépet igényel. Csavarok helyett gyorsabb csatlakozást lehetővé tévő kapcsokat alkalmaznak, és a pótsúlyozáshoz még a traktort sem kell felemelni. A rendszer segítségével a gázolaj-fogyasztás 3 százalékkal csökkenthető, míg a szállítási kapacitás akár 9 százalékkal növelhető.




Szerző: AgrárUnió

Címkék: traktor, Agritechnica, John Deere, üzemanyag-fogyasztás, pótsúly
Friss hírek
Kiemelt hírek