3D-nyomtatás

Mostantól nyomtatják is az alkatrészeket

A manapság egyre divatosabb 3D-nyomtatást vezeti be az alkatrész-gyártásban a Case–New Holland csoport. Nincs már messze az idő, amikor akár egy fél traktort is kiprintelhetünk egy kisebb műhelyben.

A 3D-nyomtatás egyre bevettebb eljárás a prototípus- és sorozatgyártásban. A Case IH, New Holland és Steyr márkák anyavállalatának számító CNH Industrial ezt immár az alkatrész-előállításban is alkalmazza, partnerei még gyorsabb kiszolgálása érdekében. A módszer ráadásul azt is eredményezi, hogy kisebb raktárkészletre van szükség, hiszen a komponenseket nem kell folyamatosan a polcon tartani, hanem azonnal legyárthatók, amint szükség mutatkozik irántuk.

A 3D-nyomtatás során a számítógép egy digitális fájl alapján készít konkrét, kézzelfogható (háromdimenziós) tárgyat, mégpedig rétegről rétegre felépítve. A kinyomtatás után ezek az alkatrészek természetesen ugyanolyan szigorú minőségi teszteken mennek át, mint a hagyományos eljárással készültek. Így egy-egy részegység legyártására nincs szükség hatalmas üzemekre, hanem kisebb műhelyekben is megoldható a pótalkatrészek kivitelezése.

Minden gépnél vannak olyan részegységek, amelyekből viszonylag kis darabszám is elegendő, és mostantól ezek 24–36 óra alatt elkészíthetők a 3D-nyomtatás segítségével. A módszer kevesebb anyagveszteséggel és „szemeteléssel” jár, valamint minimalizálja az erő- és munkagépek állásidejét, hiszen villámgyorsan pótolhatók a tönkrement elemek. A CNH Industrial első körben buszok és mezőgazdasági gépek műanyag alkatrészeit cserélte ezzel a módszerrel, de hamarosan a fémegységek előállítására is sort kerítenek.




Tags: New Holland, Steyr, mezőgépgyártás, alkatrész, Case IH, 3D-nyomtatás

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom