TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 68.094,20 Ft (tonna)
Napraforgómag: 155.194,32 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 66.682,42 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 53.633,74 Ft (tonna)
Repcemag: 167.114,95 Ft (tonna)
Full-fat szója: 212.655,20 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 623 Ft
Benzin ára: 616 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 392,92
USD: 360,91
CHF: 402,89
GBP: 467,23
Hirdetés
Erősít a hazai pótkocsipiacon a Kröger AGROLINER

Erősít a hazai pótkocsipiacon a Kröger AGROLINER

Gépesítés - 2022.11.26

Kelet-európai regionális központ létesülhet Magyarországon, saját raktárkészlettel és szervizzel

A Krögera német pótkocsipiac meghatározó szereplője, amely AGROLINER néven forgalmazza mezőgazdasági célú termékeit. Fél évtizede Magyarországon is jelen vannak, és a jelenlétüket ambiciózus tervekkel kívánják tovább erősíteni.

A Kröger kínálatában a két- és háromtengelyes, forgózsámolyos pótkocsiktól a teknős billencseken, letolókocsikon és bálaszállítókon át a dollykig minden megtalálható, amire a gazdáknak szükségük lehet. 2018-ban kezdték meg termékeik magyarországi forgalmazását, és az induló, valamint a 2019-es évet a partnerek felkutatásának, a piac kiépítésének szentelték (hazai forgalmazójuk az Agro-Tipp Kft. lett). A következő két esztendőben a globális járványhelyzet nehezítette a kibontakozásukat, így lényegében a 2022-es év lett az első „igazi” szezonjuk Magyarországon.

A hazai képviselet jó úton halad afelé, hogy hamarosan az AGROLINER keleteurópai regionális központja legyen.

Erősít a hazai pótkocsipiacon a Kröger AGROLINERTAW letolófalas kivitelű pótkocsi

Gyors ütemben terjeszkednek

Aktívnak bizonyultak az egész kelet-európai térségben is, Lengyelországban például közel 5 millió eurós befektetéssel korszerűsítették a gyárukat, míg Csehországban már 1,5 millió euró fölöttiforgalmat bonyolítanak évente. Magyarországon is gőzerővel folyik a piac kiépítése, és már mindenféle pótkocsijukból vannak referenciáik az összes régióban – tudtuk meg Fazekas Sándortól, a Kröger AGROLINER kelet-európai gyári képviselőjétől.

Ambiciózus tervekkel készülnek a folytatásra is, jövőre ott szeretnének lenni minden nagyobb hazai szakkiállításon az AGROmashEXPO-tól Hódmezővásárhelyen át Bábolnáig, de terveznek gépbemutató országjárásokat is, valamint a gazdák rendelkezésére áll majd néhány rendszámos, tesztelhető pótkocsijuk, amelyeket – igény esetén – akár az AGROLINER saját traktorával is elvihetnek kipróbálásra az érdeklődők.

Előzetes várakozásai alapján a gyártóúgy gondolta, hogy Magyarországon a 18 tonnás forgózsámolyos pótkocsik lesznek a legnépszerűbb termékek, ám még azoknál is keresettebbek voltak a két- vagy háromtengelyes letolófalas pótkocsik (ezek trágyaszóró adapterrel, illetve gabonaátrakó csigával is elláthatók), valamint a teknős billencsek. Ennek oka talán abban keresendő, hogy a folyamatosan, és sohasem látott mértékben dráguló műtrágyát sok termelő szerves trágyával próbálja helyettesíteni. A TAW letolófalas, tandem és tridem kivitelű pótkocsik pedig azt az előnyt kínálják, hogy nemcsak a kiszórás, de a szállítás is megoldható velük, vagyis senkire nem kell sem várni, hogy kivigye a trágyát a föld szélére. Mindezzel együtt egy TAW pótkocsi elsősorban szállítóeszköz, trágyaszórási opcióval, vagyis a nagyjából 1800 kg tömegű adapter külön szerelhető fel rá.

Erősít a hazai pótkocsipiacon a Kröger AGROLINERTAW tridem kivitelű pótkocsi

Élénk a kereslet a minőségi termékekre

Az AGROLINER tervei közt szerepel, hogy egy nagy hazai raktárkészletet létesítsen, így nem központilag, közvetlenül a brémai gyárból, hanem Magyarországról fogják Kelet-Európát kiszolgálni. A jelenlegi rendszer szerint alkatrészhiba esetén (ami meglehetősen ritkán történik) a cseredarabot maximum két nap alatt gyorspostával kapják meg a gazdák Németországból, de az AGROLINER a jövő évtől szeretne már szervizes munkatársat is alkalmazni, aki személyesen vihetné el a szükséges alkatrészt, és ha a meghibásodás a kétéves garanciaidőn belül történt, akkor be is szerelné azt. A hazai képviselet tehát jó úton halad afelé, hogy hamarosan Magyarország legyen azAGROLINERkelet-európai regionális központja, és ebben a német cégvezetés minden segítséget megad számukra.

„Bár nálunk is történt áremelkedés, úgy gondolom, hogy az még elviselhető mértékű volt – mondta el az AgrárUniónak Fazekas Sándor. – A szállítási határidők tekintetében sem állunk rosszul, 2022 februárjától folyamatosan rendelünk a központi raktárba, és biztosra állíthatom, hogy még decemberben is érkeznek hozzánk gépek. Forgózsámolyos pótkocsik esetén jelenleg, szeptemberben bő két hónap a szállítási határidő, és ezzel bőven tartjuk a lépést a versenytársakkal, míg a most megrendelt nagyobb letolókocsikat, teknős billencseket márciusban kapják meg a gazdák, tehát a tavaszra tervezett beszerzéseket érdemes minél hamarabb intézni.”

Magyarországon mindenféle pótkocsijukból vannak referenciáik, és a jövő évtől szervizes munkatársat is szeretnének alkalmazni

Címkék:
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Miért válaszd az AÖP-ben a BiogeN -t ? – Zöldebb állomány, nagyobb ...

A BiogeN mikrobiológiai készítmény Bacillus licheniformis-t tartalmaz, ez a baktérium a talajokban természetes ...