Weidemann elektromos rakodógép

A Weidemann elektromos rakodógépei utat mutatnak a jövőbe

Az idei AGROmashEXPO–AgrárgépShow díjazottjai között volt a Weidemann Gmbh fejlesztése, a 1160 eHoftrac elektromos udvari rakodógép is, amelyet a Nemzetközi Termékfejlesztés – Gépesítés kategóriában ismert el a zsűri. Trägner Wilfried, a cég magyarországi képviselője a géppel kapcsolatos tudnivalókat összegezte lapunknak.

 – Milyen változások történtek a géppel 
az elmúlt időszakban?

 – A változtatás egyben egyszerűsítést is jelent. A korábbi típusnál havonta vagy hetente, a használat mértékétől függően desztillált vizet kellett utántölteni az akkumulátorba, ez mára megszűnt, az akkumulátor immár teljesen karbantartásmentes. Az előző géphez külön töltőegység volt, ez ma már a gépbe van integrálva. Ezek az újdonságok a gyakorlati használat szempontjából azt jelentik, hogy este 
a konnektorba kell a csatlakozót bedugni, és reggel lehet vele menni dolgozni.

 – Az üzemeltetés és a karbantartás költségeiről mit tud elmondani?

 – Sokkal egyszerűbb és gazdaságosabb, mint a hagyományos társaié. Ennek roppant egyszerű okai vannak. Az üzemeltetés során nem fogyasztunk dízelt, ezenkívül jóval kevesebb a kopó és mozgó alkatrészek száma, hiszen nincs bonyolult és rendszeres karbantartást igénylő robbanómotor. Az elektromos rész pedig egy olyan rendszer, amelyhez egyszerűen összefoglalva nem lehet hozzányúlni. Annyira be van csomagolva, burkolva, hogy ugyanúgy lehet vele a trágyában, mostoha körülmények között dolgozni, mint a dízelmotoros változatokkal.

 – Mennyi az üzemóra-kapacitás?

 – A gazdálkodók egy része még ma is fenntartásokkal viszonyul a tisztán elektromos munkaeszközökhöz, elsősorban attól tartva, hogy teljesítményben, illetve napi üzemórák tekintetében komoly hátrányban vannak a hagyományos technológiákhoz képest. Teljességgel el kell vonatkoztatni attól, amit a dízelmotorok esetében megszoktunk. A dízelgéppel, ha dolgozom és megállok, akkor is jár a motor, itt, ha szünetet tartok, akkor 
a motor nem jár, a fogyasztás nulla. Így itt meg kell különböztetnünk a bruttó és a nettó munkaidőt. A bruttó munkaidő akár nyolc óra is lehet, ami például magába foglalja azt, ha a gépkezelő megáll, várakozik például arra, hogy a traktor elvigye a megrakott pótkocsit és hozza a következőt. Mindeközben nem jár és nem fogyaszt a gép. A nettó munkaidő három és fél, négy órát jelent. Ennyit lehetne vele folyamatosan dolgozni, de ha végiggondoljuk, akkor beláthatjuk, kevéssé valószínű, hogy valaki ennyit menjen percnyi megállás nélkül.

 – Várható, hogy a cég további fejlesztéseiben is az elektromos gépek lesznek 
a meghatározók?

 – Gondolkodunk azon, hogy melyik modell legyen a következő, amelyet elektromos változatban is piacra dobunk. 
A szélesebb körű fejlesztéseknek egyelőre az akkumulátortechnika, illetve annak költségei szabnak határt. Ezalatt értem, hogy lehetne olyan gépeket fejleszteni, amelyek még hosszabb munkaciklusokat tudnak egy töltéssel, amelyeket gyorsabban lehet újratölteni, azonban 
a jóval magasabb ár miatt ezek még nem versenyképesek. Az elektromos hajtású gépek alapvetően kedvező fogadtatása nagyon biztató.

Meggyőződésünk, hogy az elekromos rendszerek további fejlődése és árcsökkenése, valamint a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt egyre bo--nyolultabb és drágább robbanómotorok előbb-utóbb önkéntelenül ebbe az irányba fogják terelni a felhasználókat.

 

Szerző: AgrárUnió

Tags: rakodógép, AgrárgépShow, elektromos, Weidemann, AGROmashEXPO

  • 15
  • 29
  • 33
  • 35
  • 39
  • 4
  • 40
  • 5
  • LAT-logo
  • amazone
  • benedeczki
  • cont-eco
  • dupont
  • gepkozvetito_logo
  • stihl_logo

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom