Középpontban a kiváló minőségű magyar élelmiszer

A kormány és a Földművelésügyi Minisztérium (FM) célkitűzése az, hogy a magyar családok asztalára kiváló minőségű egészséges élelmiszerek kerüljenek minden nap.

A Coop csoport törekvése ezzel a célkitűzéssel egybeesik, ezért is támogatja a szaktárca évek óta a Coop rallyt - mondta Fazekas Sándor, a rendezvény fővédnöke, a csütörtökön induló XI. Coop rally beharangozó sajtótájékoztatóján. Hozzátette, hogy a rendezvény népszerűsíteni kívánja a minőségi magyar élelmiszereket, valamint gyártóikat is meg szeretné ismertetni a szélesebb nyilvánossággal.
A miniszter emlékeztetett: széles körű társadalmi és szakmai vitára bocsátotta az agrártárca Magyarország élelmiszergazdasági stratégiai programját, amely 2050-ig kívánná megszabni a fejlesztési irányokat. A cselekvési terv fontos célkitűzése, hogy az élelmiszergazdaság teljesítménye a magyar gazdaságon belül érje el a 25 százalékot, exportjának értéke 20 milliárd euróra nőjön a tavalyi 8 milliárdról, a főállású foglalkoztatottak száma pedig 750 ezer legyen. Mindez a magyar élelmiszergazdaság versenyképességének növelését célozza.
Zsigó Róbert, az FM élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a kormány és a szaktárca egyaránt elkötelezett az élelmiszergazdaságban tevékenykedő, a szabályokat szem előtt tartó és azokat alkalmazó termelők és vállalkozások mellett. Fontosnak tartotta az élelmiszer-védjegyek rendszerezését is, ezek ugyanis nemcsak a termék piaci ismertségét növelik, hanem a fogyasztót is segítik a minőségi áru kiválasztásában.
A Coop rally szervezője, a magyar tulajdonban lévő Coop csoport 3-4 százalékos árbevétel-növekedést tervez az idén - közölte a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója az MTI kérdésére. Tóth Géza elmondta: tavaly a cégcsoport árbevétele 571 milliárd forint volt. A Coop üzletlánc 1650 településen, több mint 2600 üzletben, mintegy 32 000 munkatárssal az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató. A bolthálózatban forgalmazott magyar termékek aránya az összforgalom több mint 80 százalékát, a márkatermékek 90 százalékát teszi ki.
Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke kiemelte: a Coop rally megszervezésével sikerült a széles nyilvánosság figyelmét a magyar élelmiszerekre és gyártóira irányítani. Felhívta a figyelmet, hogy fontos számukra a társadalmi felelősségvállalás: egyebek közt a magyar olimpiai mozgalom és az elesettek támogatása is. Utóbbiak segítésére az utóbbi öt évben 110 millió forintot fordítottak, míg jövőre várhatóan 20-25 millió forintot költenek.

Forrás: MTI

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom