Változás jön, a Fendt márka házon belül lenyomta a Challengert

2021.07.02

Az AGCO csoport új „fegyvert” keres a John Deere elleni harchoz az amerikai piacon. Úgy tűnik, hogy a Challenger márka helyett immár az Európában bizonyított Fendtet tolják előtérbe.

Változás jön, a Fendt márka házon belül lenyomta a Challengert


Érdekes információt közölt a az ír Agriland mezőgazdasági portál. Az amerikai AGCO csoporthoz tartozó Challenger traktorokról van szó, amelyek a Fendt, a Massey Ferguson és a Valtra mellett a negyedik erőgépmárkát jelentik a vállalatóriáson belül. Észak-Amerikában ez számít a zászlóshajónak, ám – ha hinni lehet a híreknek – hosszabb távon komoly átalakulás vár rá.

Az AGCO 2002-ben vásárolta meg a Challenger márkanév jogait a Caterpillartól, és belekezdett a nagyteljesítményű traktorok gyártásába. Az értékesítés azonban szinte mind a mai napig a Caterpillar-forgalmazókon keresztül történik, bár az Ag Equipment Intelligence friss jelentése szerint egyre gyakoribb trend, hogy a kereskedők szabadulni igyekeznek az AGCO termékeitől.

Az amerikai piac természetesen kiemelt fontosságú a csoport számára, ahol olyan óriásokkal kell megküzdenie, mint a szintén régi gyökerekkel bíró John Deere. Most úgy tűnik, az AGCO stratégiát vált, és a Challenger helyett a Fendt márkát helyezi előtérbe az Újvilágban. Európából és a Közel-Keletről már vissza is vonták a sárga-fekete gépeket, és talán ez a sors vár rájuk Amerikában is.
Az AGCO számára problémát jelent, hogy az elmúlt 16 évben 1 milliárd dollárt invesztált az üzletbe, ezáltal most évi 30 ezer darabos gyártókapacitással rendelkezik, amelynek viszont jelenleg csupán a kétharmadát használja ki. Az Agriland cikke kiemeli, hogy ez a harc elsősorban Amerikáról és a John Deere megszorításáról szól, az európai piacot nem érinti különösebben.



Ha tetszett a cikk regisztráljon az AgrárUnió hírlevélre: https://www.agrarunio.hu/regisztracio


TOVÁBBI  HÍREK MEGTEKINTÉSE...

A MAGYAR GAZDÁLKODÓK SZAKMAI KÖZÖSSÉGE