TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 64.621,68 Ft (tonna)
Napraforgómag: 136.210,90 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 57.903,11 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 52.011,53 Ft (tonna)
Repcemag: 164.077,99 Ft (tonna)
Full-fat szója: 193.837,54 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 653 Ft
Benzin ára: 641 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 391,76
USD: 367,13
CHF: 402,25
GBP: 459,21
Hirdetés
Elképesztő hatótávolságú lesz, de csak vizet pöfög ki a Volvo új kamionja

Elképesztő hatótávolságú lesz, de csak vizet pöfög ki a Volvo új kamionja

Gépesítés - 2023.05.28

Tiszta üzemű és nagy hatótávolságú lesz a Volvo új kamionja, amelynek most kezdődött meg a közúti tesztelése, ám a piacra dobására még jó pár évet várni kell.

A zéró emisszió napjaink és a jövő kulcskifejezése, hiszen a káros klímaváltozás utolsó órájában járunk, és ha nem cselekszünk gyorsan, akkor aligha marad élhető bolygó számunkra a Föld.

A nagy szavak mellett szerencsére sokan cselekednek is, a járműgyártók például megpróbálnak abszolút tiszta gépeket a vásárlók rendelkezésére bocsátani. Az egyik legnehezebb terület ebből a szempontból a közúti áruszállítás, de már ott is létezik jó néhány ígéretes próbálkozás.

A Volvo például hidrogén-üzemanyagcellás elektromos kamiont fejleszt, ami azt jelenti, hogy a nyergesvontatót két olyan cella látja el elektromos árammal, amelyben hidrogén lép reakcióba a levegő oxigénjével, és melléktermékként csupán víz keletkezik.



Az ilyen energiával működő Volvo kamiont nemrég először tesztelték közúton, éles forgalomban. A hidrogén viszonylag nagy mennyiségben szállítható az ekkora járműveken, ami a klasszikus elektromos autókhoz képest sokkal nagyobb hatótávolságot biztosít számukra. A két cella együttesen 300 kWh energiát termel.

A svéd gyártó nem egyszerű közútra, hanem az Északi-sarkvidékre vitte ki újdonságát, hogy extrém hideg körülmények között is próbára tegye egyben. A kamion jól vizsgázott, ami feltehetőleg annak is köszönhető, hogy a Volvo Group együttműködött az ebben a technológiában kissé előrébb tartó Daimler Truck vállalattal.

A két cég a jövőben közösen dolgozik a most is használt üzemanyagcellás rendszerek fejlesztésén, amelyeket kifejezetten nehéz kereskedelmi járművek hajtásánál kívánnak felhasználni. A Volvo most tesztelt újdonsága a 2020-as évek második felében kerülhet piacra.

Címkék: hidrogén-üzemanyagcella, elektromos, kamion, volvo, teszt, zéró emisszió
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

A talajművelés és mikorrhizák: Hogyan hatnak a mezőgazdasági ...

Gyakran esik szó arról, hogy a mikrobiológiai oltóanyagok hogyan befolyásolják a termelés sikerességét. De vajon mi ...