Profi segítség a bajban
Kíváncsiak voltunk arra, hogy az agráriumban mennyire van jelen a követeléskezelés, mennyire ismerik a gazdák kintlévőségeik behajtására. Kérdéseinkre Kis Annamária, az Intrum Justitia Zrt. üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója válaszolt.
A cég idén nyáron egyesült Európa másik nagy követeléskezelő cégével, a Lindorff-fal, létrehozva a világ egyik vezető szolgáltatóját. Az 1923-ban alapított Intrum Justitiának 4000 alkalmazottja van 20 országban. Magyarországon 1993 óta van jelen, azóta a hazai piac legnagyobb szereplőjévé vált.
– Mennyire vannak tisztában a magyar gazdák a lejárt követeléseikhez kapcsolódó jogaikkal?
– A követeléskezelés komplex szolgáltatás, és nemcsak a kifizetetlen számlák érvényesítését jelenti, hanem megelőző intézkedések megtételét is magában foglalja. Sajnos Magyarországon nem szokás a lejárt követelések átadása a kezelésükre specializálódott cégeknek, mindössze a társaságok negyede hajlandó erre. Azon vállalatok, amelyek élnek a lehetőséggel, átlagosan száz nappal az esedékesség után adják át a követeléseiket. Jellemző, hogy a hazai vállalkozások 40%-a nem tesz óvintézkedéseket a nem fizető ügyfelek által okozott károk enyhítésére. Az Európai Kései Fizetés Elleni Direktívát a magyar cégek közel fele ismeri, de mindössze 15%-uk alkalmazza. A hazai késedelmes fizetésekre vonatkozó törvényi szabályozást ellenben jóval több társaság ismeri, tízből nyolc.
Tisztelt Látogatónk!
A cikk megtekintése előfizetéshez kötött!
Amennyiben rendelkezik online előfizetéssel, jelentkezzen be az előfizetéshez tartozó felhasználói fiókba.
Ha még nem előfizetőnk, ismerje meg előfizetési ajánlatainkat, hogy hozzáférhessen lapunk korábbi cikkeihez is!
Szerző: Ilonka Mária
Tags: követeléskezelés, adósság, behajtás