TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 86.046,10 Ft (tonna)
Napraforgómag: 234.271,39 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 81.735,43 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 83.107,91 Ft (tonna)
Repcemag: 212.832,73 Ft (tonna)
Full-fat szója: 206.765,06 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 612 Ft
Benzin ára: 598 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 398,44
USD: 367,6
CHF: 416,87
GBP: 476,45
Hirdetés
Kitalált márkanevekkel szédítik a vásárlókat

Kitalált márkanevekkel szédítik a vásárlókat

Hírek - 2017.12.20

A vásárlók félrevezetésével vádoltak meg néhány szupermarketláncot Angliában. Az a probléma velük, hogy „kitalált” farmneveket írnak bizonyos élelmiszertermékeikre, és ezzel azt a látszatot keltik, hogy azok valamilyen kisebb gazdaságból származnak. Némelyik ráadásul valóban létezik is.

A britek szerint a Tesco, a Lidl, az Aldi, a nálunk kevésbé ismert Asda, sőt az Angliában nemcsak ruhákat árusító Marks & Spencer esett abba a „bűnbe”, hogy jól csengő farmnevek mögé rejtik saját márkás húskészítményeiket. Az egyik gazdaság valóban létezik is, és nem jön túl jól számára a „névbitorlás”. A Woodside Farm a Feedback környezetvédelmi szervezettel közösen ezért be is perelte a Tescót, amely a szigetországban 2016 óta használja a Woodside Farms nevet a sertéshúsain.

A kitalált nevek megtévesztik a vásárlókat, akik így azt hiszik, hogy az általuk vásárolt élelmiszer valamilyen kisebb (netán biogazdálkodást folytató) farmról származik – vélik a felperesek. A húsok mellett bizonyos zöldségeket és gyümölcsöket is érint a probléma, vagyis olyan termékeket, amelyek iránt fokozott érdeklődést mutatnak a tudatos vásárlók. Némelyik élelmiszer külföldről származik, a jól csengő hazai név azonban megragadja a brit vevők figyelmét.

A botrányt kirobbantó Woodside Farm elsősorban azt sérelmezi, hogy ő a sertéshúsait szabadon tartott disznókból készíti, állítása szerint magasabb minőségben, és leginkább a weben árusítja. Amióta viszont a Tesco Value márkanevet a szupermarketlánc a Woodside Farmsra cserélte, a vásárlók képtelenek eligazodni a termékek között. A Tesco számára azonban jól megy az üzlet, hiszen vevőik 70 százaléka az így márkázott hústermékeket teszik a kosaraikba.






Forrás: szantoveto.blog.hu

Címkék: élelmiszer, gyümölcs, zöldség, hús, márkanév, Anglia
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

A sikeres kukoricatermesztéshez kulcsfontosságú a megfelelő ...

A magyar kukoricatermesztők teljesítőképessége és hosszútávú jövedelmezősége függ a termések hozamának ...