TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 64.203,61 Ft (tonna)
Napraforgómag: 140.553,90 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 60.021,85 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 55.089,02 Ft (tonna)
Repcemag: 159.621,06 Ft (tonna)
Full-fat szója: 210.961,02 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 653 Ft
Benzin ára: 643 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 393,4
USD: 369,7
CHF: 406,26
GBP: 461,09
Hirdetés
AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

AMAZONE TERES és TYROK ekék – a magyar amazonok

Gépszemle - 2023.09.07

A német AMAZONE Mosonmagyaróváron gyártja az ekéit, amelyek jó értelemben véve eltérnek piaci vetélytársaiktól. Nagyon jó minőségűek, szántási munkájuk kiváló, élettartamuk hosszú, minden korszerű igénynek megfelelnek. A TERES és a TYROK típusok bemutatása következik.

Kik is az amazonok? Az ókori görög mondavilág harcos, nyíllal veszedelmesen jól lövő nőszemélyei, akik végigharcolták az akkor ismert világot; akár honfoglaló eleink párhuzamát láthatjuk bennük. Valamiért az AMAZONE nevet választotta a 140 éve működő északnémet mezőgépgyártó, amely azóta is a Dreyer család tulajdonában, irányítása alatt dolgozik, de már az alapító dédunokái a vezetők. Mint tudjuk, a semmiből tegnap előlépett startup vállalkozások is lehetnek sikeresek, de ezek főképp az informatikában boldogulnak, míg a gépgyártásban nagy érték a közel másfél évszázad alatt megszerzett tapasztalat, a kialakított cégkultúra.

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

Az AMAZONE több országba telepített kilenc termelőüzemének kétezer alkalmazottja mezőgazdasági, talajművelő és egyéb munkagépek, eszközök széles választékát állítja elő, ekétől a szemenkénti vetőgépen és műtrágyaszórón át önjáró permetezőgépig. 2016-ban az Amazone Csoport Mosonmagyaróváron felvásárolta az 1872-es alapítású, színvonalas Vogel & Noot ekegyártását, így hazai termékről, magyar munkahelyekről van szó. 

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

AmazoneTyrok 400 munkában

Kétféle típus, több modellváltozat

Ami a TERES (4, 5 vagy 6 ekefej, 33–55 cm fogásszélesség ekefejenként, 10 km/óra, max. 300 LE) függesztett (3. kép) és a TYROK (6, 7, 8 vagy 9 ekefej, 33–55 cm fogásszélesség ekefejenként, 10 km/óra, max. 400 LE) félig függesztett váltvaforgató ekéket (4. kép) illeti, két mosonmagyaróvári szakember, Hegyi Tamás termeléslogisztikus és Nagy Ferenc tervezőmérnök mutat rá valóságos jellegzetességekre, előnyökre.

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok3. kép

 

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

4. kép

Kiváló példa a szériafelszerelés részét képző AutoAdapt, amely automatikusan hozzáigazítja az első ekefejet a megváltozott teljes munkaszélességhez. Az első ekefejállító és a fogásszélesség-változtató munkahenger hidraulikus kapcsolatának köszönhetően minden körülmények között pontos a csatlakozás, ami tökéletes művelési képet eredményez. Mivel a vonópont nem változik, az AutoAdapt pozitívan hat a gázolajfogyasztásra is. (5. kép)

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

5. kép

Extra tartós kormánylemezek

Az új, innovatív SpeedBlade ekefejek a szabadalmaztatott, extra n

agy kormánylemez-előrésszel és a ©plus edzési eljárással sokkal kevésbé kopnak. (6. kép) Minél nagyobb a munkasebesség, a kopáspont annál hátrébb tolódik. A piaci vetélytársak ekefejeinek kis kormánylemez-előrésze miatt a kopás a nagyobb sebességnél közvetlenül a kormánylemezen jelentkezik. A nagyobb kormánylemez-előrész jóvoltából az AMAZONE ekéknek csak ezt az előrészét kell kicserélni, elkerülve a komplett alkatrész nehézkes és drága cseréjét. A modern kialakítású ekefejjel széles barázdaképzés biztosítható.

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

6. kép

Az AMAZONE egyedülálló, saját kidolgozású edzési eljárása meghosszabbítja a kopásnak kitett alkatrészek élettartamát és azon belül is problémamentessé teszi az eke üzemeltetését. Ráadásul a simább felszín miatt kisebb mértékű a talajtapadás, a vonóerőigény és a traktor fogyasztása. (7. kép)

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

7. kép

Maximális élettartam

A TERES típusokhoz többféle oldalsó vagy hátsó támkerék választható közúti vonuláshoz, illetve biztonságos és tiszta munkavégzéshez a földeken. A fordulókban a ProtectShaft függesztőtengely integrált csapágyai csillapítják a kopást és maximális élettartamot garantálnak. (08. kép) A SmartTurn hidraulikus véghelyzeti csillapítással gyors és kíméletes az átfordítás.

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

8. kép

Emellett az új, stabil, állított téglalap keresztmetszetű gerendely állandó munkamélységet szavatol a teljes munkaszélességben. (09. kép)

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

9. kép

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

A TYROK eke 180°-ban elfordítható vonófejének köszönhetően csökkenthető az oldalra húzás, ami üzemanyagot takarít meg. Ugyanezen típusú félig függesztett ekék újdonsága az ONLAND változat, mely a széles abroncsú vagy gumihevederes traktorokhoz kiválóan alkalmas, és lehetővé teszi az úgynevezett tarlón járó üzemeltetést.

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

A jelek szerint a gazdaságokban valódi előnyöket kínál az AMAZONE 140 esztendős jártassága, minőségi törekvése, sokféle innovációja. Miközben a gazdának libabőr futkos a hátán egy amazon asszony gondolatától, a modern, békés „amazonok” sok örömöt, elégedettséget szerezhetnek.

AMAZONE TERES és TYROK ekék  – a magyar amazonok

Címkék: eke, amazone, teres, tyrok
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Mit figyel az új uniós megfigyelőközpont?

A belga uniós elnökség több intézkedéssel és javaslatcsomaggal reagált a gazdák Brüsszelből induló, majd Európa ...