Az angol, 
olasz öltönyben: McCormick

A többszöri tulajdonosváltást követően is megtartotta egyedi karakterisztikáját a McCormick traktormárka, amelyet idehaza is egyre több gazda választ, sok esetben a régi MTZ-k kiváltására. Egyszerűség, megbízhatóság, könnyű kezelhetőség, magas technikai színvonalú hajtómű és számos modern műszaki megoldás jellemzi az amerikai gyökerekkel rendelkező, de immár az olasz Argo-csoport „istállóját” erősítő patinás gyártót.
Az amerikai Robert McCormick a 19. század első harmadában több ízben is sikertelenül kísérletezett működőképes aratógép megkonstruálásával. 1831-ben fia, az akkor mindössze 22 esztendős Cyrus Hall McCormick beleunt apja sorozatos kudarcaiba, és csupán hat hét leforgása alatt teljesen átalakította a kezdetleges eszközt, majd látványos és meggyőző bemutatót tartott vele egy szomszédos farmon. Ezzel a lenyűgöző epizóddal vette kezdetét a világszerte ismert márka története, amely az elmúlt bő 180 évben jócskán tartogatott kacskaringókat és kitérőket. 1848-ban a McCormick-gyár már évi 500 darabot állított elő az aratógépekből, de még így is alig tudtak lépést tartani a kereslettel. Amikor Cyrus Hall 1884-ben elhunyt, már közel 55 000 mezőgazdasági munkaeszköz került ki az üzeméből. A McCormick volt az első gyártó, amely írásbeli garanciát adott a termékeire, és gépkezelői tréningeket tartott vásárlóinak.

MCCormick

A Farmall F-12-es traktorból közel 150 000 darabot értékesítettek az 1930-as években

1902-ben öt nagy amerikai mezőgépgyártó vállalat (köztük a McCormick) úgy döntött, hogy erőik egyesítése céljából összeolvadnak, így jött létre az International Harvester Company, amely a mai Case IH elődjének tekinthető. Az óriáscég elnöke ifjabb Cyrus Hall McCormick lett, a szóban forgó márka alapítójának fia. Az amerikai mamutvállalat 1914-ben rukkolt elő az első kombájnnal, amely a McCormick-Deering No. 1 nevet viselte, míg az első traktorra további két évtizedet kellett várni. A Farmall F–12-es erőgépet 1932-ben kezdték el gyártani, és a II. világháború kezdetéig közel 150 000 darabot értékesítettek a 4 hengeres, ám mindössze 12–13 LE-s járműből. 1945 volt az egyetlen olyan esztendő, amikor – érthető okokból – a cég gyáraiban nem készült traktor.
McCormick életében az 1999-es év jelentette az újabb fontos fordulópontot. A Case IH ugyanis a New Hollanddal való egyesülés mellett döntött, ám ezt csak úgy tehette meg, hogy megvált az angliai Doncasterben lévő gyárától. Az üzemet az olasz Argo S.p.A. vásárolta meg, és rögtön megtette a McCormick Tractors International Ltd. „főhadiszállásává”, felélesztve ezzel a hosszú ideje szunnyadó márkát. 2006-ban már 55 országban árusították az amerikai gyökerű piros traktorokat, amelyek 23 és 280 LE közötti teljesítménytartományban álltak a vevők rendelkezésére. A következő évben Angliából átvitték a termelést az észak-olaszországi Fabbricóba, de a cég filozófiája változatlan maradt, azóta is igyekszik sokszínű műszaki tartalommal alkalmazkodni a folyton változó piaci igényekhez. 
A kisebb teljesítményű (35–55 LE-s) gépeiket direkt befecskendezésű, környezetbarát és strapabíró Yanmar motorokkal szerelik fel, míg a 70–120 LE-s kategóriánál a megbízható és széles körben elterjedt Perkins hajtóművek biztosítják a szükséges erőt. A csúcsmodellek (120 LE fölötti gépek) motorházteteje alatt az Iveco és a Cummins által közösen gyártott, 4 hengeres (4,5 literes) vagy 6 cilinderes (6,7 literes), Common Rail rendszerű BetaPower „erőmű” dübörög. A McCormick traktorok ár-érték arányban szerte a világon bátran állják a versenyt piacvezető vetélytársaikkal. Magyarországi forgalmazójuk, a szegedi SZEGÁNA Kft. kínálatában jelenleg tízféle típus közül választhatnak a gazdálkodók.

McCormick

A McCormick-Deering W-30 típust négynhengeres, 4600cm3-es motorral és 3+1 sbességes váltóval szerelték fel

A McCormick márka zászlóshajója az X7-es sorozat, amelynek magas szintű műszaki megoldásait még felsorolni is hosszadalmas. A vonzó külsejű, 143–212 LE-s teljesítménykategóriába tartozó erőgépek Common Rail rendszerű, üzemanyag-hatékony, 4 vagy 6 hengeres BetaPower motorokkal rendelkeznek, megfelelve a Tier 4 Interim emissziós követelményeknek. A Power Plus rendszer szükség esetén akár (például szállításkor) 25 LE extra teljesítményt biztosít. 
A Pro Drive robotizált váltómű 
6 sebességtartományban tartományonként 4 Powershift fokozatot tartalmaz, automataváltó-funkcióval is rendelkezik, az irányváltó pedig elektrohidraulikusan kapcsolható. A Premiere fülke lelke a digitális műszerfal és a multifunkciós kartámasz, amelyek információkkal szolgálnak a traktor üzemi jellemzőiről, és kényelmesen állíthatóak róluk a legfontosabb funkciók. A vezetőüléshez opcióként fűtő- és szellőztetőrendszer is rendelhető. A teleszkópos kormányoszlop a digitális műszerfallal együtt dönthető és emelhető a megfelelő helyzetbe.
Az X4 sorozat hat tagja a 61–107 LE-s, könnyű kialakítású, univerzális traktorok kategóriájába tartozik. A 4 hengeres, turbós Deutz motorok 76 LE-ig 2,9 literes, a fölött pedig 3,6 literes hengerűrtartalommal rendelkeznek. A 12+12 sebességes szinkronváltóhoz opcióként elektrohidraulikus irányváltót, terhelés alatt kapcsolható Powershift váltót és mászófokozatot lehet választani.
A sokoldalú X6 sorozat traktorait 4 hengeres, 4,5 literes FPT (Iveco) motor hajtja. A kisebbik modell 111, nagyobbik testvérei pedig 121 és 133 LE-s teljesítményre képesek, de a Power Plus rendszer alkalmazásával ehhez még további 10 LE hozzáadódhat. A váltó összesen 36 előre- és 12 hátrafokozattal rendelkezik, az irányváltó pedig elektrohidraulikusan kapcsolható, ráadásul a váltási finomságot potméterrel lehet állítani. Az automata légkondicionáló és a nyitható napfénytető a kezelő kényelmét szolgáló hasznos kiegészítők.

Az egyszerű felépítésű, megbízható McCormick Farmall traktorok ma is működőképesek

Szerző: AgrárUnió ©

  • 15
  • 29
  • 33
  • 35
  • 39
  • 4
  • 40
  • 5
  • LAT-logo
  • amazone
  • benedeczki
  • cont-eco
  • dupont
  • gepkozvetito_logo
  • stihl_logo

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom