TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 84.764,69 Ft (tonna)
Napraforgómag: 240.982,71 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 79.267,09 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 81.329,25 Ft (tonna)
Repcemag: 211.991,73 Ft (tonna)
Full-fat szója: 204.015,41 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 595 Ft
Benzin ára: 585 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 407,65
USD: 358,25
CHF: 438,66
GBP: 474,32
Hirdetés
Bírhatja addig a gumiabroncs, ameddig a traktor?

Bírhatja addig a gumiabroncs, ameddig a traktor?

Hírek - 2019.05.06

A Michelin legújabb termékei még fokozott közúti használat esetén is kibírhatnak 8000 munkaórát, ami azt jelentheti, hogy a traktor teljes élettartama alatt nincs szükség az abroncsok lecserélésére. A Galileo Wheel újdonsága pedig a gumihevederek és radiálok előnyeit próbálja egyesíteni.

Új traktorabroncsot mutatott be a Michelin. A francia óriásvállalat a RoadBib nevű termékcsoportja frissített változatát dobta piacra, amelynél a nagy felfekvő felület alacsony gördülési ellenállással párosul, ezáltal üzemanyag-takarékos munkavégzést tesz lehetővé. A Michelin közel két évig tesztelte az új abroncsokat európai gazdaságokban, és különös gondot fordított a 200 LE fölötti teljesítménytartományba eső traktorokon való kipróbálásra. Tapasztalatuk szerint a továbbfejlesztett RoadBib nemcsak a szántóföldön, de közúton is kiemelkedő teljesítményt és magas vezetői kényelmet nyújt, megnövelt élettartam mellett.

Az angol Lee Henzell egy Fendt 828 Vario traktorra szerelve „nyüstölte” az új abroncsokat a gazdaságában. „Mivel rendszeresen 120–130 kilométerre vonulunk a bázisunkról, így mostanáig 4000 munkaórát tettünk a RoadBib gumikba. Hagyományos abroncsainkon általában 1500 munkaóra után már komoly viseltesség mutatkozott, ám itt ez nem volt tapasztalható” – összegezte a termelő. Véleménye szerint az új Michelin „papucsok” 8000 üzemórát is ki fognak bírni ilyen igénybevétel mellett. Mivel ők a traktoraikat is nagyjából ennyi ideig használják a lecserélés előtt, mindez azt jelenti, hogy az erőgépek élettartama alatt nem lesz szükségük új abroncsok vásárlására.

A Michelin felmérése szerint a mezőgazdasági termelők a munkaidő bő 50 százalékát töltik a közutakon, illetve a megtett teljes úthossz 80 százalékát. Gyakran pótkocsit is kötnek a traktor után, és emiatt az abroncsok fokozott igénybevételnek vannak kitéve. Az új RoadBib megalkotásánál tehát nagy kihívást jelentett számukra, hogy az aszfalton és szántóföldön egyaránt jól teljesítő terméket hozzanak létre. Az abroncsok jelenleg 600/70 R30 és 710/70 R42 méretben érhetők el.

Nem pihen a babérjain az izraeli Galileo Wheel sem, amely tavasszal mutatta be új AgriCup mezőgazdasági abroncsait. Ezek a hagyományos radiálok és a gumihevederek előnyeit próbálják egyesíteni, elsősorban a traktorok és kombájnok minél kisebb talajtaposása érdekében. A speciális kialakítás révén minimalizálni tudták az oldalfal sérülésének veszélyét, és az abroncsok olyan mértékű deformálódásra képesek, amellyel szinte a gumihevederek felfekvő felületét tudják imitálni.

gumiabroncs

Címkék: mezőgazdaság, gumiabroncs, Michelin, talajtaposás, Galileo, élettartam
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

NextProtect – Avagy a jövő növényvédelme

Az európai fogyasztást ismerve a jövő agrártermelésének célja nem a tömegtermelés lesz, sokkal inkább a biztonságos ...