TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 80.871,84 Ft (tonna)
Napraforgómag: 211.529,28 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 73.673,12 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 77.181,38 Ft (tonna)
Repcemag: 197.911,28 Ft (tonna)
Full-fat szója: 205.273,00 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 632 Ft
Benzin ára: 619 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 412,7
USD: 391,97
CHF: 442,95
GBP: 498,66
Hirdetés
Egy legendás igavonó: MB Trac, még elcsíphetünk belőlük egyet-egyet

Egy legendás igavonó: MB Trac, még elcsíphetünk belőlük egyet-egyet

Gépesítés - 2023.03.23

Egy 1984-es évjáratú, nagyon jól karbantartott, 125 lóerős Mercedes-Benz MB Trac 1300-as traktort kínálnak eladásra az ausztriai St. Wolfgang im Salzkammergut-ban. Habár az MB Trac gyártása már rég abbamaradt, a márka népszerűsége töretlen. S hogy mi ennek az oka?

A Traktorpool.de oldalon eladásra kínált erőgép az adatlapja szerint légfékrendszerrel szerelt, TLT-hajtással rendelkezik, kormányzása hidraulikus, 16 előre- és 16 hátrameneti fokozattal bír. Motorja hathengeres.

Egy legendás igavonó: MB Trac, még elcsíphetünk belőlük egyet-egyet

Az utolsó MB Trac 1991-ben gördült le a gyártószalagról. Gyártása pedig úgy indult, hogy a mindenesnek, terepjáró munkaeszköznek készült Unimog piaci részesedése a teherjárműveket sújtó törvényi szabályozás miatt elkezdett zsugorodni. Ezért kezdtek el a Mercedes Benz mérnökei egy hasonlóan univerzális mezőgazdasági erőgépet tervezni. Nem volt túl nehéz dolguk, hiszen rendelkezésükre állt nagyon jó alapként maga az Unimog. Az erőátvitel és a járószerkezet-hajtás egy az egyben megegyezett, sőt, az alváz kialakítása is hasonló volt. A prototípus 1967-re készült el és az A60-as típusjelzést kapta. A tesztek jól sikerültek, mégis jó pár évre a fiók mélyére került a koncepció, s majd csak akkor vették újra elő, amikor az egyik konkurens cég eszközhordozó traktort tervezett a piacra dobni. Az újragondolt MB Trac-ot 1972-ben mutatták be a DLG mezőgazdasági kiállításon, ahol azonnal megrendelést is kaptak 350 darabra. Az új erőgép a mezőgazdaságon kívül az erdőgazdaságokban és a kommunális területen is hamar népszerű lett. Az igazi nagy áttörés azonban a 6 hengeres 1100-as és 1300-as modellek hozták meg. Különlegességük az volt, hogy a műszerfalat az üléssel együtt meg lehetett fordítani. 1977-ben már hazánkban is dolgoztak ezek a gépek, elsősorban alföldi gazdaságok vásároltak belőlük. A márka csúcsát a 180 lóerős 1800-as Turbo Intercooler típus jelentette, melyet 1990-ben dobtak piacra. Egy évvel később a gyártó menedzsmentje azonban úgy döntött megszünteti az MB Trac gyártását. A legendás erőgépből több, mint 41 ezer darab készült, közülük 30 ezer darab máig dolgozik.





Címkék: mb trac, unimog, traktor
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Ilyen lesz az agrárium jövője

Mitől javulhatnak a gazdák és a vidéki közösségek kilátásai, hogyan lehet számukra megfelelő életszínvonalat ...