TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 82.000,00 Ft (tonna)
Napraforgómag: 179.681,76 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 80.883,45 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 76.581,75 Ft (tonna)
Repcemag: 220.645,57 Ft (tonna)
Full-fat szója: 207.881,91 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 651 Ft
Benzin ára: 635 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 414,27
USD: 406,39
CHF: 443,13
GBP: 492,02
Hirdetés
Hogyan lesz a jó zongoraművészből kiváló marketinges? – Portrébeszélgetés G. Fehér Mariannával

Hogyan lesz a jó zongoraművészből kiváló marketinges? – Portrébeszélgetés G. Fehér Mariannával

Hírek - 2024.11.04

Gyakran halljuk a mondást, hogy a legjobb pandúr egykori rablóból válik, de vajon lehetséges-e, hogy egy klasszikus zongorista kiváló marketinges legyen? Ha igen, hogyan? G. Fehér Marianna marketingvezető története bebizonyítja, hogy igenis lehetséges.

Marianna nem az a típus, aki megijedne az új kihívásoktól. Épp ellenkezőleg: a nehézségek csak tovább erősítik kreativitását, és közben a legapróbb részletekre is maximálisan odafigyel. Zenei karrierje során a zongoraszék mellett megtanulta, hogy a hiba luxus, amit nem engedhet meg magának – ez a hozzáállás a marketing világában is az egyik legfontosabb erőssége lett. Minden egyes projektjébe beleviszi saját személyiségét, így nemcsak elvégzi a feladatot, hanem túl is teljesíti az elvárásokat.

Pályája a Liszt Ferenc Zeneakadémia meghallgatásaitól egészen a Külügyminisztériumon keresztül ívelt, míg olyan neves márkákkal dolgozott együtt, mint a Rauch, a Fellowes, a Lux vagy a Pingvin Patika. Karrierjét végigkíséri egy egyszerű, de erős szakmai alapelv:

 „Az vagy, amit a munkáddal elérsz, és abban mindig legyen valami plusz.” Ezzel a hozzáállással sikerült egységesítenie elsőre rendkívül változatos életútját, ahol a dolgok elvégzése csak a kiindulópont volt – mindig többre törekedett.

Jelenleg G. Fehér Marianna marketingvezetőként három mezőgazdasági cég munkáját fogja össze az AGROFERT csoport magyar piacán. Az IKR Agrár Kft., az AGROTEC Magyarország Kft. és az AGRI CS Magyarország Kft. irányítása mellett a csoport Közép-Európa legnagyobb agrártermelő, vegyipari és élelmiszeripari vállalat együttesének része, amely 21 országban több mint 200 vállalatot és 30 000 munkavállalót tömörít. Mariannát karrierútjáról, valamint az agrármarketing területén szerzett tapasztalatairól és az ott rejlő kihívásokról kérdeztük.

Zongoraszékről az irodaszékbe – a hiba lehetősége sem a művészetben, sem a marketingben nem opció

Fényes koncerttermek, taps, andalgó séták és egy kis gyakorlás két előadás között – a klasszikus zongorista életét sokan így képzelik el, de a valóság sokkal bonyolultabb. G. Fehér Marianna, aki klasszikus zenei karrierre készült, úgy véli, hogy a művész élete szorosan összefonódik a munkájával, ahol a hibázás luxusnak számít. A siker édesebb, ha egy összetett darabot sikeresen előadnak, de talán még fontosabb, hogy a zenei pálya tanulságait az üzleti életben is alkalmazni tudjuk.

Hogyan lesz a jó zongoraművészből kiváló marketinges? – Portrébeszélgetés G. Fehér Mariannával

Már kislányként a zongora mellett megtanulta, hogy a sikerért meg kell dolgozni – fotó forrása: G. Fehér Marianna

„Édesanyám zongoratanárnő volt, aki mindig hangsúlyozta, hogy a zene legyen fontos része az életemnek. Édesapám pedig azt szerette volna, ha a maximumot hozom ki magamból. Ennek a maximalizmusnak konkrét keretet is adott: minden nap két órát kellett gyakorolnom, hétvégéken pedig négyet. Az előadásokra való felkészüléshez a napi négy kilométer futás is hozzátartozott. Nem volt könnyű, de sok örömet hozott az életembe. Elvégeztem a zeneiskolát, részt vettem országos versenyeken és négykezes találkozókon is. Eljutottam Eckhardt Gábor meghallgatásáig a Liszt Ferenc Zeneakadémián, ahol egy gyönyörű, hófehér Yamaha zongorán játszhattam, és kísérhettem a Dunaújvárosi Gimnáziumi Énekkart Dortmundban. Imádtam, de végül nem ez lett a hivatásom. Egy Haydn D-dúr zongoraverseny során érkezett el az úgynevezett 'piros határvonal' az életembe: rajtam kívül álló okok miatt nem tudtuk kihozni az előadásból, amit lehetett volna. Ezt, azóta sem viselem jól, mert az elvem az, hogy ha már belevágunk valamibe, akkor a legjobbat kell kihoznunk belőle. Emiatt végül egy éles váltással a Budapesti Gazdasági Főiskola Nemzetközi marketing és teljes körű minőségirányítás szakja felé vettem az irányt.”

Hogyan lesz a jó zongoraművészből kiváló marketinges? – Portrébeszélgetés G. Fehér Mariannával

Marina édesanyjával, Fehér Terézzel, aki zongoratanárnőként a zenén keresztül tanította az elhivatottságot lányának – fotó forrása: G. Fehér Marianna

A váltást megkönnyítette, hogy Marianna – akit ismerősei és kollégái Marinaként emlegetnek – kiválóan beszél oroszul is. Édesapjának köszönhetően a Krím-félszigeten, Kercs városában született, és diákéveit Magyarország és Kazahsztán között töltötte, így a magyaron kívül az orosz nyelv is az anyanyelvei közé tartozik.

„A diplomámat oroszul írtam Oroszország külkereskedelméből. Ez a precizitás iránti rajongásommal együtt kijelölte az utat a magyar Külügyminisztérium Protokoll Főosztályán töltött gyakorlatom felé, ahol egyből mélyvíz várt a rendezvényszervezésben. Ez olyan elnöki szintű látogatásokat is magában foglal, mint az Orosz Föderáció vezetőjének látogatása Budapesten 2006-ban. A gyakorlat végére a nevelésemmel és az oktatásommal együtt a maximalizmus a részemmé vált. Soha nem felejtem el Ambrus Jenő protokoll szakember mondatát: Ebben a szakmában nem szabad hibázni. Ezt egészítette ki útravalóul a marketinges pályafutásomhoz az egyik kedvenc Alföldi Róbert idézetem: »Ha elvégzem azt, ami a dolgom, az a nulla«. Ahhoz, hogy maradandót alkoss a munkáddal, ki kell tűnnöd az átlagból, ott kell lennie valami plusznak önmagadból is. Ezért járok minden egyes megbízásom során nyitott szemmel, keresem a lehetőségeket, amikkel előre tudom vinni a rám bízott márkákat. A jó marketing ugyanis nem szinten tartja a márka vagy a termékek ismertségét, hanem előre viszi azt, ezért dolgozom.”

A profi marketing sikerreceptje: – mindenhez adj hozzá egy picit önmagadból, a kivitelezést pedig bízd rátermett szakemberekre

A „munkáját tulajdonosi szemlélettel végzi” kifejezés gyakran üres frázis a CV-k fejlécében, de G. Fehér Marianna szerint nem lehetetlen tartalommal megtölteni ezt a mondatot.

Hogyan lesz a jó zongoraművészből kiváló marketinges? – Portrébeszélgetés G. Fehér Mariannával

„Az utam a külkereskedelemből a Rauchnál kezdődött, ahol Dunai András irányítása alatt exportértékesítési asszisztensből exportértékesítési és marketing koordinátor pozícióba léptem elő az oroszul beszélő piacokon. A külügyminisztériumban szerzett rendezvényszervezési tapasztalatom lehetővé tette, hogy egy Bábolnai Gazdanapok szintű eseményt zökkenőmentesen lebonyolítsak. Emellett a Rauchnál nemzetközi szempontból is betekintést nyerhettem a kiállítási trendekbe Ukrajnában, Fehéroroszországban és Oroszországban, és számos forecastot és riportot is készítettem.”

Következő munkahelyén, a Fellowes Hungary Kft.-nél a gépek is bekerültek Marianna életébe.

„Iratmegsemmisítők, lamináló gépek, légtisztítók és spirálozó gépek esetében kellett felfedeznem az eladható és figyelemfelkeltő aspektusokat. Volt olyan kampányunk, ahol egy szerethető figura, Benő mindennapi kihívásain keresztül hirdettük a „Semmisítsd meg Benő unalmát” mottót, ezzel bemutatva termékeink előnyeit a versenytársakhoz képest. Előfordult, hogy a legjobb DIN P7-es szintű iratmegsemmisítőnk megbízhatóságára alapozva egy rendezvényen kihívást hirdettünk: aki vissza tudja állítani a megsemmisített dokumentumot, megnyeri a standon kiállított Ferrarit. A Ferrari végül megmaradt, de minden résztvevő új élményekkel gazdagodott. A Luxnál nemzetközi csapat tagjaként dolgoztam marketing területen, míg a Pingvin Patikánál elindítottam Magyarország első gyógyszertári appshop-ját (Pingvin Patika- a Zsebpatika), amely erősítette a webáruházi vonalat is, mielőtt a mezőgazdasági szektorhoz kerültem. Itt a fizikai üzletek forgalmát kellett biztosítanom, és össze kellett hangolnom a grafikusok, SEO szakemberek és szövegírók munkáját. Ez kulcsfontosságú lépés volt, mert vezetőként tudnod kell, mikor bízol meg másokat a feladatokkal. A hatékonyság titka az, hogy mindenki arra a feladatra összpontosítson, amelyben a legjobban teljesít. Ez egy alapelv, amelyre minden cégnek szüksége van.”

Agrármarketing 2.0 – „hatalmas potenciál van ebben az iparágban”

2019-ben Marina átvette az AGROTEC Magyarország Kft. és az AGRI CS Magyarország Kft. marketingvezetői feladatait, amelyek a New Holland és a Case IH mezőgazdasági gépmárkák hivatalos márkakereskedői. Ezen kívül az inputanyag-gyártás és - forgalmazás területén meghatározó IKR Agrár Kft. marketingstratégiáját is irányítja. A mezőgazdasági ipar, amely ekkor még csak ismerkedett az online marketing rendszerekkel, számos lehetőséget és nem várt kihívást, például a Covid miatt megváltozott ágazati rutint tartogatott. A zongoraszéken szerzett egyedi szemlélet itt is sikeresnek bizonyult.

Hogyan lesz a jó zongoraművészből kiváló marketinges? – Portrébeszélgetés G. Fehér Mariannával

„A mezőgazdasági munka itthon valóban nemzetgazdasági jelentőséggel bír, ezért fontos, hogyan segítjük a folyamatokat marketinges szempontból. A siker azon múlik, hogy képesek vagyunk-e felfedezni a hétköznapi alapanyagok vagy termékek izgalmát, és hogy megértjük-e, mekkora munka szükséges azok előállításához és használatához. Ettől válsz jó szakemberré, aki iparágtól függetlenül képes helytállni. Beletettem a plusz időt és energiát, hogy képbe kerüljek a mezőgazdasággal, megismerjem a szereplőket, és megértsem a munkatársak és a konkurensek gondolkodásmódját. Ennek köszönhetően számos sikeres ötlet valósult meg az évek során. Például teszteltük, hogy mezőgazdasági cégeknél átültethetőek-e olyan virális tartalmak, mint a Jerusalema a tánc, és nagyon jól fogadták, hiszen a három cég munkatársait is közelebb hozta egymáshoz.



A Covid idején, amikor ellehetetlenültek az ágazat számára alapvető személyes találkozók és nagy kiállítások, a közösségi médiás videókkal és elő videókkal kezdtük bemutatni, hogyan érinti mindez a mezőgazdaság életét. A Honfoglaló név alatt videós országjáró riportokkal helyettesítettük a gépbemutatókat, amelyek sokkal inkább életszagúak voltak, mint a profi videós anyagok. Hatásosan bemutatták, hogy ez egy speciális világ, ahol az élet nem állt, és nem is állhat le. Hasonlóan sikeres projekt volt a három cég szinergiáinak kiemeléséhez az Agrár Horizont magazin teljes megújítása, a tartalom, a design és a terjesztés professzionalizálása. A korábban ellenőrizhetetlen terjesztésű kiadvány ma egy pontosan követhető, 8000-es szakmai címlistára kiküldött valódi mezőgazdasági lappá vált.”

A mezőgazdasági marketing tárházából természetesen a látványos rendezvények és a mutatós videós tartalmak sem hiányozhatnak.

„A videós anyagok terén jelentős előrelépést tettünk, hiszen egy új videós partner bevonásával képesek voltunk bemutatni egy igazán különleges eseményt, egy 11 New Holland kombájn részvételével zajló aratási show-t Lajoskomáromban. Emellett számos virális tartalmunk is született, például az »aratásON!« kampány, amelynek célja a társadalom szemléletének formálása volt a betakarítás időszakában. Szerettük volna, ha mindenki megérti, mennyire nélkülözhetetlenek azok a kombájnok, amelyek ilyenkor láthatók az utakon. Az események terén is aktívan részt vettem, legutóbb például az AGROFERT csoportot képviselő hat magyar cég közös megjelenését szerveztem a Bábolnai Gazdanapok keretében. Bár sok nagyszerű ötlet valósult meg, úgy érzem, hogy még mindig hatalmas potenciál rejlik ebben az iparágban és az agrármarketingben is.”

Kreatív szemlélettel és tett vággyal a jövő felé

Marina most új kihívásokat keres, amelyek során egyedi márkaérték-növelő marketingszemléletét akár hétköznapi termékek vagy szolgáltatások terén is bizonyíthatja. Célja, hogy megmutassa, minden termék rendelkezik a potenciális vásárlók számára érdekes, értékes és szerethető aspektussal. Mindemellett azonban egy fontos szempontot nem hagyhat figyelmen kívül szakemberként: az egyensúlyt.

„Az új terveimet a szeretteimmel és két yorki kiskutyámmal összhangban szeretném megvalósítani, hiszen a maximalizmushoz az is szükséges, hogy saját magunkra is figyeljünk.”

Hogyan lesz a jó zongoraművészből kiváló marketinges? – Portrébeszélgetés G. Fehér Mariannával

A két kedvenc yorkie kutyus egyikével Lucsival – fotó forrása: G. Fehér Marianna

Címkék:
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Elegendő mennyiségű, jó minőségű kalászos vetőmag várja a ...

Kiváló minőségű, megfelelő mennyiségű kalászos vetőmag kerülhet a földbe tavasszal a Vetőmag Szövetség Szakmaközi ...