TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 67.768,08 Ft (tonna)
Takarmánybúza: 61.464,14 Ft (tonna)
Napraforgómag: 126.616,67 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 53.939,78 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 50.883,02 Ft (tonna)
Repcemag: 162.255,39 Ft (tonna)
Full-fat szója: 200.238,99 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 604 Ft
Benzin ára: 577 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 380,17
USD: 348,84
CHF: 399,18
GBP: 441,91
Hirdetés
Itt az idő, váltani kell, a földek már tényleg nem maradhatnak fedetlenül

Itt az idő, váltani kell, a földek már tényleg nem maradhatnak fedetlenül

Hírek - 2023.03.13

Az M1-es sztrádán bekövetkezett tömegszerencsétlenséget részben az okozta, hogy a környező, a napokban elmunkált szántóföldekről az erős, csaknem 100 kilométer/órás szél felkapta a port és vitte, akárcsak a Szaharában. Úgy tűnik, tényleg itt az idő a váltásra.

Mindez egyértelműen látszik a Bakonyalján, Császáron élő diák, Deák István hihetetlenül profi fotóin, melyeket a Facebook-on tett közzé. A fiatal tehetség a Kemma.hu-nak nyilatkozott is, hiszen személyesen élte át a történteket:

„Nem a viharos szél jelentette leginkább a problémát, hanem az, hogy egyes pontokon olyannyira száraz a talaj legfelső rétege a több hetes csapadékhiány miatt, hogy a szél ezt könnyen fel is kapta és tovább is hordta. Császáron is hatalmas porviharok alakultak ki szombaton, gyakorlatilag az egész települést belepte.

–  Volt alkalmam ezt személyesen átélni, hiszen délelőtt és délután is 1-1 órát a porviharban voltam, hogy számos fotót/videót tudjak készíteni a nem mindennapi eseményről. A porviharban én személyesen úgy éreztem magam, mint ha a Szahara közepén járnék. Sajnos elszomorító látványban is részem lehetett, hiszen több helyen fákat csavart ki, illetve tört ketté a szél, de problémát jelentett továbbra is még a porvihar és a viharos szél együttese, hiszen Császár és Vérteskethely közötti útszakaszon is okozott lassabb közlekedést. Az autóknak rövid ideig félre is kellett állniuk a szinte 0-ra csökkent látótávolság miatt – részletezte.

Itt az idő, váltani kell, a földek már tényleg nem maradhatnak fedetlenül

Mint az sajnos, ma már köztudott, a porvihar nem csak a Bakonyalját érintette, hiszen több tíz kilométerrel arrébb, az M1-esen, Herceghalomnál a porvihar miatt csökkent látási körülmények miatt bekövetkezett Magyarország eddigi legnagyobb tömegszerencsétlensége, mely egy halálos áldozatot és 39 sérültet követelt. A drámai helyzetet itt is ugyanaz, az elmunkált, vetéshez előkészített – vagy épp már elvetett – földekről a száraz port vitte a szél.

Persze, mint azt fedélzeti kamerák felvételein is láthattuk, a járművek vezetői is felelőtlenül viselkedtek, hiszen a már messziről látható porfelhő ellenére sem lassítottak – ez jól példázza a közlekedési fegyelem napjainkban tapasztalható erőteljes romlását.

Aztán talán azt is kideríti majd a megkezdett vizsgálat, hogy kinek, kiknek kellett volna időben intézkedni a szakasz lezárásáról.

Ugyanakkor ez az egész arra is ráirányítja a figyelmet, hogy a csupasz földek ideje tényleg lejárt. Akármennyi csapadék hullott a télen, a tavaszi szelek nagyon hamar kiszárítják a talaj felső rétegét, ezért valóban át kell térniük a gazdáknak azokra a művelésmódokra, amelyek a csapadék megőrzése érdekében mellőzik a forgatást és nem hagyják növényi takarás nélkül a talajfelszínt.



Címkék: m1, tömegszerencsétlenség, csupasz föld
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

AGROmashEXPO 2024. január 24-27. Részletes ismertető

Az AGROmashEXPO 2024-ben is rengeteg újdonsággal várja az érdeklődőket. Az agrárszakma év elejei mértékadó ...