TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 73.783,51 Ft (tonna)
Napraforgómag: 207.319,56 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 73.547,17 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 68.703,13 Ft (tonna)
Repcemag: 197.326,97 Ft (tonna)
Full-fat szója: 194.837,00 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 589 Ft
Benzin ára: 584 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 391,88
USD: 335,92
CHF: 421,06
GBP: 451,38
Hirdetés
„Mi azok az emberek vagyunk, akik a megoldásokat szolgáljuk”

„Mi azok az emberek vagyunk, akik a megoldásokat szolgáljuk”

Gépesítés - 2025.10.07

A Hitachi Construction Machinery (Europe) termékeinek kizárólagos magyarországi forgalmazója tavaly óta a Valkon. A 2025 szeptember végi, telephelybejárással kísért rendezvényük „főszereplői” is a Hitachi gépek voltak, persze több érdekes új információt is megtudhattunk a cég munkatársaitól a kecskeméti központjukban.

A Valkon 2007 májusa óta van jelen a hazai mezőgazdasági gép- és eszközforgalmazók között. Hivatalos nevük – Valkon 2007 – is az alapításkori dátumot rejti magában. Direkt nem írtuk ki eddig a cégformájukat, ugyanis, mint azt Kecskeméti Sándortól, a cég ügyvezetőjétől megtudtuk: idén október 1. után már Valkon 2007. Zrt. (a korábbi Kft. után, annak jogutódjaként) a vállalkozás hivatalos neve.

Azt szoktam mondani a kollégáimnak – mesélte az esemény bevezetőjében Kecskeméti Sándor –, hogy mi azok az emberek vagyunk, akik a megoldásokat szolgáljuk. (…) én szolgáltatónak látom magamat, magunkat. (…) mert mi műszaki megoldásokat, technológiákat, eszközöket és gyártókat képviselünk itthon, a magyar piac számára. És ez fordítva is igaz: a hazai piaci szereplőket is képviseljük a nemzetközi gyártók irányában.”

A képviselet pedig (különösen, ha kétirányú) nagy felelősséggel, állandó kapcsolatépítéssel jár. Ezen belül pedig olyan partnerek, márkák beemelését a kínálatba, akik/amik innovatívok, a top minőséget képviselik. Így jött be a képbe a Hitachi, ezzel az építőipari piacra történt belépés, egy új üzletág beindítása. Persze a mai, univerzális gépek világa már lehetőséget ad arra, hogy az építőiparinak kikiáltott gépek jó része más, akár a mezőgazdaság területén, egy gazdaságban is használható legyen.

Erős pénzügyi stabilitás, a gépek szerviztörténetének digitális lekövetése, gyors reagálás a partnerek felé, 23 főszervizes szerte az országban + 12 telephelyi szervizes; Kecskemét, Pápa, Sárbogárd, mint telephelyek; folyamatos digitális fejlesztés, az építőipari üzletágban személyi bővítések, új, kibővített telephely létesítése Kecskeméten. Többek között ezek az általánosságok és tervek kerültek terítékre az ügyvezető bevezetőjében, amit röviden Zelei Jánosnak, a Studium Group 2020 pályázatíró csapatának munkatársának rövid előadása, tanácsai követtek azzal kapcsolatban, hogyan és mire lehet most (de középhosszú távon is) pályázni, ha gépet szeretne venni egy gazdálkodó.

Aztán a lovak közé csaptunk: Pánczél Szabolcs, a Hitachi Construction Machinery Europe közép- és kelet-európai országokért felelős menedzsere vette át a szót. Szabolcs 3 éve dolgozik a Hitachinak, közel 15 éve aktív a gépgyártás és a gépkereskedelem területén. Ő mutatta be nekünk a világcéget, és azokat a gépeket, amik a Valkon kínálatában szerepelnek, de kitért a Hitachi igazán pazar innovációira is!

Hitachi egy japán multinacionális konglomerátum. High-tech termékeket és szolgáltatásokat kínál, beleértve az energiamegoldásokat, digitális innovációkat és épületrendszereket, mint például felvonók és mozgólépcsők; és persze gépeket. 1910-ben alapították, a japán központja Tokióban található. Jelenleg világszerte 283 ezer alkalmazottja van, az éves üzleti forgalma (tavaly) 56 milliárd euró volt (ez a magyar GDP kb. 25 százaléka).

Több divíziója közül az 1970-ben létrehozott Hitachi Construction Machinery az, amelyik az építőipart látja el prémiumkategóriás gépekkel. A Hitachi Construction Machinery Europe (HCME) a divízió 1972 óta létező európai leányvállalata, amszterdami központtal – és ahogyan írtuk: 2024 óta magyarországi partnerrel is.

A HCME kiemelt figyelmet fordít az alkatrész-ellátottságra és a partnerek gyors kiszolgálására: oosterhouti raktárukban kb. 2 millió alkatrész van jelen pillanatban, és akár 24 órán belül bármelyik európai partnernek beszállítják a szükséget alkatrészt.

MINITŐL A MEGÁIG

A Hitachi építőipari, ezen belül a kotrógép termékpalettája (is) rendkívül széles. Nyilvánvaló, különösen a nyugat-európai dieselmotorokkal szembeni szigorítások miatt, hogy a Hitachi is az e-fejlesztések felé vette az irányt: pld. megbízható akkus és kábeles kotróik is vannak. Az e-típusokra azért is érdemes figyelni, mert várható, hogy a jövőben egyre több pályázat – az elektromos átállás miatt – itthon is kifejezetten ezekre nyújt majd egyre több támogatást. Nézzük, mi a kínálat!

A MINIKOTRÓK

„Mi azok az emberek vagyunk, akik a megoldásokat szolgáljuk”

  • 1,2-től 6,3 tonnáig, 10 féle méretben elérhetők.
  • 3 és 4 hengeres Yanmar-motorokkal ellátottak.
  • teljesítményük: 9,5 kW és 42,4 kW közötti.
  • napi 3-4 munkaórára javasoltak.

A MIDI KATEGÓRIA

„Mi azok az emberek vagyunk, akik a megoldásokat szolgáljuk”

  • 10-től 40 tonnáig, ebben a kategóriában 10 féle változat létezik.
  • ebből a kategóriából 2 típust láthattunk Kecskeméten: ZX210LC-7-est és az ZX300LCN-7-est.
  • A sorozat érdekességé, hogy alacsony nyomású hidraulikus joystick-kel irányíthatók. Ez azért fontos, mert szemben az elektronikus joystickkekkel, ezek javíthatók, és a kezelő visszajelzést is kap a rendszertől, ha gond van (pld. elakad a kanál).
  • A széria kisebb modelljeit alapvetően földmunkára, ált. építési feladatokra használják, a nagyobbak már bányagépekként is bevethetők.
  • A kotrókat hosszúgémekkel is fel lehet szerelni. A hosszúgémekből 6 típus érhető el, 13 tonnától 53 tonnáig, és 13-22 méter kinyúlásig terjed ez a kategória.

GUMIKEREKES KOTRÓK

„Mi azok az emberek vagyunk, akik a megoldásokat szolgáljuk”

  • Rendkívül mobilis gépek, belőlük 7 méretkategória van a Hitachi portfólióban,
    10-25 tonnáig.
  • A kisebb típusokat Deutz-motorokkal építették meg, a nagyobbak Isuzu-motorokkal ellátottak.
  • 2+1 szivattyús hidraulikarendszer van ezekben a gépekben: a 2 fő szivattyú látja el a gép működését (gémmozgás, forgás), a +1 szivattyú pedig egy fogaskerekes szivattyú, ami az adaptereket működteti.
  • A kecskeméti telephelyen 3 típust láthattunk ebből a kategóriából ezek:
  • ZX150W-7 // ZX175W-7 // ZX180W-7: a számozásban az első 2 szám a súlykategóriát jelöli (15 300 – 17 200 kg // 17 000 – 18 500 kg // 17 700 – 19 500 kg), az utolsó szám pedig azt jelöli, hogy rövidített farsöpréses kialakítású (ezek az 5-ös végűek) vagy normál (ezek a 0-s végűek).
  • Egyébként ezek a legelterjedtebb Hitachi építőgéptípusok itthon.

HOMLOKRAKODÓK

„Mi azok az emberek vagyunk, akik a megoldásokat szolgáljuk”

  • 7 típus érhető el: a megnevezésük nem tonnát jelent, hanem lóerő kategóriákat jelöl.
  • Deutz- és Cummins-motorokkal építettek meg őket (a nagytestű homlokrakodókban alkalmazott Cummins-motorok EGR-nélküli motorok, de ettől még az emissziós előírásoknak megfelelnek).
  • Váltók: hidrosztatikus és PowerShift.
  • A Valkon Kecskeméti telephelyén most 3 db homlokrakodó tekinthető, próbálható ki: ZW180-7 // ZW220-7 // ZW250-7.
  • Ez az egyik legcsendesebb működésű, nagyteljesítményű homlokrakodó család a piacon.

HITACHI + KIESEL = KTEG

Szintén a Valkon a magyarországi forgalmazója a KTEG-nek. A KTEG a japán Hitachi és a német Kiesel közös fejlesztő-gyártó cége. Ez egy különleges együttműködés, mert minden esetben az alapgép egy Hitachi, amit akár egyedi kérésre egészítenek ki és gyártanak le egyedi rendszermegoldásokkal.

  • A legnagyobb KTEK gépcsalád a MultiCarrier, ami gyorscserélős gémrendszert jelent. Lehet teljesen hidraulikus (a gémet felveszi a gép, és a hidraulikacsöveket is egy mozdulattal csatlakoztatja, de egyéb eszközökre is ez vonatkozik. Sőt, a hátsó ellensúlyt is a gép a rakja le, pld. szállítás előtt). Vagy lehet félhidraulikus (itt a gémfelvételt a gép végzi, de a csövezést a gépkezelőnek kell megoldania).
  • 44-230 tonna közötti gépkategóriáig érhetőek el ezek a gyorscserélős rendszerek.
  • Bontási magasság: 18-60 méteres magasságig tud kínálni a cég gémeket, 10 különféle gémtípus rendelhető (bontó-, másodlagos bontógém, mélyásó-szerelék, daruzható gém stb.).
  • hidraulikusan szélesíthető a nyomtáv (szállításra optimalizálható a nyomtáv; plusz a szállítást segíti a konzolos kiegészítés).
  • 30 fokban dönthető a fülke, rácsozott a fülkekialakítás (biztonsági szempont).
  • 2 helyett 3 emelő munkahenger.

A KTEG termékcsaládjából még szó került a Lift Star-ról, és a ToolCarrier teljesen hidraulikus gyorscsatlakozóról. Végül a Valkon munkatársai kitértek a jövő Hitachi gépeire.

A jövőbemutató kotrógépekkel kapcsolatban két típus videóját láthattuk, a gépeket a BAUMA 2025-ön láthatta a közönség.

  • Egyik géptípus a Hitachi LANDCROS ONE kotrógép. Ez egy koncept gép a Hitachi Construction Machinery részéről, még nincs sorozatgyártásban a modell
  • A gép intelligens rendszerekkel ellátott, de még gépkezelő által irányított
  • Moduláris kialakítású
  • Szenzorok, kamerák, LiDAR-rendszerek, drón-segítség a nagy látótérhez és jobb helyismerethez.
  • Csökkent operátorszükséglet (kb. -35 %), alacsonyabb működtetési költségek (kb. -40 %), biztonság növelése, folyamatos üzemidő.

Hitachi 2025 autonóm kotrógép

  • Ez egy 15 tonnás kotrógép.
  • Teljesen autonóm működést kínál.
  • Az elektromos, a Hitachi Construction Machinery (HCME) és a KTEG közös fejlesztésében megvalósított Hitachi ZE135 alapjaira épített koncepció
  • A gép képes automatikusan hajtani előre definiált feladatokat — pl. árokásás — emberi beavatkozás nélkül, ha a feladat jól specifikált.



Címkék: valkon, Hitachi
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Az amerikai szőlőkabóca elleni ökológiai védekezés

Az amerikai szőlőkabóca (Scaphoideus titanus) 2006-ban jelent meg hazánkban, kártétele a ...