mtz traktor

MTZ nagytraktor – négy gumihevederrel

Az MTZ/Belarus évek óta folyamatosan fejleszti négy gumihevederes járószerkezettel ellátott nagytraktorát. A 364 LE-s 3525-ös erőgépről egyre több információ szivárog ki, bár a piacra kerülés időpontja egyelőre nem ismert.

Az olasz Poluzzi Track System Engineering által gyártott négy gumihevederrel ellátott MTZ 3525-ös nagytraktor fejlesztése 2018-ban kezdődött. A rendszer előnye, hogy a kerekes változat tengelyeire átalakítás nélkül ráilleszthető, vagyis alapvetően nem változtatja meg az erőgép karakterisztikáját.

MTZ 1

A hevederek elöl 760, hátul 900 mm szélesek, így a felfekvő felület 2,17, illetve 3,42 négyzetméter. A hagyományos kerekekhez képest ezáltal a traktor csupán ötöd akkora nyomást gyakorol a talajra. A hevederes rendszerre való áttérés mindössze pár órás szerelési munkával jár a gyártó ígérete szerint.

Előnyt jelent, hogy a gumihevederek révén az erőgéppel már korábban ki lehet menni a tavaszi (kissé nyersebb, süppedősebb) földekre, anélkül, hogy károsodást okoznánk a talajban. Természetesen az őszi munkák is hosszabbra nyújthatók, ráadásul a speciális „papucsok” 15 százalékos üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek.

MTZ 2

A meghajtásról egyelőre 364 LE-s, Stage IIIa Cat C9 motor gondoskodik, amely természetesen Európában nem lesz megfelelő az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt. A váltó 30 előre- és 12 hátrameneti fokozattal rendelkezik, a csúcssebesség kerekeken 40, gumihevedereken 25 km/h.



Tags: traktor, MTZ, gumihevederes járószerkezet, talajtömörödés, emissziós szint

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom