
Kröger AGROLINER MUK 303 és 402 acélteknős billencsek
Gépszemle - 2023.02.13
Az 1958-ban alapított, bő hat évtizedes múltra visszatekintő Kröger a német pótkocsipiac meghatározó szereplője, amely AGROLINER néven forgalmazza mezőgazdasági célú termékeit. Fél évtizede Magyarországon is jelen vannak, a kínálatukban a két- és háromtengelyes, forgózsámolyos pótkocsiktól a teknős billencseken, letolókocsikon és bálaszállítókon át a dollykig minden megtalálható.
A Kröger pótkocsik igazi csúcsminőséget képviselnek, sokoldalúak, rendkívül időtállóak, robusztusak, és a vastag alváznak és kiváló anyagminőségnek köszönhetően nagy terhelhetőségűek.
Sokat kell tolatni? Többnyire hátrafelé billenteni? Nehezen leömlő rakományt szállít? Nedves és nehéz talajviszonyok között kell közlekednie? Akkor a MUK teknős billencsek jelentik az ideális megoldást. 15–50 köbméteres teknőméretek, akár egybefüggő acéllemezből vagy magasítóval, oldalbillentési lehetőséggel, két- vagy háromtengelyes változatban.
MUK 303 kéttengelyes teknős billencs
18–42 köbméteres kapacitás. A rövid kialakítású változat lehetővé teszi egy második kocsi vontatását, míg a hosszú változat nagy raktérkapacitással rendelkezik. A hajlított acéllemezből készült oldalfalak lehetővé teszik a teknő méreteinek többféle kivitelezését. Ezzel a hajlítási technikával az önsúly lényegesen alacsonyabb, ezáltal megnő a szállítási kapacitás.
MUK 402 háromtengelyes teknős billencs
A raktérkapacitás 27 köbméternél kezdődik, de akár 50 köbméter is lehet a megengedett 34 tonnás össztömegnél. A szériafelszereltségű mechanikus parabolarugózás kiváltásaként hidraulikus vagy légrugós futómű is elérhető. Alapkivitelben az első két tengely fix, a harmadik pedig talajkormányzott. Gyártóként ajánljuk az első és a hátsó tengely kényszerkormányzott változatát.
A MUK pótkocsiknál a két vagy három oldalra billentő teknő növeli a hatékonyságot és az alkalmazási lehetőséget. A jármű nemcsak hátrabillentésre alkalmas, hanem az oldalra való kiürítésre is. A váltáshoz csupán a billentőszeg áthelyezése szükséges. A hátsó ajtó és az oldalsó libegőajtó nem befolyásolják egymás működését.
Egyedi kivitelezésű oldalfal, 1500-tól 2200 mm-ig terjedő, magasítás nélküli, egybefüggő oldallemez.
A hagyományos tekerőponyva helyettesíthető hidraulikus takarószerkezettel.
Opcionálisan hidraulikus rugózással és kényszerkormányzással.
A vonórúd állítható és hidraulikusan rugózott.
Kétkörös légfékrendszer.
Központilag felfüggesztett, nagy teljesítményű, teleszkópos billentő munkahenger. Hátrabillentésnél a billentési szög 50 fok. Menet közben a gumiágyak csökkentik a zajt a teknő és az alváz között, csillapítják az ütődéseket, ezáltal kímélik a teljes alvázat.
A rakomány gyors leömlését a teknők kúpszerű (kónikus) kialakítása teszi lehetővé hátrabillentésnél. A plató és az oldalfalak különböző vastagságú acéllemezből készülhetnek, de Hardox lemez is választható.
A hidraulikusan nyíló hátsó ajtó szerkezete a teknő oldalfalában helyezkedik el, így növelve az ajtó nyitásszögét. A hidraulikus munkahenger és a hozzá tartozó hidraulikacsövek védve vannak az ajtóemelő karok által. A hidraulikus ajtózár automatikusan kinyit az ajtó megemelése előtt, és bezárja az ajtót annak lecsukódása után. A gyár saját fejlesztése, hogy csukott ponyvánál is nyitható a hátsó ajtó.
Az ajtó közepén nagyméretű kiömlőnyílás helyezkedik el, amelyre különböző kapacitású átrakócsiga szerelhető.
A masszív, felhajtható hátsó aláfutásgátló és a hátsó világítás megfelel a közúti előírásoknak. Létra és kémlelőnyílás.
Opcionálisan automata vonófej választható egy második kocsi vontatásához.
Kiegészítő felszereltség:
2,4 m magasságú, egyetlen acéllemezből készült teknő, oldalfal-magasítás nélkül
Lehajtható oldalfal-magasítás, akár csupán az egyik oldalra
Lehajtható oldalfal a berakodási magasság csökkentése érdekében
Plató-oldalhosszabbítás, amely az alsó központi zárhoz van szerelve, és nyitáskor automatikusan lenyílik, záráskor pedig felcsukódik
Krumplifogó háló
Silózónyílás, amely hidraulikusan le- és felhajtható
Hidraulikusan vezérelt automata raktérlefedés (hálós vagy ponyvás változatban)
Ponyvakezelő állvány, a feljutást alumíniumlétra könnyíti meg
Opciók:
Kétféle változatú fedélzeti hidraulika (kardántengelyes vagy olajszivattyú-meghajtású)
Magasságban állítható, gumiágyon rugózó vonórúd a fix vonórúd helyett
Hidraulikus támasztóláb
K 80-as vonó gömbfej a DIN 40-es vonószem helyett
Kényszerkormányzás
Hidraulikus rugózás a menetstabilitás, az oldalkilengés és az optimális fékerőelosztás jelentette kihívásokra válaszolva
Központi zsírzó
Digitális mérleg
Alacsony nyomású gumik, akár 30,5 colos kerekek
Címkék: kröger agroliner, muk, acélteknős, billencsek
A kalászfuzáriózis elleni védekezésről

Klasszikus szántóföldi traktor érkezett a dél-koreai Kiotitól

Bajban lehetnek a vetőburgonya termesztők

Kalászfuzáriózis és sárgarozsda fertőzésének fokozott ...

Hoppá: ez most a legnépszerűbb mezőgépmárka a németeknél

Dúl a vihar az AÖP programban felhasznált növény- és ...

Szarvast gázoltak az autópályán, videón egy hasonló rémisztő ...

Csemegekukorica és zöldborsó: ború jöhet, sőt égszakadás

Szedd magad és vedd magad földieper lelőhelyek 2023-ban
