A magyar gazdálkodók szakmai közössége
Corteva Queen 2023. ápr. 1-15

A Renault egyik utolsó nagy dobása ma is megdobogtatja a traktorrajongók szívét

A Renault egyik utolsó nagy dobása ma is megdobogtatja a traktorrajongók szívét

Gépesítés - 2023.03.16

Mindössze két évig gyártották a Renault Temis traktorcsaládot, amely a francia gyártó utolsó mezőgazdasági próbálkozásai közé tartozott. Nosztalgiázzunk!

A Renault egyik utolsó nagy dobása ma is megdobogtatja a traktorrajongók szívét


Talán már egyre kevesebben emlékeznek rá, hogy hajdan a francia Renault is rendelkezett mezőgazdasági gépgyártó részleggel. Okkersárga traktoraik üde színfoltot jelentettek a szántóföldeken, ám a masináiknak már másfél évtizede leáldozott a napjuk.

A Renault Agriculture 1918-ban jött létre, mégpedig a francia vállalat hadi járműveket előállító részlegéből. Amíg fennállt, gyakran működött együtt más gyártókkal, de a tevékenysége középpontjában folyamatosan a traktorok álltak.

Ami az utolsó időszakot illeti, 1993 és 1998 között a Renault a John Deere-rel lépett partnerségre, amelynek az volt a lényege, hogy az amerikaiaktól motorokat kaptak, cserébe pedig zöldre „márkázott” traktorokat készítettek a John Deere-nek, ez volt a régi 3000-es széria. A festés alatt könnyen felismerhető a Renault dizájnja:

1994-ben a franciák a Massey Fergusonnal is stratégiai partnerségre léptek, 1996-ban pedig a mezőgazdasági részleg 16,6 százaléka az olasz Agritalia kezébe került. 2000-ben a Sonalika márkát birtokló indiai vállalat is részesedést szerzett a Renault Agriculture-ből, végezetül pedig 51 százalék a német Claas tulajdonává vált. 2005 környékén az összes régi francia traktort átmárkázták vetési zöld színre, és onnantól a márka története véget ért.

A Renault egyik utolsó nagy dobása a 2000-ben bemutatott Temis traktorcsalád volt, amely 4 modellt foglalt magában. A TX széria követőjeként piacra dobott erőgépek közül a Temis 650 Z számított a legerősebbnek a maga 154 LE-s, hathengeres, 5861 köbcentis Iveco motorjával.

A 16+16-os váltóval szerelt erőgép 8848 kg-os hátsó emelési kapacitással rendelkezett, a hidraulikaszivattyú 110 l/min teljesítményű volt. A kényelmes fülkében már egy Infotrac fedélzeti komputer is helyet kapott. A Temist mindössze két évig gyártották, majd átadta helyét az Aresnek.



(Fotó: Classic Tractor Magazine/Facebook)


Címkék: renault, mezőgazdaság, traktor, kooperáció, john deere, massey ferguson, claas, temis

LEGOLVASOTTABB HÍREK

2023.03.05

ZÖLDSÉGFÉLÉK TÁPANYAGIGÉNYE

TOVÁBB OLVASOM...

2023.02.19

Mit ültessek a kert árnyékos oldalára?

TOVÁBB OLVASOM...

2023.02.17

Miért válasszunk magyar burgonyafajtákat?

TOVÁBB OLVASOM...

2023.01.28

Ukrán gabona, uniós fejfájás

TOVÁBB OLVASOM...

2023.01.27

Nemcsak olcsó gabona, hanem silány liszt is érkezik Ukrajnából

TOVÁBB OLVASOM...

2023.01.25

Videón, ahogy az autó felborít egy pótkocsis traktort

TOVÁBB OLVASOM...

2023.01.24

Páratlan technológiai újítás a Huntractornál

TOVÁBB OLVASOM...
TOVÁBB A HÍREK OLDALRA...