Megújult az Arysta – 100 termék a portfólióban

Jelentősen kibővült termékkínálattal várja partnereit 2016-tól az Arysta Lifescience egy nemzetközi cégfelvásárlási folyamat eredményeként. A változás igazi nyertesei a felhasználók lesznek, hiszen az új cég portfóliója a mezőgazdaságban használatos agrokémia termékek közel teljes spektrumát lefedi.
2015 év elején nagy változások kezdődtek az Arysta LifeScience Corporation életében, amelynek eredményeként egy teljesen átalakult vállalat kezdi meg működését 2016-tól a világban és Magyarországon is. A változásokról Herpai Sándor, az új Arysta ügyvezető igazgatója, és Véglesi János kereskedelmi és marketing vezető tartott sajtótájékoztatót szeptember 21-én Budapesten. 

Herpai Sándor ügyvezető igazgató

Új világcég épültHerpai Sándor
Világszintű trend az erős amerikai és európai cégek összeolvadása, amely révén komoly amerikai tőke áramlik az agráriumba. Ezen világméretű akvizíciós folyamatnak köszönhetően alakult át a növényvédő szer gyártók piacán komoly pozíciókkal rendelkező Arysta LifeScience is az elmúlt hónapokban.
A történet 2014 áprilisában indult, amikor a floridai székhelyű – eddig elsősorban az olaj-, festék- és elektronikai iparban érdekelt – Platform Specialty Product Company amerikai vállalat megvásárolta a Chemtura Corporation mezőgazdasági üzletágát, augusztusában pedig a belgiumi központtal működő Agriphar S.A. növényvédő szereket gyártó céget. A felvásárlási folyamat 2014 októberében az Arysta LifeScience Corporation megvásárlásával zárult – vázolta az elmúlt hónapok történéseit Herpai Sándor.
A három cég az ilyenkor szokásos vizsgálati és engedélyezési folyamatok lezárultával 2015 februárjában került teljes egészében és hivatalosan a Platform tulajdonába. A több milliárd dolláros befektetéssel létrehozott új vállalat így a növényvédő szer gyártók ranglistáján világviszonylatban a 10. helyre lépett előre. Az új cég Arysta LifeScience néven működik tovább.
Magyarország: összeolvadt 
 az Arysta és a Chemtura
Az elmúlt évtizedekben az Arysta LifeScience és a Chemtura Crop Solutions is középvállalattá nőtte ki magát a magyar piacon, és olyan részesedést harcolt ki magának, amely önálló értékesítési hálózat kiépítését igényelte. A mostani változásokkal a két önálló cég egy közös vállalatba integrálódik. Az új Arysta Herpai Sándor ügyvezető igazgató és Véglesi János kereskedelmi és marketing vezető irányításával működik a továbbiakban. Az integrációs folyamat szerencsére egyik korábbi cégnél sem járt leépítésekkel, így mindkét cég minden dolgozója folytathatja tevékenységét az új szervezetben. Előzetes becslések szerint az új Arysta a várhatóan 7 százalékos piaci részesedésével a 6. helyre lép előre az növényvédőszer-gyártók magyarországi rangsorában.
Az új Arysta egyedülállóan széles, közel 100 terméket magába foglaló portfolióval rendelkezik. A cég gyakorlatilag minden, az országban termelt növénykultúrában komoly ajánlattal áll a felhasználók rendelkezésére, egyes kultúrákban (pl. alma, szőlő) teljes technológiai ajánlattal rendelkezik. Kínálatukban a közismert csávázószerektől kezdve a nagy mennyiségben felhasznált gyomirtó-, rovarölő és gombaölő készítményeken át az egészen speciális területeken felhasználható termékek is megtalálhatók, így a magas színvonalú termelést szolgáló regulátorok és biostimulátorok (pl. algakészítmények) is.

Véglesi JánosVéglesi János marketing és kereskedelmi vezető

Az integráció nyertesei
 a felhasználók
A cégvezetők szerint az integráció igazi nyertesei a felhasználók lesznek. Egyrészt jóval szélesebb termékportfolióból választhatnak, és az eddigieknél jóval több növényvédelmi problémára kaphatnak majd megoldást a cég szakembereitől, akiket a jobb területi lefedettség miatt könnyebben el is érhetnek. A szaktanácsadók a mindennapi gyakorlatban, akár tábla szinten segíthetik a gazdálkodókat.
A tájékoztatón elhangzott, hogy egy-egy termékkörrel (pl csávázószerek, almástermésűek) külön kollégák foglalkoznak ezentúl. Az Arysta életében egyre fontosabb a biostimulátor termékkör, amely területen komoly fejlesztések várhatók a jövőben.
Véglesi János kereskedelmi és marketing vezető a sajtótájékoztatón kiemelte: a változás egyértelműen új kihívásokat, lehetőségeket jelent a cégnek. A cégösszeolvadásokból létrejött új vállalat, az Arysta az eddigieknél szélesebb, közel 100 terméket magába foglaló kínálatával, illetve kibővült értékesítési csapatával jobb területi lefedettséget tud elérni az országban, így könnyebben eljutnak majd a kis- és közepes gazdaságokhoz is.

Szerző: Tóth Krisztina

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom