TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 67.768,08 Ft (tonna)
Takarmánybúza: 61.464,14 Ft (tonna)
Napraforgómag: 126.616,67 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 53.939,78 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 50.883,02 Ft (tonna)
Repcemag: 162.255,39 Ft (tonna)
Full-fat szója: 200.238,99 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 604 Ft
Benzin ára: 577 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 380,17
USD: 348,84
CHF: 399,18
GBP: 441,91
Hirdetés
Egy fehér Massey Ferguson szomorú története: a befuccsolt Quattrino-projekt

Egy fehér Massey Ferguson szomorú története: a befuccsolt Quattrino-projekt

Gépesítés - 2023.04.22

Fehér, pedig Massey Ferguson? Az Írországban felbukkant traktornak érdekes története van, már csak azért is, mivel összesen 20 darab készült belőle.

A piros-fekete, modern dizájnú, agresszív külsejű Massey Ferguson traktorok között szokatlan látványt nyújt a gyártó krémfehér színű, szelíd megjelenésű Quattrino 4120-as modellje, amelyet nemrég kapott lencsevégre az ír Agriland szaklap fotósa.

Ez a masina nem lehet túl ismerős a magyarországi rajongók számára, már csak azért sem, mert összesen mintegy 20 darab készült belőle. A középre helyezett fülkés, elöl-hátul korszerű hidraulikával felszerelt Mercedes-Benz MB Trac, illetve Deutz-Fahr Intrac versenytársának szánták, ám nyilvánvalóan valami rosszul sült el vele, hogy végül nem került tömeggyártásra.

Az egyforma méretű kerekekkel (az összes kormányozható) rendelkező Quattrino az MF 3120-as alapjaira épült, és ennek megfelelően hathengeres, 120 LE-s Perkins motor hajtotta. Az Agriland újság által lefotózott példányt 1991-ben gyártották, vagyis mindössze egy évvel az MF 3120 piacra helyezése után.



A Quattrino ugyanazokkal a hátrányokkal szembesült, mint német vetélytársai, és ezek közül a legjelentősebbet éppen az ikonikus kerekek jelentették: a négy egyforma méret ugyanis rosszabb manőverezhetőséget jelentett, igaz, a vonóerőátadásuk jobb volt. A Massey Ferguson ezért döntött a négy kormányozható kerék mellett, ami nem számított abszolút újdonságnak, de technikailag akkor még elég nehezen volt kivitelezhető.

A szóban forgó íroroszági példány Franciaországból került a szigetországba. A fülkéje már belülről is elég megviselt, de nem a munkavégzés, inkább az idő vasfoga ette meg. Mindössze 1813 üzemóra van benne, és azért fehér, mert miután a Massey Ferguson elkaszálta a Quattrino-projektet, a befejezés a Roux Industrie SA vállalatra maradt.

További fotókért KATT IDE!

Címkék: massey ferguson, traktor, projekt, kudarc, mercedes-benz, deutz-fahr, kormányzás
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

EU – A zöldenergia-termékek behozatala több mint kétszeresére ...

A tiszta energia az európai zöld megállapodás alapvető része . Ennek érdekében olyan ...