Új Landini 7-es széria: nagyon „odatette” magát a gyártó
Traktorok - 2020.08.11
Idén mutatták be a Landini 7-es traktorszériájának új generációját. Stage V emissziós szintű motor, extra teljesítmény nehéz munkák esetén, tempomat, még jobb kezelhetőség és még több kényelem – az előnyöket szinte felsorolni is lehetetlen.
Még a „boldog békeidőben”, a koronavírus-járvány globális elterjedése előtt, 2020. január-február fordulóján rendezték meg a veronai Fieragricola mezőgazdasági kiállítást. Az olasz rendezvény adott otthont egy világpremiernek, ott mutatták be a Landini 7-es traktorszériájának új generációját. A fejlesztésben az emisszió csökkentése mellett jelentős szerepet kapott a dizájn, a komfort és a konfigurálhatóság is. Az erőgép külső megjelenése szembetűnő, a teljesen új, áttervezett motorháztető attraktív kinézetű. 12 darab LED munkalámpa került a fülke tetejére – ebből 4 oldalra –, illetve további 8 biztosít éjszakai műszakban 360 fokos látást.
Az új Landini traktorcsalád jelenlegi három alapmodelljének (7-200, 7-220 és 7-230) motorjai 180–225 LE teljesítményűek. Az erőforrásokat a világ második legnagyobb gyártójának számító FPT biztosítja, és szintén új generációt képviselnek, maximálisan megfelelnek a Stage V emissziós normáknak és a vásárlók részéről elvárt, takarékos, megbízható működésnek.
A hathengeres, 6,7 literes (NEF 67) motorok károsanyag-kibocsátását a legújabb HI-eSCR2 technológia csökkenti. Lényege, hogy a kipufogógáz-utókezelésből teljes egészében kiveszik a részecskeszűrőt (DPF), így nem csökken a motor teljesítménye. Az égéstermék tisztítása dízel-oxidációs katalizátorral kezdődik (DOC), majd az SCRoF egység folytatja, a kormot oxidálva és a nitrogénoxidokat semlegesítve. A folyamat végén az úgynevezett CUC katalizátor közömbösíti a maradék ammóniát.
A motorok „Dual Power” egysége automatikusan nyújt extra teljesítményt nehéz munkák, TLT-használat és szállítás közben. A kezelő munkáját fordulatszámtartó tempomat segíti. A motort gumibakokkal építik be a traktorba, így kisebb a vibráció és a zaj a fülkében. A biztonság fokozása érdekében egy kis pedállal aktiválható a motorfék, hosszantartó lejtmenetben kímélve a traktor féktárcsáit.
Az erőátvitel a már ismert Robo-Six a ZF-től, öt csoportban hat powershift kapcsolási lehetőséggel (30/15 fokozat), szükség esetén mászócsoporttal kiegészítve (54/27 fokozat). Ezek működtetése manuális, de rendelkezésre áll kétféle automatikus funkció (APS) is, talajmunkákhoz vagy közúti használathoz. Az irányváltó érzékenységét a kezelő elektronikusan beállíthatja az adott feladatnak és terhelésnek megfelelően.
A sebességváltó említést érdemlő funkciója a STOP&ACTION: a traktor megállítható vagy elindítható csak a fékpedállal, irányváltó vagy a kuplungpedál nélkül – a kezelő úgy érezheti magát, mint egy fokozatmentes váltójú traktorban. A kormányoszlop döntését elektromosan, kapcsolóval lehet állítani, illetve áttervezték a magasságállító kart is.
A 12 colos DSM érintőképernyő új menüket kapott, további traktorfunkciók és kezelői felületek konfigurálásához, például megjeleníti a fogyasztási információkat és a megművelt terület nagyságát. A traktorterminál továbbra is segíti az ISOBUS rendszerű munkaeszközök beállítását, de képes mutatni a traktor első vagy hátsó megfigyelő kamerájának képét is. Könnyen beállítható rajta a táblavégi forduló automatika (HMF) is. A kényelem fokozására – az első tengely csillapítása mellett – kétféle, mechanikus vagy aktív hidraulikus fülkerugózást kínál a gyártó.
Az új széria kétféle, belépő Active és magas felszereltségi szintű Dynamic változatban érhető el. Az egyszerűbb kivitel hidraulikarendszere nyitott, állandó olajszállítású fogaskerék-szivattyúval és mechanikus vezérlésű külső hidraulikaszelepekkel. A fejlett Dynamic zárt rendszere viszont már 123 liter/perc (opcionálisan 160 liter/perc) kapacitású axiáldugattyús LS pumpát kapott, amely mindig a szükséges mennyiségű olajat szállítja a munkaeszköz felé. Itt már elektromosan vezérelhetők a kihelyezett szelepek, amelyek száma akár 8 is lehet.
A Landini Fleet Management (flottakövető) rendszer nyomon követi a traktor mozgását, munkavégzését, üzemanyag-felhasználását, üzemi paramétereit, ezeket digitálisan lehet naplózni a hatékony használat érdekében. A rendszer kommunikációs protokolljai a gép műholdas földrajzi helyzetének meghatározásából, a gép CAN BUS rendszeréből nyert adatok alapján különféle kimutatásokat és értesítéseket továbbítanak a flotta elemeiről a gazdálkodónak.
Forrás: AXIÁL Kft./Landini
Címkék: traktor, Landini, újdonság, Stage V, Axiál Kft.Megjelent az ökológiai gazdálkodás támogatására irányuló ...
Az őszi búza okszerű és gazdaságos őszi tápanyag-utánpótlása
Pusztított az aszály 2024-ben: a kukoricánál a legnagyobb a ...
Talajvizsgálat a táblatérkép alapú talajművelésre ...
Jön a valódi áttörés a hazai ökológiai gazdálkodásban?
Jelentősen átalakulhat a hőmérséklet és a csapadék éven belüli ...
A Kverneland hivatalos márkakereskedője lett az AGROTEC ...
Megjelent az új agrár-környezetgazdálkodási támogatás ...
Kihívások és lehetőségek a növényvédelemben
Kiderült mekkora összegre számíthatnak a gazdák a közvetlen ...