TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 64.203,61 Ft (tonna)
Napraforgómag: 140.553,90 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 60.021,85 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 55.089,02 Ft (tonna)
Repcemag: 159.621,06 Ft (tonna)
Full-fat szója: 210.961,02 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 653 Ft
Benzin ára: 643 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 393,4
USD: 369,7
CHF: 406,26
GBP: 461,09
Hirdetés
A nagy áttörés: itt a JCB hidrogénmotorja!

A nagy áttörés: itt a JCB hidrogénmotorja!

Gépesítés - 2023.03.21

A JCB szuperhatékony hidrogénmotorok gyártására irányuló 100 millió font értékű projektje a világ egyik legnagyobb nemzetközi építőipari gépvásárán debütált.

Százötven fős mérnökcsapat dolgozik a hidrogénégésű motorok fejlesztésén és már több, mint 50 prototípust le is gyártottak a JCB brit motorgyárában.

Most a vadonatúj JCB hidrogénégésű motorról – a vállalat építőipari és mezőgazdasági berendezésekhez készült szén-dioxid-kibocsátásmentes megoldásáról – hullott le a lepel a Conexpo 2023 kiállításon Las Vegasban, a Nemzetközi Fluid Power Exposition (IFPE) részeként.

A JCB elnöke, Anthony Bamford vezeti a JCB hidrogéntechnológiájának fejlesztésére irányuló projektet. Lord Bamford így nyilatkozott:

„A JCB mérnöki csapata rövid idő alatt óriási lépést tett a hidrogénes belső égésű motor kifejlesztése érdekében. Az első építőipari berendezéseket gyártó cégként, amely teljesen működőképes, hidrogénüzemű belsőégésű motort fejlesztett ki, nagyon örülök, hogy ezt a technológiát a nemzetközi színtéren is bemutathatjuk.” – fogalmazott.

A JCB hidrogénmotor prototípusai a kotró-rakodók és a Loadall teleszkópos rakodógépek meghajtására szolgálnak. A JCB jelentős áttörést ért el a hidrogénüzemű technológia szélesebb körű elterjesztése érdekében azzal, hogy az egyik szuperhatékony hidrogénmotort egy 7,5 tonnás Mercedes teherautóba építette be – a kivitelezés mindössze néhány napot vett igénybe. A JCB bemutatta saját tervezésű és gyártású mobil tankolóját is, amely az üzemanyagot a gépekhez szállítja. A berendezés 16 hidrogénes kotró-rakodó megtöltéséhez elegendő hidrogéngázzal rendelkezik és akár egy módosított JCB Fastrac traktor platóján, vagy akár pótkocsin is szállítható.

Lord Bamford a következőket mondta: „A JCB mérnöki csapata visszanyúlt az alapokhoz és teljesen újratervezte az égési folyamatot úgy, hogy az működjön a hidrogén használatával. Ezzel két fontos dolgot értek el: megszerezték a JCB történelmi helyét, mint az első építőipari berendezéseket gyártó cég, amely teljesen működőképes, hidrogénüzemű belsőégésű motort fejlesztett ki, és az is mérföldkőnek számít, hogy immár 50 hidrogénégésű motort le is gyártott.”

Lord Bamford elmondta: „A hidrogén egyedülálló égési tulajdonságai lehetővé teszik, hogy a hidrogénmotor ugyanazt a teljesítményt, nyomatékot és hatékonyságot adja le, mint a mai JCB gépek, de szén-dioxid kibocsátása nélkül.”

Címképen: Tim Burnhope, a JCB innovációs és növekedési igazgatója a JCB hidrogénmotorjával a Conexpón



Címkék: jcb, hidrogénmotor, szuperhatékony, motor
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Bemutatkozik a Robomow új, RKS-sorozata: még több öröm a ...

A Robomow két új, kisebb gyepfelületre tervezett RKS-modellel bővíti a már sikeres RK-sorozatát