TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 84.903,07 Ft (tonna)
Napraforgómag: 202.107,11 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 74.658,12 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 73.722,23 Ft (tonna)
Repcemag: 206.040,42 Ft (tonna)
Full-fat szója: 206.510,86 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 630 Ft
Benzin ára: 614 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 413,13000
USD: 391,30000
CHF: 444,05000
GBP: 496,68000
Hirdetés
Egyedi, 6x6-os Ford Ranger pickup az angol Ricardo-tól

Egyedi, 6x6-os Ford Ranger pickup az angol Ricardo-tól

Hírek - 2024.02.20

Egy átalakított, 3 tengelyessé átépített Ford pickup érkezett az Egyesült Királyságból. Ezáltal 3,8 tonnára növelték a hasznos teherbírását, igaz egyelőre még prototípusról van szó. Kérdés, a piaci fogadtatás vagy érkezik-e más pickup gyártótól megkeresés az átépítés iránt. Ezért még nincs vételár sem, viszont C1-es jogosítvány és menetíró készülék is szükséges lenne, a jogszabályok értelmében, civil felhasználáshoz.

Több mint 100 év tapasztalat

Az átépítő cég nem más, mint az 1915-ben alapított és a mai napig működő, mai nevén Ricardo UK Ltd. Kezdettől fogva aktívan részt vettek mind a polgári célú motorfejlesztésekben, mind a különféle hadiipari fejlesztésekben, különösen a tankok és más páncélosok esetében. A Ricardo cég bár soha nem tervezett és gyártott komplett katonai járműveket, azonban számtalan projektben fontos szerep jutott, a részletfejlesztésekben és tervezésekben.

A 6x6-os hajtásképletűvé átépített gépkocsik története valamikor az 1970-es évek végére, és az 1980-as évek elejére tehető, amikor jelentős darabszámban készítettek 3 tengelyessé és klasszikus 6x6-os meghajtásúvá átépített Land Rover katonai járműveket az ausztrál hadseregnek, míg pár száz darabot az angol hadsereg, rendőrség és tűzszerész alakulatok számára. Majd következett az akkori Range Rover-széria áttervezése és átépítése a katasztrófavédelem, de főleg a vidéki tűzoltóságok számára kétszemélyes rövid vagy 5 személyes duplafülkével. Készítettek kétszemélyes, rövid fülkéset a farmerek számára, többek közt permetező kivitelben is, de a kedvező fogadtatás elmaradt, minden bizonnyal a vételár és a korlátozott használhatóság miatt.

Egyedi, 6x6-os Ford Ranger pickup az angol Ricardo-tól

Érdekes, új hibrid meghajtású koncepció

Civil alkalmazásra

A most átalakított Ford Ranger pickup első pillantásra katonai járműnek tűnik - talán a matt zöld szín miatt - nem pedig mezőgazdasági célú terepjárónak. Igaz, a Ford Ranger HEX 6x6-ot is katonai- és rendvédelmi célokra tervezték, amely a brit Ricardo globális mérnöki tanácsadó cég gyártmánya. A jármű valójában hibrid üzemű, mivel a „C” tengelyt egy, a normál hajtáslánctól teljesen független villanymotor hajtja. A harmadik tengely nemcsak a hasznos teherbírást növeli számottevően, de a terepjáró-képességet is, ami szintén előnyös a mezőgazdasági felhasználás terén.

A gépkocsi hosszabb, segédvázas platót is kapott, míg a hasznos teherbírása 3,8 tonnára nőtt, ami legalább duplája a széria kivitelnek.

A jármű a Ford Ranger meglévő, bevált platformjának előnyeit használja ki, a kiegészítő tengely a szoftveres kiigazításokkal együtt robusztus és működőképes megoldást nyújt bármilyen terepen.

V6-os dízel és villanymotoros hibrid hajtás

A pickupba épített 3 literes V6-os Ford dízelmotor 240 lóerőt (177 kW) teljesít, de a hátsó villanymotorral az összteljesítmény akár 280 lóerőre (210 kW) is növelhető. A Ford Ranger HEX harmadik tengelyét egy független villanymotor hajtja közvetlenül.

Ami a járművet még izgalmasabbá teszi, hogy 6x2-es, 6x4-es és 6x6-os meghajtások közül választhatunk! A villanymotor az ismert módon, a meghajtó akkumulátort visszatölti, hogy elinduláskor vagy gyorsításkor plusz teljesítményt nyújtson.

Ford Ranger HEX speciális átalakítással

A harmadik tengely és a villanymotor a normál, gyári alváz hátsó részéhez van rögzítve. Ez azt jelenti, hogy az alvázon nem kell változtatni, amellyel megtartható az eredeti Ford gyártói garancia is. Sőt, a harmadik tengely akár kis is szerelhető és egy másik járművön használható. (A hazai NKH valószínű szóhoz sem jutna. – A szerző.) A Ricardo ezt a megoldást „Overlay-Bolt-On”-nak nevezi.

A harmadik tengelyt beszállítótól vásárolják, úgynevezett de Dion tengelyt. A de-dion tengely a meghajtott merev tengelyek olyan típusa, amelynél a differenciálművet a tengelytől elkülönítve rögzítik a jármű vázszerkezetéhez és hajtott féltengelyeken keresztül csatlakoznak a kerekekhez, sőt a féktárcsák a differenciálműnél vagy a kerekeknél egyaránt elhelyezhetők.






Forrás: www.ricardo.com/en

Címkék: ranger, pickup
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

A napraforgótermés támogatása megbízható hibridekkel

Az elmúlt évek időjárási viszonyai egyre nagyobb szélsőségeket mutatnak. A magyarországi napraforgó ...