Ma kizárólag az erős fiúk játszanak – Balogh Levente a Szentkirályival fellépett 
a tatamira, és nyert

Övé a Szentkirályi. Illetve most már csak felerészben, hiszen fél éve összebútorozott egy olasz ásványvizes famíliával. Valójában miért? Íme, a recept, hogyan építsünk bajnok brandet idehaza.

Balogh Levente– Mi lett volna a Szentkirályi neve, ha annak idején nem Szentkirályon, hanem néhány kilométerrel odébb, mondjuk Kocséron fúrnak kutat?
– Akkor talán Kocsérit inna ma Magyarország. Mondják, a Szentkirályi kiváló név. Igaz! Eláruljam, miért? Mert jó volt a marketing. A Szentkirályi ásványvíz 1993 óta létezik, de az első tíz évben alig adtunk el belőle. Akkor indult meg felfelé, amikor mögé tettük az átgondolt marketinget.
– És az az átgondolt marketing is csak azt követően segített, hogy 2004-ben Párizsban nagydíjat nyert a Szentkirályi.
– Amihez kellett a kiváló minőségű víz. És tudni kellett kezdeni valamit a nemzetközi elismeréssel. Az elmúlt években magyar borászok, magyar sörösök is nyertek mindenféle díjakat, de ők betették a fiókba vagy föl, a szekrény tetejére, esetleg kiszögezték a falra. Mi marketinget építettünk rá.
– Ön egy év söre, év bora díjról is nagyot dobbantott volna?
– Meglehet. A családunknak volt borászata is. Amikor önállósítottam magam, megkérdeztem édesapámat, a borászatot vagy inkább a szentkirályi céget adja-e el nekem. Az ő döntése terelt végleg a víz felé.
– Igazán bevallhatná, hogy kellett a szerencse is ahhoz a párizsi nagydíjhoz.
– Mindenhez kell szerencse. A díjhoz is. De a szerencse rettentően kevés.
– Nem olyan egy vízverseny, mint egy boros, hogy százból kétszer biztos nem jön ki ugyanaz az eredmény?
– Ebben van valami. De azért százból kilencvenkilencszer ugyanabból a tízből kerülnek ki a dobogósok.
– Mitől jó a jó víz?
– A minőség alapja egyrészt a kémiai összetétel, másrészt a mikrobiológia: a kétszázhat méter mélyről felszínre hozott Szentkirályi arzén-, nitrit-, és nitrátmentes, valamint a palackba kerülve is teljesen steril. A vízművek gyakran hangsúlyozza, hogy az ő vize kémiailag szinte azonos az ásványvizekkel, ami nem kizárt, hiszen rendelkezik fúrt kutakkal, ha nem is védettekkel. De a mikrobamentességtől messze áll, ugyanis a háztartásokba olykor sok tíz kilométer hosszú, ősrégi vezetéken érkezik a  – nem mellesleg klórozott  – csapvíz.
– Ha kitesznek ön elé tízszer egy deci vizet vakkóstolásra, milyen sansszal választja ki a sajátját?
– El szoktam találni, de nem mindegy, hogy különböző vagy hasonló típusúak közé rejtik a Szentkirályit. Képes lennék összeállítani egy olyan sort, amellyel még magamat is sikerülne becsapni.
– Mennyi víz van még Szentkirály alatt?
– Ha maximumon pörgetnénk a kutat, amitől messze vagyunk, akkor is nagyon sokáig garantált a hozam.
– Jól jönne még egy kút. Akár Kocséron.
– Ráérek negyven év múlva belefogni a keresgélésbe.

 Elárulom a vizes siker receptjét: végy egy jó kutat, tégy rá bő egymilliárd forintért korszerű technológiát, aztán jöhet egy erős, szellemes, egyedi marketing. És kész is a brand.

Tisztelt Látogatónk!

A cikk megtekintése előfizetéshez kötött!

Amennyiben rendelkezik online előfizetéssel, jelentkezzen be az előfizetéshez tartozó felhasználói fiókba.

Belépés

Belépés

Felhasználói név *
Jelszó *
Emlékezzen rám

Ha még nem előfizetőnk, ismerje meg előfizetési ajánlatainkat, hogy hozzáférhessen lapunk korábbi cikkeihez is!

Szerző: Nagy József interjúja Fotók: Neményi Márton

  • 1
  • 2
  • 3

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom