TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 61.258,27 Ft (tonna)
Napraforgómag: 143.418,12 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 59.214,59 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 49.109,96 Ft (tonna)
Repcemag: 155.080,64 Ft (tonna)
Full-fat szója: 203.957,95 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 647 Ft
Benzin ára: 650 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 394,26
USD: 369,47
CHF: 405,17
GBP: 457,03
Hirdetés
A Renault egyik utolsó nagy dobása ma is megdobogtatja a traktorrajongók szívét

A Renault egyik utolsó nagy dobása ma is megdobogtatja a traktorrajongók szívét

Gépesítés - 2023.03.16

Mindössze két évig gyártották a Renault Temis traktorcsaládot, amely a francia gyártó utolsó mezőgazdasági próbálkozásai közé tartozott. Nosztalgiázzunk!

Talán már egyre kevesebben emlékeznek rá, hogy hajdan a francia Renault is rendelkezett mezőgazdasági gépgyártó részleggel. Okkersárga traktoraik üde színfoltot jelentettek a szántóföldeken, ám a masináiknak már másfél évtizede leáldozott a napjuk.

A Renault Agriculture 1918-ban jött létre, mégpedig a francia vállalat hadi járműveket előállító részlegéből. Amíg fennállt, gyakran működött együtt más gyártókkal, de a tevékenysége középpontjában folyamatosan a traktorok álltak.

Ami az utolsó időszakot illeti, 1993 és 1998 között a Renault a John Deere-rel lépett partnerségre, amelynek az volt a lényege, hogy az amerikaiaktól motorokat kaptak, cserébe pedig zöldre „márkázott” traktorokat készítettek a John Deere-nek, ez volt a régi 3000-es széria. A festés alatt könnyen felismerhető a Renault dizájnja:

A Renault egyik utolsó nagy dobása ma is megdobogtatja a traktorrajongók szívét

1994-ben a franciák a Massey Fergusonnal is stratégiai partnerségre léptek, 1996-ban pedig a mezőgazdasági részleg 16,6 százaléka az olasz Agritalia kezébe került. 2000-ben a Sonalika márkát birtokló indiai vállalat is részesedést szerzett a Renault Agriculture-ből, végezetül pedig 51 százalék a német Claas tulajdonává vált. 2005 környékén az összes régi francia traktort átmárkázták vetési zöld színre, és onnantól a márka története véget ért.

A Renault egyik utolsó nagy dobása a 2000-ben bemutatott Temis traktorcsalád volt, amely 4 modellt foglalt magában. A TX széria követőjeként piacra dobott erőgépek közül a Temis 650 Z számított a legerősebbnek a maga 154 LE-s, hathengeres, 5861 köbcentis Iveco motorjával.

A 16+16-os váltóval szerelt erőgép 8848 kg-os hátsó emelési kapacitással rendelkezett, a hidraulikaszivattyú 110 l/min teljesítményű volt. A kényelmes fülkében már egy Infotrac fedélzeti komputer is helyet kapott. A Temist mindössze két évig gyártották, majd átadta helyét az Aresnek.



(Fotó: Classic Tractor Magazine/Facebook)

Címkék: renault, mezőgazdaság, traktor, kooperáció, john deere, massey ferguson, claas, temis
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Két helyszín, két téma: Sikeres MEGFOSZ szakoktatói képzés

Az Agrárminisztérium és a Hermann Ottó Intézet által a tavalyi évben kiírt pályázat elnyerése után idén második ...