2017 traktorai – CNH-siker

 Immár húsz éve mindig az év legnagyobb mezőgazdasági gépkiállítása – idén az EIMA Bologna – nyitónapján hirdetik ki a 24 tagú nemzetközi zsűri véleménye szerint leginkább előremutató, új fejlesztésű traktorok versenyének eredményeit. A lebonyolító az olasz „Trattori” szaklap, a finanszírozó a multinacionális Trelleborg gumiabroncs-gyártó. Hazánkat dr. Hajdú József, a „Mezőgazdasági Technika” szakújságírója, az MGI nyugalmazott igazgatója képviselte.

Ebben az évben is négy kategóriában, A 2017. Év Nagy Szántóföldi Traktora, a 2017. év – családi gazdaságokat kiszolgáló – Mindenes Traktora, a 2017. Év – kertészeti, ültetvény, rét-legelő, kommunális stb. területeken alkalmazható – Speciális Traktora, valamint a 2017. Év – legszebb formatervezésű – Aranydizájn Traktora címért mérkőztek meg a traktorok. Végül is hat nagytraktor, négy univerzális traktor és négy speciális traktor maradt versenyben.
Ezeket olvasóink weboldalunk – www.agrarunio.hu – képein is megtekinthették, és szavazhattak arról, hogy melyeknek ítélnék oda A 2017. Év Traktora díjat az első három kategóriában. A legszebb formatervezés díját ezek közül bármelyik traktor elnyerhette. Vajon mennyire esett egybe az önök megítélése a 24 európai újságíróéval? A november 8-án éjfélig beérkező szavazatok eredménye nem kis meglepetést okozott – de erről majd beszámolónk végén.

3+1 kategória = 14 trónkövetelő

A négy kategóriából kettőben a CNH Industrial világcég CASE IH és New Holland márkáinak egy-egy típusa nyert, de kijutott az elismerésből az olasz Antonio Carrarónak és a Deutz-Fahrnak is.

aevt1

Case IH Optum 300 CVX

A „traktorok traktora” az osztrák St. Valentinban gyártott robusztusabb, az elődeinél mégis könnyebb újdonság. Jól eltalált FPT NEF gyártmányú, 6,7 literes, II. generációs, energiatakarékos Common Rail dízelmotorja 271 LE névleges és 300 LE maximális teljesítményű. A vezérelhető turbófeltöltőjű és szabályozható hűtőventilátorú motor a legújabb „Hi-eSCR only” katalizátorral kombinált IEGR- és DPF-rendszerekkel képes teljesíteni a Tier 4 final, illetve az EU Stage IV legszigorúbb környezetvédelmi követelményeit is. A traktor fokozat nélküli sebességváltóval készül, kétféle, 30 m/h – 40 km/h, vagy 30 m/h – 50 km/h választható sebességtartománnyal. Az előre- és a hátramenet kapcsolása elektronikus irányváltással történik, amit elektrohidraulikus parkolófékkel is kombináltak.

A traktor mellső tengelye és vezetőfülkéje is hidropneumatikus rugózású. Tágas, kényelmes, vezetőfülkéjének zajszintje csupán 69 dB(A). Fékszerkezete blokkolásgátlót és kanyarodáskor aktivizálódó fékstabilizátort is tartalmaz. Teljesítmény/súly aránya kiemelkedően jó és a kompakt, sokoldalúan hasznosítható felszereltség is nagy előny. Ez utóbbi jellemzői: HMC II. egykaros joystickos vezérlés, ACCU Guide RTK/GPS alapú automata kormányzás, II. vagy III. generációs ISOBUS, CanBus belső diagnosztika, valamint Telematic távkommunikáció.

New Holland T5.120

Afarmmindenes traktorok első helyét az Olaszországban, Jesiben gyártott erőgép azzal érdemelte ki, hogy minden eddiginél jobban megfelel az állattartó telepek igényeinek, és egy kisgazdaság minden más munkáját is ellátja. Erőforrása energiatakarékos, nagy nyomatéki rugalmasságú négyhengeres, 3,4 literes, 117 LE teljesítményű FPT F5C típusú CRD motor, korszerű, Tier 4B kipufogógáz-tisztasági besorolással. Sebességváltója könnyen kezelhető, kuplungolás nélkül használható semi-powershift vagy electro command, syncro shuttle váltó 16 vagy 32 előre- és ugyanennyi hátrafokozattal, 0,28–40 km/h sebességtartománnyal. A hidropneumatikus mellsőtengely- és vezetőfülke-rugózás opció. Alapkivitelben a traktor 540/1000 min-1 kétfokozatú teljesítményleadó tengellyel rendelkezik, de 540/540 Eco/1000 vagy 540 Eco/1000 Eco min-1 kivitelekkel is rendelhető. A rendelésre beépíthető mellső teljesítményleadó tengely névleges fordulatszáma 1000 min-1. Hátsó függesztőszerkezetének emelőképessége 5200 kg, viszonylag nehéz függesztett munkagépek hordozására is alkalmas. Az opciós mellső függesztőszerkezet 2250 kg-mal terhelhető. A külső hidraulikus fogyasztók kiszolgálására 4, 8 darab, kétirányú mechanikus vagy elektronikus vezérlésű szeleppel működtethető külső csatlakozó szolgál. A hidraulikus rendszer kiépítettsége lehetővé teszi homlokrakodók használatát is. A tágas és kényelmes vezetőfülkében egykaros vezérlés van. A fedélzeti elektronika modulrendszerű, kívánságra ISOBUS-t és automata kormányzást is tartalmazhat.

aevt3

Antonio Carraro TONY 9800 TR

Atorziós alvázzal büszkélkedő olasz speciális traktor kormányszerkezete és kezelőszervei átfordíthatók. Erőforrása egy 87 LE teljesítményű, 3319 cm3 lökettérfogatú, négyhengeres, turbó intercoolerrel ellátott Yanmar 4 TNV98 dízelmotor Az intelligens motor- és sebességváltó-vezérlés, valamint a fokozat nélkülihidromechanikus, 0–40 km/h sebességreképes, tempomatot ésEco üzemmódot is tartalmazó sebességváltó kiemelkedő előny. Ennek tudható be, hogy a traktor vonóerő-kifejtési képessége 30%-kal jobb, mint a korábbi modellé volt. A hajtómű előre és hátra ugyanolyan hatékonysággal használható. Első kerekei hidraulikus szervokormányzásúak, összkerékhajtása elektronikusan kapcsolható. A traktorvezető egészségének védelméről a legmagasabb szintű védettséget nyújtó, dupla aktív szűrős vezetőfülke gondoskodik. Testi épségét a legújabb követelményeknek megfelelően minősített, a felborulást gátló FOPS- és a leeső tárgyak ellen védő ROPS-rendszer védi.

aevt4

Deutz-Fahr 6215 RCshift

Az Aranydizájn díjat a szántóföldi nagytraktorok között versenyző német, Lauingenben gyártott traktor érdemelte ki. Az olasz Guigiaro formatervezőiroda munkáját dicsérő, elegáns, 21. századi küllemével, a funkciók és formák egységével emelkedikki a mezőnyből.TCD 6.1 L06 motorjának maximális teljesítménye166 kW (226 LE). A motor EGR+SCR+ DPF füstgázkezelő rendszere megfelel a Tier4 final/EU Stage IV. levegőtisztasági előírásoknak. Igazi különlegessége az RCshift 30/15 vagy 54/27 fokozattal rendelkező, háromféle– manuális, félautomata és automata – üzemmódban használható sebességváltója,amely 0–50 km/h sebességtartományt fog át, de maximum 76 km/h sebességre is alkalmassá tehető. A traktort rugózott vezetőfülkével szerelik. Mellső tengelyének rugózása szabályozható. A tetszetős forma, a motorház és a vezetőfülke összehangolt vonalvezetése és a jól pozicionált LED fényszórók magukkal ragadják a szemlélőt.

Kvízjátékunk győztesei

Arra számítottunk, hogy egy-egy kategóriában – ha többen is eltalálják a hivatalos nyertest – egy-egy helyes beküldőt sorsolunk. Ki hitte volna, hogy ketten is mind a három kategóriában helyesen tippelnek? Ők játékunk egyértelmű győztesei: Balázs Tamás (Vásárosfalu) és Széles Zsolt (Tiszaörs). Ők nettó 100 000 Ft értékben kaptak szponzorainktól, a Natur Agrótól lombtrágyát, illetve a SZEGÁNA Kft.-től szemnedvességmérőt. Szerettük volna megtudni, kik ők és honnan van a látnoki tehetségük. Lássuk hát!

aevtrgy3Szele Zsolt, Tiszaörs



„Gyermekkorom óta rajongok a gépekért. Hobbim minden, ami mezőgazdaság, és az újságokban vagy internetről elérhető. Mezőgazdasági gépésztechnikus vagyok, a karcagi Szentannai Sámuel Mezőgazdasági Szakközépiskolában végeztem. 33 évesvagyok, 13 éve egy mezőgazdasági kft.-ben dolgozom mint traktoros. Menyasszonyom családja foglalkozik mezőgazdasággal. Nagy hasznát fogjuk venni a szemnedvességmérőnek, mert az még nincs.”

 



bt Balázs Tamás, Vásárosfalu


„Balázs Tamás vagyok, 23 éves. Gyerekkoromban megszerettem a mezőgazdasági gépeket. Már akkoriban is sok tapasztalatot szereztem és tanultam az idősebbektől, mert tudtam, hogy a későbbiekben is ezen a területen szeretnék majd dolgozni. A csornai Csukás Zoltán Mezőgazdasági Szakközép- és Szakiskolában szereztem mezőgazdasági gépszerelő és gépjavító végzettséget. Az iskola elvégzése után azonnal el is tudtam helyezkedni. Modern gépekkel dolgozom. Véleményem szerint a mezőgazdaság rövid időn belül nagymértékben fejlődik. Köszönöm, hogy részt vehettem a játékban, és nagyon örülök, hogy sikerült nyernem.”

Szerző: AgrárUnió

Kapcsolódó cikkek

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom