TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 84.764,69 Ft (tonna)
Napraforgómag: 240.982,71 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 79.267,09 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 81.329,25 Ft (tonna)
Repcemag: 211.991,73 Ft (tonna)
Full-fat szója: 204.015,41 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 595 Ft
Benzin ára: 585 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 407,65
USD: 358,25
CHF: 438,66
GBP: 474,32
Hirdetés
A minőség és az ár alapján választanak a vásárlók a húsvéti édességek közül

A minőség és az ár alapján választanak a vásárlók a húsvéti édességek közül

Hírek - 2025.04.15

A tudatosság jegyében telik az idei húsvéti szezon a hazai édességpiacon. A gyártók minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektettek a termékportfólió optimalizálására. A vásárlók körében is nőtt az árérzékenység, de a legtöbben a minőség terén sem kötnek kompromisszumot; ár-érték arányban a legjobb termékek kerülnek a kosarakba.

A citrusos és meggyes ízek a kedvencek között szerepelnek

A hazai édességgyártók az idén is sokszínű termékpalettával készültek a húsvéti szezonra, a hagyományos csokoládéfigurák mellett számos innovatív termék került be a kínálatba – áll a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara sajtóközleményében. – Így például a tejcsokoládéból készült tojások és nyulak mellett számos limitált, különleges, szezonális termék került a polcokra. A citrusos és meggyes ízek mind a kedvencek között szerepelnek.

Változó fogyasztói szokások

A 2025-ös húsvét ugyanakkor a tudatosság jegyében telik, gyártói és vásárlói oldalról egyaránt. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetségének közös piaci körképe szerint a változó fogyasztói szokások és a gazdasági bizonytalanságok az eddiginél is komolyabb felkészültséget igényeltek a gyártóktól. A feldolgozók erős hangsúlyt fektettek a termékportfólió optimalizálására és olyan partnerségek, folyamatok kialakítására, hogy hatékonyan tudjanak reagálni a kereslet ingadozásaira. Emellett nőtt a digitális marketing és e-kereskedelmi csatornák szerepe is.

A mennyiség helyett a minőségre terelődött a hangsúly

Bár igaz, hogy az ünnepek idején, legyen az húsvét, vagy karácsony, a fogyasztók hajlandóak a magasabb árakat is megfizetni, ugyanakkor a többség a legjobb ár-érték arányú termékeket keresi, a mennyiség helyett minőségre terelődött a hangsúly a szezonális édességek piacán. A vásárlói tudatosság pedig nem csak a termékek árában érhető tetten. Sokaknak fontos a csökkentett cukor- vagy sótartalom, funkcionális összetevők hozzáadása, újfajta csomagolások. A csomagolásokon egyre többször QR-kódos információk is szerepelnek, amelyeknek köszönhetően további információhoz juthatnak a vásárlók az adott termékkel kapcsolatban.

Címkék: húsvét, édesség
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

GEOSYNERGIA – Talaj- és növénykondicionáló készítmény

A Geosan Kft. új termésnövelő készítmények kialakítására vonatkozó fejlesztései során kiemelt hangsúlyt fektet a ...