TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 74.375,77 Ft (tonna)
Napraforgómag: 165.901,37 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 75.763,58 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 66.244,54 Ft (tonna)
Repcemag: 179.997,45 Ft (tonna)
Full-fat szója: 201.651,77 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 601 Ft
Benzin ára: 590 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 400,94000
USD: 366,16000
CHF: 427,66000
GBP: 478,72000
Hirdetés
Kröger TAW és SAW mezőgazdasági
 letolófalas pótkocsik

Kröger TAW és SAW mezőgazdasági
 letolófalas pótkocsik

Gépesítés - 2022.02.15

A rechterfeldi (Brémához közeli) székhellyel rendelkező Peter Kröger GmbH 1958-ban kezdte meg a pótkocsigyártást, az indulásnál kifejezetten a mezőgazdaságra fókuszálva. A jelenleg mintegy 300 főt foglalkoztató, a család második generációja által vezetett cég évente 1200-1300 pótkocsit készít, számtalan változatban, 18–34 tonna össztömegig. 

krogerszecskazasA bő hat évtizede működő vállalkozás kínálatának fontos részét képezik a letolófalas pótkocsik, amelyek akár trágyaszóró adapterrel is ellávthatók. A cég sokáig csak a németországi piacra gyártott, ám a közelmúltban megkezdték – agroliner márkanéven forgalmazott – mezőgazdasági eszközeik kelet-európai értékesítését is. A magas színvonalat képviselő, ugyanakkor elérhető árú termékek 2018-tól már Magyarországon is megvásárolhatók. 
A szervizt a tolnai székhelyű Agro-Tipp Kft. biztosítja, amely az alkatrészek terén is jelentős raktárkészlettel rendelkezik.

A Kröger a mezőgazdasági célú pótkocsijait agroliner néven helyezi piacra. A TAW letolófalas pótkocsi jelenleg kéttengelyes (tandem) és háromtengelyes (tridem) kivitelben érhető el. Nyerges vontatóhoz kapcsolható változata SAW néven kerül forgalmazásra. Nagy mennyiséget, gyorsan, biztonságosan szállítani, mindezt rövid be- és kirakodási idővel – ezeknek a fontos kritériumoknak az Agroliner TAW és SAW kocsik megfelelnek. A Kröger kínálatában emellett a teknős billencseseken és bálaszállítókon át a dollykig minden megtalálható, amire a gazdáknak szükségük lehet.

A letolófalas kocsik rengeteg előnnyel szolgálnak 
a hagyományos billentő kocsikkal szemben:

krogeraratas

  • 
biztonságos ürítés a stabilitásnak köszönhetően, különösen egyenetlen talajon;
  • 
könnyű ürítés alacsony épületekben is;
  • 
nagyobb rakodáskapacitás a tömörítési lehetőség kihasználásával;
  • 
a sokrétűségnek köszönhetően egész évben 
használhatók.

 

A pótkocsik elsősorban szállítóeszközök, 
trágyaszórási opcióval, vagyis a nagyjából 1800 kg tömegű adapter külön szerelhető fel rájuk.

krogertragyaszoro

A kopóalkatrészek Hardox kopásálló acélból készülnek. 
A felépítmény sztenderdként ADR tengelyeken fut, 
de opcionálisan BPW futómű is kérhető hozzá 
(kompletten, a felfüggesztéssel együtt). 

krogeroldalfalAz oldalfal egy lemezből készül, amely 3 mm vastagságú, 
ez bőven elég ahhoz, hogy extra terhelés esetén se „hasasodjon” ki, mivel használat közben nincs nagy nyomás rajta.

 

 krogerletolasA letolószerkezet két részből tevődik össze, az első mozgó padló fedésben van a hátsó fix padlóval. Az eltolás 
első fázisában a tolófal együtt indul meg a tolópadlóval. Ahogy a tolópadló elérte a plató végét, elindul önmagában 
a tolófal, és hátra haladva egészen a plató végéig 
tolja a rakományt. Így a plató teljesen üres lesz a letolási folyamat végén.

Az oldalfalak egybefüggőek, és magas minőségű acélból készülnek. Ez a konstrukció garantálja, hogy a tolófal akadásmentesen haladhat, a falak pedig nagyon ellenállóak a feszítő nyomással szemben. A falak csavarozva vannak a platóhoz, a felső peremet pedig erős zártszelvény képezi.

  • 
A teljes letolószerkezet (letolófal, mozgó padló, fix padló) rozsdamentes acélból készül.
  • 
A tolófal és a mozgó padló egy vezető­sínen mozog, és egy háromdugattyús szerkezet biztosítja a folyamatos letolást.
  • 
A hátfalon speciális gumitömítés 
található, amelyen nem folyik át a repce és más aprómagvak sem. 
Ezt használják minden Kröger pótkocsin, és 5 év garanciát vállalnak rá, míg 
a pótkocsi egészére 2 év garancia jár.

krogerurites

Ha a pótkocsi trágyaszóró adapterrel szerelt, 
akkor kell egy-egy hidraulikakör a tolófalnak, 
a zsilipnek és a hátsó ajtónak, de az emelhető első tengelynek is, amelynek (a légrugóval ellentétben) megrakottan is fel tudjuk húzni a hidraulikus 
rugózását, így elindulásnál nagyobb súlyt lehet 
a traktor hátuljára helyezni.

A hátsó ajtót két darab hidraulika-munkahenger mozgatja. A biztonságos és biztos zárást négy darab záróretesz szolgálja.

Az agroliner letolófalas pótkocsik
gabonaátrakó csigával is elláthatók. A kardánhajtású csiga belső átmérője 520 mm, átrakási teljesítménye ­600 tonna/óra, maximális átrakási magassága pedig 4500 mm. A tolófal tolási sebességét 
automata letolásszabályzó irányítja, ez garantálja, 
hogy mindig optimális mennyiség kerül a csigába.

krogeratrako csiga

krogertablazat

 

kroger

 

Címkék: pótkocsi, trágyaszóró adapter, Kröger, letolófalas
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

„Libamáj” a laborból – Hamarosan piacra kerülhet az első ...

Beérkezett az első, laboratóriumi körülmények között előállított fehérjetermék engedélyezési kérelme az Európai ...