TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 80.871,84 Ft (tonna)
Napraforgómag: 211.529,28 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 73.673,12 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 77.181,38 Ft (tonna)
Repcemag: 197.911,28 Ft (tonna)
Full-fat szója: 205.273,00 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 632 Ft
Benzin ára: 619 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 412,7
USD: 391,97
CHF: 442,95
GBP: 498,66
Hirdetés
#WaterWiseEU: kampány a vízzel kapcsolatos gondolkodás átformálására

#WaterWiseEU: kampány a vízzel kapcsolatos gondolkodás átformálására

Hírek - 2024.07.30

Európa kétszer olyan gyorsan melegszik, mint a világ többi része, és vízrendszerei egyre nagyobb nyomásnak vannak kitéve. A vízhiány minden évben az európaiak 30%-át és a földterületek 20%-át érinti. Az európai polgárok 70%-a aggódik a vízszennyezés és a vízhiány miatt, de közel 50%-uk nem érzi magát elég tájékozottnak a hazájában tapasztalható, vízzel kapcsolatos problémákkal kapcsolatban.

Egyre kevesebb a vizünk

Ezért indította útjára az EU a #WaterWiseEU kampányt, amely hozzájárul, hogy 2050-re Európa vízügyi szempontból is ellenállóvá váljon. Amint az EB honlapján közreadott sajtócikkben olvashatjuk, vízkörforgásunk, vagyis az a folyamat, amelynek során a víz a földben, a tengereken és a légkörön áthalad, nem problémamentes. Ezt orvosolni kell. Az emberi tevékenység és az éghajlatváltozás károsítja az ökoszisztémákat. Emiatt több víz párolog el, gyakoribbak az áradások és az aszályok – vagyis csökken az emberek és az egyéb, víztől függő élőlények rendelkezésére álló víz mennyisége. 

„Más szemmel nézni a vizet”

Az őszig tartó #WaterWiseEU kommunikációs kampány célja, hogy felhívja a figyelmet erre a problémára. Emellett számos megoldási lehetőséget is kínál, ideértve a következőket: a természetes víztárolás fellendítése, a felszín alatti víz pótlása és a talaj egészségének helyreállítása, intelligens vízgazdálkodás, a vízhatékonyság javítása és az újrafelhasználás. 

Az együttműködés segítségével megváltoztathatjuk a vízzel kapcsolatos hozzáállásunkat, és „más szemmel nézhetjük a vizet”, ahogyan azt a hivatalos kampányszlogen is megfogalmazza. 

Kampány –párbeszéd, rendezvények

A kampány szervezői számos anyagot – többek között kész vizuális dokumentumokat és üzeneteket – dolgoztak ki, amelyeket a kampánypartnerek rendelkezésére is bocsátanak. A partnereket ösztönzik, hogy ezeket bátran használják párbeszédek kezdeményezésére és rendezvények szervezésére; igazítsák a kampányanyagokat saját kommunikációs tevékenységeikhez. 




Forrás:  commission.europa.eu

Címkék: víz, vízhiány
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Végéhez ért az idei betakarítás és a vetés

Befejeződtek az idei évben az őszi betakarítási és a vetési munkák, a talaj kellően nedves volt az őszi vetések ...