A rekordok kiállítása

Agritechnica 2015

Pontos adagolás, Amazone módra
Az AmaSpot egy érzékelővezérelt egyedi fúvókakapcsolás, szinte elsod-ró-dás-men-tes injektorfúvóka-technikával. A legfőbb újítást a szórókeretre szerelt GreenSense infravörös érzékelők jelentik, amelyek a teljes szántóterületet letapogatják, és közben megkülönböztetik a zöld növényeket a kopár talajtól. A rendszer új modulációs fúvókákkal rendelkezik, amelyek a másodperc töredéke alatt nyitnak és zárnak, s így nagy haladási sebesség (akár 20 km/h) mellett is pontosan be- és kikapcsolhatók. Az érzékelő felismeri a zöld növényt, a fúvóka pedig pontosan a kellő helyen adagolja a növényvédő szert.

Merre menjek?
A CLAAS szántóföldi útvonal-optimalizálás segítségével minden egyes terület nyomvonalának és szükséges időigényének optimális és pontos meghatározása lehetséges. A szoftvermodul a területet részterületekre osztja, majd a számítási eredmények megadják a földterület megmunkálásához szükséges időt. A tapasztalatok szerint az átlagos időráfordítás hat százalékkal csökken. Az útvonalak ábrázolása bármilyen szabvány-PC-n, mobiltelefonon, táblagépen szemléltethető, de akár nyomtatott formában is kiadható.

Háromféle silószállító
Az Agritechnicán mutatta be a CLAAS az első silószállító kocsiját. A CARGOS 700-as ugyanazzal a stabil és erős vázszerkezettel, valamint csavarozott felépítménnyel rendelkezik, mint a CARGOS 8000 és 9000 kombikocsik. A felépítmény hátrafelé kúpos kialakítást kapott, az első falat a nagyobb befogadóképesség és jobb leürítés érdekében 30 fokban előredöntötték. A sokoldalú felszereltségi kínálat lehetővé teszi, hogy a gépet mechanikus vagy hidraulikus rugózással, Tandem vagy Tridem járószerkezettel, esetleg 30,5”-os gumikkal lehessen megrendelni. A hidraulikusan buktatható vonórúd szériatartozék. A CARGOS 700-as három modellben (36,5 m3-estől 51 m3-es kiszerelésig) lesz kapható a piacon. A CLAAS magyarországi forgalmazója az Axiál Kft.

Az AXION 800 sorozat új tagja
A széria eddigi legerősebb tagjával, az AXION 870-essel bővítette traktorkínálatát a Claas. A hathengeres, 6,7 literes FPT-motorral és fokozatmentes CMATIC hajtóművel felszerelt erőgép a CPM (CLAAS Power Management) segítségével 295 lóerő elérésére képes. 14 km/h haladási sebesség alatt, illetve minden TLT-fokozatban a rendszer az automatikus motorszabályzáson keresztül több nyomatékot és kiegészítésként 15 lóerő pluszt ad. Az AXION 870-es új első hidat kapott, és 380 kilogrammal könnyebb, mint az elődje, így a traktor megengedett össztömege egy tonnával több lehet.


FELLA KC 285 D szársértő
A FELLA a dombos vagy lejtős területekre a következő szezonban a kisebb KC 275 D szársértő – most már sorozatban gyártott – nagyobb „testvérét” dobja piacra. A változatos domborzati feltételek között dolgozó traktorok frontkaszáinak ideális kiegészítője ez a hátul függesztett szársértő. A rostokat feltáró ujjak a 600 mm átmérőjű hengerből emelkednek ki, és közel 1000 min-1 fordulatszámmal dolgoznak. A négy fokozatban állítható fésű kíméletesen, de hatékonyan tépi fel a takarmánynövény viaszrétegét anélkül, hogy a szerkezetét megrongálná.

FELLA proCONNECT
A négyrotoros rendképzők a vezető és a traktor intelligensen kiépített hálózatában még nagyobb területteljesítményt, jobb minőségű tömegtakarmánykészítést és még kényelmesebb kezelhetőséget tesznek lehetővé. A proCONNECT rendszer három összetevője: az automatikus „flexHIGH” magasságszabályozás, a rotorok állandóan ellenőrzött „gapCONTROL” átfedése és a „myMEMORY” emlékezőmenedzsment.

Párduccal a betegekért
Jótékonysági árverés keretében értékesített egy limitált szériás, egyedi fényezésű Fliegl ASW 271 Black Panther pótkocsit a Fliegl az Agritechnica kiállításon. 
A befolyt összeget – 40 000 eurót – a cég a José Carreras-alapítványnak ajánlotta fel, leukémiás megbetegedések kezelésére és kutatására. A Fliegl a kilencvenes évek végén megalkotott letolókocsival érte el a nagy áttörést, ez a technológia ugyanis számtalan előnyt kínál a hagyományos billentéshez képest: nem emeli meg a súlypontot, lejtős terepen is nyugodtan ürít, és alacsony épületben is használható.


Nagy kapacitás, magas sebesség

A Hardi új ALPHA evo EcoDrive permetezőgépének tartálya 5000 literes. 245 LE-s Deutz motorja a legigényesebb környezetvédelmi előírásoknak is eleget tesz. Két Sauer szivattyúja és négy Poclain hidromotorja révén sík táblában 20 km/h, lejtős területen 12 km/h sebességgel is permetezhet. Nyomtávolsága elöl és hátul a féltengelyes kialakításnak köszönhetően 1,8 méter és 2,8 méter között hidraulikusan állítható. „Air-Ride” légrugózású, 185 mm elmozdulási lehetőséget kínáló, független felfüggesztésű kerekekkel szerelt első tengelye nagy permetezési sebességgel is kényelmes munkavégzést garantál.

Ingázó keretfelfüggesztés
A HARDI bemutatta a 27 méter és 36 méter közötti, futurisztikus Delta Force szórókeretét. A DynamicCenter ingázó keretfelfüggesztés különbséget tud tenni a sík és a dimbes-dombos táblák között. Középrésze hidraulikus lengéscsillapítással van ellátva. Kétszeresen behajtható változatban 27, 28 és 30 méter szélességű keretekhez, háromszorosan behajtott változatban 32, 33 és 36 méter szélességű keretekhez kapható.

 

Díjazott akadályészlelő
A dlv német mezőgazdasági kiadó felügyelete mellett az idei Agritechnicán tartották meg Az Év Gépe 2016 választást. A közönségdíjra 7 hét alatt 27 gépre összesen 100 000 szavazat érkezett. A top tízbe a Horsch Leeb PT 330 önjáró permetező is bekerült, amely a Horsch Boomcontrol Pro keretvezérlési rendszerrel is fel van szerelve. Az ennek kiegészítéseként piacra kerülő lézeres szkennert ezüstéremmel jutalmazták Hannoverben. A gép az újítás segítségével megbízhatóan észleli a terepen lévő akadályokat, majd a rendszer dönti el, hogy elég-e csak a keret megemelése, vagy szükség van a fék használatára is.

Széles traktorkínálat
A Landini több mint 130 éves tapasztalata tükröződött az Agritechnicán bemutatott, csillogó, patikafehér lapokon álló, metálkék 6-os és 7-es traktorain. Legfeltűnőbbek az új generációs, ZF fokozatmentes váltókkal szerelt V-Shift változatok voltak. A 6-os sorozat három modellje négyhengeres NEF motorral kapható (147, 160 és 176 LE). A 7-es sorozat két hathengeres típusának maximális motorteljesítménye 181 és 195 LE. A Landini speciális traktorának, a Rexnek a legújabb, különböző szélességű F, GE és GT változatai is megjelentek. A három- és négyhengeres Perkins motorok széles teljesítménytartományt fednek le 68 LE (Rex 70) és 110 LE (Rex 120) között. A Landini 4-es sorozatú traktorai kompaktak, erősek. A három modellből álló sorozat tagjai 64–76 LE közötti teljesítményre képesek. A meghajtásról DOC dízeloxidációs katalizátorral ellátott Deutz Tier4 Final motorok gondoskodnak. A széria vezetőfülke nélkül is kapható.


Égszínkék vetőgép
A Lemken új, Azurit vetőgépének újdonsága a DeltaRow maglehelyező rendszer. Ez a hagyományos technológiával szakítva lényegében az ikersoros vetés megvalósítására alkalmas, ahol a sorokat eltolva, ugyanakkor jobb növényi térállással valósítják meg. A „kék márka” szakemberei szerint az egymástól 12,5 cm-re elhelyezkedő sorok révén a fejlődő egyedeknek 70%-kal nagyobb talajfelület áll a rendelkezésükre, ráadásul a vízhez és tápanyagokhoz is ideálisabb a hozzáférésük. Az Azurit akár 15 km/órás vetési sebességnél is precíz munkavégzésre képes, s a repcétől a napraforgón és kukoricán át a szójáig mindenféle maggal jól elboldogul.

„Felturbózott” rövidtárcsa

A 2005-ben bevezetett Heliodor rövidtárcsa-sorozatot a Lemken most jelentősen megújította. Az új 9-es szériát már 510 mm-es tárcsalapokkal kínálják, ami nemcsak 45 mm-rel nagyobb a Heliodor 8-asénál, de két cm-rel nőtt a munkamélysége is, amely így eléri a 14 cm-t. A gyártó változatlanul hagyta a sikeresen bevált és kiváló munkaminőséget lehetővé tevő szögállásokat a tárcsafüggesztéseknél, és megmaradtak a karbantartásmentes axiális golyóscsapágyak is. A technikai újítások mellett a Heliodor 9-es széria két új munkaszélességgel bővült: a gép elérhető 4,5, illetve 7 m-es szélességben egyaránt.

Vetés, csökkentett menetszámmal
A Maschio Gaspardo az eddigi hat- és négyméteres változatok mellett Hannoverben mutatta be a Corona vetőgép háromméteres verzióját. A 300-as típusszámot viselő eszköz a minimális művelési rendszer ideális eleme lehet, hiszen az általa elérhető menetszámcsökkentés révén csökkenthetők a költségek, illetve a talajt érő káros mechanikai hatások. A főszerep az 510 mm átmérőjű csipkés tárcsákra hárul, amelyek két sorban helyezkednek el. A gép a talajművelést, a mag elhelyezését és a magágytömörítést egy menetben, 8–14 km/órás munkasebességgel képes elvégezni.

Új MF traktor – rakodásra is

A sikeres MF 5600-as széria átdolgozásával született meg a Massey Ferguson traktorok legújabb generációja. Az MF 5700 SL sorozat nemcsak alacsonyabb károsanyag-kibocsátással rendelkezik, de kisebb fogyasztással is, ráadásul a munkavégzés is kényelmesebb vele. A négy új típust 100–130 LE-s, négyhengeres Agco Power (SISU) motorokkal szerelték fel. A traktorok a hagyományos közúti és szántóföldi munkavégzés mellett kiválóan alkalmasak homlokrakodós feladatokra is a lejtős motorháztető-kialakításnak, illetve a számos gyári rakodóopciónak köszönhetően. Minden MF 5700 SL modell esetében választhatunk a Dyna–4 és Dyna–6 hajtómű között, amelyeket egy nagyon hasznos funkcióval is felszereltek: a fékpedál benyomásával a váltó automatikusan „kikuplungol”.

300 lóerő fölött
Az ARGO-csoporthoz tartozó McCormick is új traktorsorozattal rukkolt elő Hannoverben. Az X8 jelzésű széria három (264, 286 és 310 LE-s) modellből áll, amelyeket hathengeres, 6,7 literes, a Tier 4 Final emissziós követelményeknek megfelelő motorok hajtanak. A ZF fokozatmentes hajtómű a korábbi modelleknél már jól bevált, így ezeken nem változtattak. Az elegáns motorvédő burkolat, valamint a csendes, légkondicionált fülke és az ergonomikus kialakítású kezelőszervek szintén az újdonságok közé tartoznak.

Vetés egy menetben

A Pöttinger másodvetést végző gépe a tarlóművelő kultivátorral vagy tárcsás talajművelő eszközökkel kombinálható. 
A TEGOSEM egy menetben oldja meg ezt a feladatot. A mustármagtól kezdve a fűfélék, repce, borsó és bab vetésére is alkalmas. Ventilátorát négy méter munkaszélességig villanymotor, öt métertől kezdődően pedig hidromotor hajtja. Kalibrálása (leforgatása) mindössze húsz másodpercet vesz igénybe.

High-tech rendfelszedő
A Pöttinger új, erőteljes kivitelű, a gazdák valamennyi követelményének megfelelő Torro Combiline többcélú rendfelszedő kocsija a spanyol „bika” szóból kölcsönzi a nevét. Szemet gyönyörködtető kivitele meggyőző, az olyan high-tech megoldásai pedig, mint a Powercut rövidre szeletelő rendszer, szakmailag is magával ragadóak.

Kis tömeg, nagy hozamok
A legújabb Pöttinger függesztett vetőgépek könnyebbek, és így még inkább eleget tesznek a kisebb traktorokkal üzemeltetés igényének. A VITASEM 252 A és a 302 A Classic típusokkal megteremthető a nagy hozamok minden előfeltétele.

Nagy hír Svédországból
A Väderstad elképesztő teljesítményű, 12 és 16 soros eszközökből álló szemenkénti vetőgépcsaládot mutatott be az Agritechnica kiállításon. A Tempo L12 és L16 típusok 8,4–9,6 és 11,2–12,2 méter munkaszélességgel rendelkeznek (a szállítási méretük 3–3,6 méter), valamint 5000 literes műtrágyatartállyal, illetve egyenként százliteres magtartályokkal. A pontosságról a nyomott levegős (PowerShoot) magszállítási rendszer gondoskodik, amely érzéketlen a vibrációra, így nagyobb vetési sebesség érhető el általa. A 250–300 LE vonóerő-igényű Tempo L gépek 2017-től lesznek elérhetők.

Cseh traktor, olasz dizájn
A neves Pininfarina formatervező cég által megálmodott traktorkoncepciót mutatta be a Zetor novemberben Hannoverben. A jövőre fennállása hetvenedik évfordulóját ünneplő cseh gyártó az új dizájnirányzatot a soron következő modelljein már alkalmazni is szeretné, igazodva a vásárlók elvárásaihoz. Erő, dinamika és mélyreható érzelmek – ezt kívánják sugallni a futurisztikus tervek, amelyek az eddigiektől merőben eltérő formavilággal ruházzák fel a mezőgazdasági erőgépeket. Ezek a traktorok olyan vonzóak és szexik, akár egy vérbeli olasz sportkocsi.

Nagy sebességű „féllánctalp”
A holland Zuidberg újdonsága a traktor hátsó kerékagyára utólag is felszerelhető gumihevederes futómű. A „féllánctalp” valamennyi előnye érvényesül – nagyobb vonóerő, csekély talajnyomás, kisebb méretek –, az érintetlenül hagyott első kerekekkel azonban fordulékony marad a traktor. A futómű szabadalmaztatott hajtóművének köszönhetően a traktor áttételein nem kell változtatni. A „High Speed” rendszernél nemcsak a támgörgők, hanem a teljes futómű is rugózott, beleértve az átfordító görgőt is. A 80 mm rugóutat hidroakkumulátoros munkahengerek biztosítják. A támgörgők a terep egyenetlenségeihez igazodva még oldalirányban is billenhetnek.

Állandó fordulatszámú front-TLT
Az elöl függesztett munkagépek állandó fordulatszámmal történő meghajtása optimális munkaminőséget garantál. A holland Zuidberg és a kanadai CVT közös fejlesztésű, toroid-hajtóműves mellső teljesítményleadó tengelye ezt a célt szolgálja. Fordulatszáma széles motorfordulatszám-tartományban mindig a fokozat nélkül beállítható értéken marad. A munkaminőségi előnyökön felül ez jelentős üzemanyag-megtakarítást és csendesebb üzemet is eredményez, mivel a traktor motorja alacsonyabb fordulatszámon járhat.

Ultrakönnyű tartálykocsi
A Magyarországon a BR-Agro által képviselt Zunhammer GmbH az Agritechnicán mutatta be az ezüst minősítéssel díjazott Ultra-Light hígtrágyaszállító tartálykocsiját. Ez a hagyományos fémtartályokhoz képest mintegy 40%-kal könnyebb, miközben a hasznos terhelhetősége közel 20%-kal nőtt. A tartálykocsi legfontosabb innovációja az üvegszál-erősítésű GRP műanyag tartály, amely mindenféle külön bevonat nélkül is kiválóan ellenáll a trágyalé maró hatásának. A Zunhammer a kéttengelyes eszközt teljesen önhordóra alakította ki, vagyis hiányzik róla a megszokott alvázkeret.

Szerző: AgrárUnió

  • 1
  • 2
  • 3

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom