A magyar gazdálkodók szakmai közössége
Corteva Pioneer 15 éves nyeremény

Erősít a hazai pótkocsipiacon a Kröger AGROLINER

Gépesítés - 2022.11.26

Kelet-európai regionális központ létesülhet Magyarországon, saját raktárkészlettel és szervizzel

Erősít a hazai pótkocsipiacon a Kröger AGROLINER


A Krögera német pótkocsipiac meghatározó szereplője, amely AGROLINER néven forgalmazza mezőgazdasági célú termékeit. Fél évtizede Magyarországon is jelen vannak, és a jelenlétüket ambiciózus tervekkel kívánják tovább erősíteni.

A Kröger kínálatában a két- és háromtengelyes, forgózsámolyos pótkocsiktól a teknős billencseken, letolókocsikon és bálaszállítókon át a dollykig minden megtalálható, amire a gazdáknak szükségük lehet. 2018-ban kezdték meg termékeik magyarországi forgalmazását, és az induló, valamint a 2019-es évet a partnerek felkutatásának, a piac kiépítésének szentelték (hazai forgalmazójuk az Agro-Tipp Kft. lett). A következő két esztendőben a globális járványhelyzet nehezítette a kibontakozásukat, így lényegében a 2022-es év lett az első „igazi” szezonjuk Magyarországon.

A hazai képviselet jó úton halad afelé, hogy hamarosan az AGROLINER keleteurópai regionális központja legyen.

TAW letolófalas kivitelű pótkocsi

Gyors ütemben terjeszkednek

Aktívnak bizonyultak az egész kelet-európai térségben is, Lengyelországban például közel 5 millió eurós befektetéssel korszerűsítették a gyárukat, míg Csehországban már 1,5 millió euró fölöttiforgalmat bonyolítanak évente. Magyarországon is gőzerővel folyik a piac kiépítése, és már mindenféle pótkocsijukból vannak referenciáik az összes régióban – tudtuk meg Fazekas Sándortól, a Kröger AGROLINER kelet-európai gyári képviselőjétől.

Ambiciózus tervekkel készülnek a folytatásra is, jövőre ott szeretnének lenni minden nagyobb hazai szakkiállításon az AGROmashEXPO-tól Hódmezővásárhelyen át Bábolnáig, de terveznek gépbemutató országjárásokat is, valamint a gazdák rendelkezésére áll majd néhány rendszámos, tesztelhető pótkocsijuk, amelyeket – igény esetén – akár az AGROLINER saját traktorával is elvihetnek kipróbálásra az érdeklődők.

Előzetes várakozásai alapján a gyártóúgy gondolta, hogy Magyarországon a 18 tonnás forgózsámolyos pótkocsik lesznek a legnépszerűbb termékek, ám még azoknál is keresettebbek voltak a két- vagy háromtengelyes letolófalas pótkocsik (ezek trágyaszóró adapterrel, illetve gabonaátrakó csigával is elláthatók), valamint a teknős billencsek. Ennek oka talán abban keresendő, hogy a folyamatosan, és sohasem látott mértékben dráguló műtrágyát sok termelő szerves trágyával próbálja helyettesíteni. A TAW letolófalas, tandem és tridem kivitelű pótkocsik pedig azt az előnyt kínálják, hogy nemcsak a kiszórás, de a szállítás is megoldható velük, vagyis senkire nem kell sem várni, hogy kivigye a trágyát a föld szélére. Mindezzel együtt egy TAW pótkocsi elsősorban szállítóeszköz, trágyaszórási opcióval, vagyis a nagyjából 1800 kg tömegű adapter külön szerelhető fel rá.

TAW tridem kivitelű pótkocsi

Élénk a kereslet a minőségi termékekre

Az AGROLINER tervei közt szerepel, hogy egy nagy hazai raktárkészletet létesítsen, így nem központilag, közvetlenül a brémai gyárból, hanem Magyarországról fogják Kelet-Európát kiszolgálni. A jelenlegi rendszer szerint alkatrészhiba esetén (ami meglehetősen ritkán történik) a cseredarabot maximum két nap alatt gyorspostával kapják meg a gazdák Németországból, de az AGROLINER a jövő évtől szeretne már szervizes munkatársat is alkalmazni, aki személyesen vihetné el a szükséges alkatrészt, és ha a meghibásodás a kétéves garanciaidőn belül történt, akkor be is szerelné azt. A hazai képviselet tehát jó úton halad afelé, hogy hamarosan Magyarország legyen azAGROLINERkelet-európai regionális központja, és ebben a német cégvezetés minden segítséget megad számukra.

„Bár nálunk is történt áremelkedés, úgy gondolom, hogy az még elviselhető mértékű volt – mondta el az AgrárUniónak Fazekas Sándor. – A szállítási határidők tekintetében sem állunk rosszul, 2022 februárjától folyamatosan rendelünk a központi raktárba, és biztosra állíthatom, hogy még decemberben is érkeznek hozzánk gépek. Forgózsámolyos pótkocsik esetén jelenleg, szeptemberben bő két hónap a szállítási határidő, és ezzel bőven tartjuk a lépést a versenytársakkal, míg a most megrendelt nagyobb letolókocsikat, teknős billencseket márciusban kapják meg a gazdák, tehát a tavaszra tervezett beszerzéseket érdemes minél hamarabb intézni.”

Magyarországon mindenféle pótkocsijukból vannak referenciáik, és a jövő évtől szervizes munkatársat is szeretnének alkalmazni


Címkék:

LEGOLVASOTTABB HÍREK

2023.01.28

Ukrán gabona, uniós fejfájás

TOVÁBB OLVASOM...

2023.01.27

Nemcsak olcsó gabona, hanem silány liszt is érkezik Ukrajnából

TOVÁBB OLVASOM...

2023.01.25

Videón, ahogy az autó felborít egy pótkocsis traktort

TOVÁBB OLVASOM...

2023.01.24

Páratlan technológiai újítás a Huntractornál

TOVÁBB OLVASOM...
TOVÁBB A HÍREK OLDALRA...