TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 64.226,90 Ft (tonna)
Napraforgómag: 140.307,36 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 63.149,46 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 58.062,74 Ft (tonna)
Repcemag: 152.374,56 Ft (tonna)
Full-fat szója: 214.278,20 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 605 Ft
Benzin ára: 607 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 387,87
USD: 357,68
CHF: 393,49
GBP: 452,43
Hirdetés
Munkában a TAW 30 letolófalas pótkocsi – Kröger agroliner: német szakértelem, kimagasló minőség

Munkában a TAW 30 letolófalas pótkocsi – Kröger agroliner: német szakértelem, kimagasló minőség

Gépesítés - 2022.03.06

Druskóczi Zoltán Tolna megye északi részén, Tamási környékén gazdálkodik, megközelítőleg 800 hektár szántóterületen. Itt is, mint mindenhol a szakmában, jelentős munkaerőhiánnyal kell szembenézniük, ezért olyan eszközre volt szükség, amivel eredményesen tudják növelni a kapacitást.

A kalászosok közül őszi búza és árpa, olajos növényekből pedig repce és napraforgó termesztésével foglalkoznak, ezenkívül kukorica és szója is terem a földeken. A telephelyükön lévő sertéstartó céggel kötött megállapodás szerint a földműveléshez felhasználandó szerves trágyáért cserébe búzaszalmát adnak. A szerves trágyából 5500-6000 tonnát szórnak szét egy évben, így nagyjából kétszáz hektárt tudnak egy évben letrágyázni, vagyis elkél a segítség a folyamatokban. Zoltán az interneten talált rá a nagy hírű, közel hatvanéves német Kröger márkára, majd kapcsolatba lépett Fazekas Sándorral, a Kröger agroliner kelet-európai gyári képviselőjével, és nem sokkal később már meg is érkeztek a gépek a gazdaság területére, egy próbakörút szervezésében. Erről mesélt Zoltán.

krogerdruskocziDruskóczi Zoltán (52)
egyéni vállalkozó, Tamási
nős, egy lány édesapja
hobbi: utazás

A huszonkét tonnát mindössze négy perc alatt tolja le magáról. A cserélhető trágyaszóró adapter egyenletesen szórja a trágyát a földre, miközben az alacsony nyomású, ballonos, széles kerekek még ekkora súlynál sem tömörítik a talajt. A speciális hátsóajtó-tömítésnek köszönhetően pedig nincs terményfolyás.

Kettő az egyben

kroger2„Mi ezeket a pótkocsikat inkább trágyaszórásra használjuk, illetve terményszállításra. A TAW 20-as kéttengelyes változat már itt van június eleje óta, több tonna terményt behúztunk már, a hivatalosan megadott 24 tonna össztömeget abszolút gond nélkül bírja. A TAW30-ast nemrég kaptuk, viszont már volt nálunk próbajelleggel, három napig szórásra használtuk, a tolnai dombság domborzati viszonyai mellett is szépen elszórja a trágyát.” Ez tehát elsősorban szállítóeszköz, de nagyon fontos a trágyaszórási opció, amit a majdnem kéttonnás trágyaszóró adapter felszerelésével lehet biztosítani. Mindkét felhasználási móddal kapcsolatban rendkívül pozitívak a tapasztalatok.

„A szállításról röviden annyit, hogy a huszonkét tonnát mindössze négy perc alatt tolja le magáról. A cserélhető trágyaszóró adapter szépen és egyenletesen szórja a trágyát a földre, miközben az alacsony nyomású, ballonos, széles kerekek még ekkora súlynál sem tömörítik a talajt. A speciális hátsóajtó-tömítésnek köszönhetően nincs terményfolyás, pedig a repce behordásánál felkészültünk rá. Mivel apró magvakról van szó, biztosra vettük, hogy gondot fog okozni, de meglepődve tapasztaltuk, hogy gyakorlatilag semmi lefolyás nincs. A hagyományos pótkocsihoz képest ez hatalmas előrelépés.”

A hátsó hidraulikus ajtón található speciális gumitömítés tehát rendkívül hasznosnak bizonyult. Ezt használják minden Kröger pótkocsin. A trágyaszórás során is láthatóvá vált a gondosan megtervezett és remek minőségben kivitelezett adapter, amely tökéletes szórásképet produkált. A cserélhető hidraulikus hátsó ajtót ebben az esetben le kell cserélni a trágyaszóró adapterre, amely 
2 függőleges szóróhengerrel van ellátva. Ezek folyamatosan forogva, ezres fordulatszámon rendkívül hatékonyan szakítják ki a trágyát. További hasznos funkció a letolást szabályzó rendszer,mellyel egyenletes sebességgel tolhatjuk rá a szóróhengerekre a trágyát, és ennek köszönhetően nagyon szépen eloszló, egyenletes minőségű szórást tudunk produkálni. Ez a tolófal, ahogyan atolópadló és a fix padló is, rozsdamentes acélból készült.

A minőség a részletekben rejlik

Zoltán a hidraulikus rugózás előnyeit is kiemelte. „Az emelhető első tengelynek köszönhetően jobban rá tudom terhelni a húzótraktor hátsó hídjára is a súlyt, ezáltal rakottan könnyebben meg tud indulni a traktor a szántóföldön. A mi esetünkben egy John Deer 8400R-ről beszélünk, amely 400 lóerős és 210 centiméter magas a hátsó kereke. Egy másik fontos szempont a mi esetünkben a domborzati sajátosság. Már említettem, hogy a tolnai dombság területén dolgozunk, így itt akár tizenkét százalékos lejtők is előfordulnak. Azonban a hidraulikus rugó nagyon szépen dolgozik ellen a lejtésiránynak, itt mutatkozik meg számunkra leginkább értékes funkciója. A rugó ugyanis a lejtés ellenére vízszintesre próbálja visszahozni a platót, és ezáltal a menettulajdonság biztonságosabb és a szórásképünk is sokkal jobb minőségű lesz.”

A Krögeragroliner pótkocsijára felszerelt kopóalkatrészek speciális Hardox kopásálló acélból készülnek, ezzel garantálva a hosszan tartó minőséget, így a kopástól hosszú ideig nem kell tartani. Az oldalfalat 3 mm vastag lemezből gyártják, amely tökéletesen megállja a helyét az extra terheléssel szemben is. A merevítést több módon oldották meg, a ponyva nélkül szállított pótkocsik esetében merevítőrudat kell alkalmazni a terményszállításnál, a ponyvával ellátott kocsiknál pedig a ponyvatartó szerkezet felel a merevítésért.

 

kroger




Szerző: AgrárUnió

Címkék: pótkocsi, Kröger, letolófalas, TAW 30, Kröger agroliner
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Megjelent az új, állati genetikai erőforrások megőrzésének ...

Megjelent az állati genetikai erőforrások ex situ és in vitro megőrzésének, és szakmai támogató tevékenység ...