Yara

Yara: 10 éve Magyarországon

Idén 10 éves a Yara Hungária Kft., mely április 11-én ünnepi rendezvénnyel emlékezett meg a jeles évfordulóról. A tanácskozáson – a szakmai programon túl – kvízjátékkal, stand up comedy előadással is kedveskedett a cég kereskedő partnereinek.

Az esemény szakmai része elsősorban 
a Yara történetének és jövőbeni elképzeléseinek bemutatására, a termelőknek nyújtott szolgáltatásokra fókuszált, amit Éri Ferenc kereskedelmi igazgató összegzett.

Jövedelmezőség, felelősségtudat

A Yara a globális műtrágyapiac meghatározó szereplője, mely közel 15 000 munkatársat foglalkoztat világszerte, 160 országban értékesíti a termékeit, amivel a 2016-os adatok alapján 11,4 milliárd amerikai dollár éves árbevételt ért el. Világszerte 15 millió termelővel vannak kapcsolatban, 240 millió tonna gabona termeléséhez és 300 millió ember táplálásához járulnak hozzá.

Yara

A 113 éves vállalat küldetésének tekinti a jövedelmező és felelős megoldások biztosítását a mezőgazdasági termelőknek. Amellett, hogy állandó cél a termelés hatékonyságának a növelése, nem szabad megfeledkezni a jövőnket meghatározó globális jelenségekről – mondta Éri Ferenc. A népesség várható növekedése miatt 2050-re a jelenleginél 50%-kal több élelmiszert kell előállítani, miközben az üvegházhatású gázok kibocsátását 40-70%-kal kellene csökkenteni, hogy 
a felmelegedés üteme elviselhető legyen. A Yara eltökélt abban, hogy vezető szerepet vállaljon a világban a fenntartható mezőgazdaság megvalósításában, 
a minőségben, a biztonságban, az üzleti etikában és a hatékony logisztikában, mindemellett pedig hozzájáruljon a termelés profitabilitásának növeléséhez. Ehhez a bő egy évszázad alatt felgyülemlett tudás és a Yarára jellemző hatékonyság adja az alapot.

Közelebb a termelőhöz

Ahogy a műtrágyapiac változott az elmúlt évtizedekben, úgy a Yara stratégiája is folyamatosan átalakult. 30-40 éve a kapacitásbővítés, a szezonalitás kezelése jelentette a legnagyobb feladatot, amivel a termelők biztonságos kiszolgálását meg lehetett valósítani. Ezen a biztos alapon aztán létrejött a ma már jól ismert Yara brand, és egyre nagyobb figyelmet kapott a termékek mellé nyújtott szolgáltatás, a felhasználást támogató információk. Manapság a termelőcentrikus megoldások kerültek a középpontba: a maximális hatékonyság érdekében meg kell ismerni, hogy mi jelent valódi értéket a termelőnek, és ez alapján működni együtt a partnerekkel. Mint Éri Ferenc megjegyezte: ezt a Yara Hungária hazai csapata már a gyakorlatban is megvalósítja, és ezen a területen élen jár a vállalatcsoporton belül. Tudásra alapozott technológiáival, test-reszabott termékeivel értéket közvetít a Yara, növénytermesztési döntéstámogató rendszereivel pedig e termékek leghatékonyabb felhasználását segíti. A MyYara egy olyan integrált döntéstámogató rendszer (jelenleg még nem érhető el Magyarországon), amely összefogja a cég valamennyi fejlesztését, és folyamatosan bővül a jövőbeni újításokkal. Az N-sensor, N-tester, a több tápelemes szenzor, a dró-nos érzékelés, a nedvességtartalom-érzékelés, a távoli öntözésvezérlés mind 
a hatékonyabb és tudatosabb tápanyag-gazdálkodást szolgálja.

Yara

Fókuszban Kelet-Európa

Latin-Amerika és Európa keleti fele a világ azon részei, ahol a Yara a legnagyobb növekedési potenciált látja a műtrágyapiacon. A hazánkat is magába foglaló kelet-európai piacon a cég kiemelt figyelmet fordít a YaraMila, YaraLiva és YaraVita termékcsaládokra.

• 
A lombtrágyahasználat az esetlegesség kategóriájából a stabil technológiai elemek közé került. Ezzel párhuzamosan a mikroelem-tartalmú YaraVita lombtrágyák forgalma intenzív növekedést mutat, és a cég előrejelzése szerint ez az elkövetkező 10 évben is folytatódni fog.

• 
A melegen granulált, elsődleges és má--sodlagos makroelemekkel, mikroelemekkel kiegészített YaraMila NPK-műtrágyák igazi értéket képvi-selnek a komplex műtrágyák piacán. A YaraMila termékek magas minősége, specifikus összetétele a garancia a harmonikus tápanyagellátásra. Külön ki kell emelni 
a kiváló fizikai paramétereket, ami 
az egyenletes kijuttatás alapfeltétele. Ez utóbbit a piac általában alulértékeli, pedig az egyenetlen szórás jelentős terméskiesés okozója lehet.
• 
A YaraLiva család kalcium-nitrát-tar-talmú termékeket fog össze. Ezek 
a gyorsan felvehető nitrogén mellett kalciumforrást is jelentenek a növények számára.

A YaraVita Calcinit termék a kertészeti termelők egyik alapvető műtrágyája.

 

Szerző: AgrárUnió

Tags: Yara, tanácskozás, szakmai program

  • 15
  • 29
  • 33
  • 35
  • 39
  • 4
  • 40
  • 5
  • LAT-logo
  • amazone
  • benedeczki
  • cont-eco
  • dupont
  • gepkozvetito_logo
  • stihl_logo

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom